בבית העלמין הצבאי בראשון לציון הובא למנוחות הערב (ראשון) עמיחי כרמלי, שהיה מתנדב ותיק באגף התנועה של המשטרה ונדרס למוות אתמול כשרכב שנמלט מהמשטרה פרץ מחסום לבדיקת שכרות בכביש 412, סמוך לצומת בית דגן, ופגע בו בעוצמה.
רעייתו של כרמלי, קרן, נפרדה ממנו: "אהוב שלי, אתה חלק בלתי נפרד מהגוף שלי. עשינו הכול ביחד. אב מדהים, ילדיך מעריצים אותך. הלוואי שהיינו זוכים להזדקן ביחד. מודה לך על ילדינו שלנו לנחמה".
הבן שגיא אמר לאביו: "הערצתי אותך. היית האיש הכי טוב, ותמיד היית לידי כשהיה קשה. אוהב אותך, אבא שלי". הבת יובל פנתה לאביה ואמרה: "היית פשוט הכול. הבן אדם הכי טוב בישראל שיכולתי להכיר. הערצתי אותך. לא מצליחה לעכל שדפקו לנו על הדלת והודיעו לנו שנרצחת. מי יגיד לי כל הכבוד שהצלחתי לחנות בשיעור נהיגה? אתה לא תהיה בגיוס שלי ושל שגיא, ולא בחתונה שלי ושל שגיא. אני אנציח אותך בכל דרך שאוכל. לא אשכח אותך ואדאג שמי שפגע בך ישלם על מעשיו".
7 צפייה בגלריה
הלווייתו של עמיחי כרמלי
הלווייתו של עמיחי כרמלי
(צילום: יריב כץ)
המפכ"ל יעקב שבתאי כינה את הדריסה "פיגוע פלילי" ואמר: "עמיחי הפך בבוקר יום שבת לסמל לאומי להתנדבות ולתרומה מצילת חיים בשירות משטרת ישראל. את הזריחה של אותו בוקר יום שבת, עמיחי מכיר היטב בשנים האחרונות בהן התנדב בסופי השבוע במטרה להציל חיים של נערים ונערות שעושים את דרכם חזרה הביתה, להוריהם לאחר לילה של בילויים.
"תופעת השכרות שהוא ביקש למגר, בשילוב עבריינות חמורה ובריונות, היא ככל הנראה זו שגדעה את חייו והפכה את הזריחה בבוקר אותה השבת, לזריחתו האחרונה בחיים. כשהשמש זרחה על מדינת ישראל, היא שקעה על משפחתו, על חבריו, על שותפיו לניידת, המתנדבים והשוטרים של אגף התנועה בגזרת השפלה שמספרים על עמיחי שהיה אחד המתנדבים הטובים ביותר, כזה שכולם רצו לצאת איתו למשמרת, כזה ששילב מקצועיות גדולה לצד מסירות אין קץ. כזה שנהג לסייע לכולם, תמיד, בכל שעה ועניין".

7 צפייה בגלריה
עמיחי כרמלי
עמיחי כרמלי
תמונתו האחרונה של עמיחי
שבתאי הוסיף כי "עמיחי התנדב במשטרת ישראל בדיוק מהסיבות הנכונות של נתינה למען החברה, לקיחת חלק משמעותי בשמירה על הבית, בשמירה על חיי אזרחים ובמטרה למגר את הפשיעה. מאותן סיבות נכונות שירת גם סבו של עמיחי במשטרת ישראל, רב פקד משה כרמלי זכרונו לברכה שנולד ברומניה, עלה ארצה עם קום המדינה, התגייס למשטרה בשנות החמישים והיה לסגן וממלא מקום מפקד רצועת עזה וצפון סיני כאשר נפל במלחמת יום כיפור בשנת 1973 כשרימון הושלך לעבר מכוניתו ברצועת עזה. עמיחי פוגש כעת את סבו. שניהם שירתו במשטרה ונפלו בפעילות מבצעית, שניהם באותו הגיל, למרות שביניהם 49 שנים".
המפכ"ל הוסיף: "אני רואה באירוע פיגוע פלילי לכל דבר ועניין. המצב הביטחוני, לצד האיומים מבית, מציבים בפני המשטרה אתגרים שאין לשום משטרה אחרת בעולם. השוטר והמתנדב הישראלי הם ייחודיים ולא דומים לשום שוטר ומתנדב אחר על גבי הגלובוס".
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר בהספדו בהלוויה כי "כמעט 49 שנים מפרידות בין נפילתו של רב-פקד משה כרמלי ונכדו. גם אז משה כמו נכדו נפל בעת מילוי תפקידו וכמו עמיחי הוא היה בשנות הארבעים בחייו והותיר רעיה וילדים. מי שרוכב ברכבו תחת השפעה הוא בגדר פצצה מתקתקת והעונש על כך צריך להיות בהתאם. עמיחי היה אדם מיוחד. הוא התנדב במשך 15 שנה, משמרת לילה אחרי משמרת לילה, כשגם הפעם הוא ויתר על נוחיותו האישית ויצא. משפחת כרמלי היקרה, אין מזור לכאבכם. הגעגועים לעמיחי יחרבו את הנפש אבל המעט שאנו מתחייבים זה להיות לצידכם. זו חובתנו אליכם ולעמיחי".
7 צפייה בגלריה
זירת הדריסה ליד בית דגן
זירת הדריסה ליד בית דגן
חקירת הדריסה, אתמול
(צילום: מאיר תורג'מן)
אחיו של עמיחי, עמית, אמר הבוקר לאולפן ynet כי "עמיחי התנדב במשטרה במשך 30 שנה. עוד בהיותו תלמיד תיכון הוא התנדב במסגרת מחויבות אישית, ולאחר מכן עבר למשטרת התנועה הארצית – בה, לצערנו, סיים את חייו. הוא היה אדם מאוד ערכי, רצה לעזור לכולם ונתן מעצמו אלף אחוז למען אחרים".
חמישה תושבי רהט שישבו ברכב הפוגע בילו לפי החשד במתחם בילויים בראשון לציון. האירוע נחקר במישור הפלילי כחשד לרצח.
החשוד המרכזי בדריסתו של עמיחי, ראני אלכמלאת (30), הואשם בעבר בנסיבות שמזכירות באופן מסוים את האירוע שהתרחש בליל שבת האחרון. אלכמלאת ריצה 10 חודשי מאסר בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ב-2013. הלילה האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של כמלאת, שלפי החשד נהג ברכב. מעצרם של ארבעת הנוסעים האחרים הוארך עד יום שלישי. גורם במשטרה שמעורב בחקירה אמר: "יש בידינו ממצאים שעלו מהחקירה לבסס את העלאת החשד מהמתה בקלות דעת לחשד לרצח".
הרכב הפוגע נלקח לבדיקה ודגימת טביעות אצבע ו-DNA כדי לחזק את הראיות נגד חמשת החשודים. במשטרה חוקרים אם שאר נוסעי הרכב עודדו את הנהג להימלט או קראו לו לעצור. ל-ynet נודע כי אתמול בשעות הערב נאספו מצלמות האבטחה המוצבות לאורך מסלול ההימלטות של החשודים, מהן עולה כי בילו באזור התעשייה הישן של ראשון לציון לפני שפתחו בנסיעה פראית בדרך המכבים בעיר.
7 צפייה בגלריה
זירת הדריסה ליד בית דגן
זירת הדריסה ליד בית דגן
(צילום: מאיר תורג'מן)
מבדיקת הינשוף של המשטרה עלה כי נהג הרכב ושאר הנוסעים בו היו תחת השפעת אלכוהול. כמה מהחשודים ניסו לברוח מהזירה - ונתפסו במרחק של כמה עשרות מטרים. לאחר מכן הם התעמתו עם השוטרים בשטח וניסו להימלט. לפי גורם משטרתי, החשודים ניסו להפריע לעבודת השוטרים במקום - וחלקם התנגדו למעצר.
עוד קודם לפגיעה המחרידה במתנדבי המשטרה נמלטו הנוסעים ברכב מניידת סיור לאורך כקילומטר, תוך שנסעו בפראות וחצו שני רמזורים באדום. לבסוף הם פגעו כאמור במתנדבים שעמדו במחסום בידוק שכרות על דרך המכבים לפני צומת בית דגן. במשטרה לקחו מהם גם דגימות דם, כדי לבדוק אם היו תחת השפעת סמים.