3 צפייה בגלריה
עדי גוזי שירה איסקוב גזר דין אביעד משה
עדי גוזי שירה איסקוב גזר דין אביעד משה
"ראיתי את האכזריות המזעזעת כלפי שירה וכלפי התינוק שלה". שירה איסקוב ועדי גוזי
(צילום: אילנה קוריאל, מתוך פייסבוק)
עדי גוזי, השכנה שהצילה את שירה איסקוב כשבעלה אביעד משה ניסה לרצוח אותה, הגיבה היום (שישי) לעונש של 23 שנות מאסר שנגזר עליו ואמרה כי "בתחושת הבטן שלי הוא היה צריך לקבל עונש הרבה יותר חמור למען יראו וייראו". לדבריה "אני הייתי באירוע הקשה הזה וראיתי את האכזריות המזעזעת כלפי שירה וכלפי התינוק שלה, ותאמינו לי רחמים לא היו שם".
בפוסט שפרסמה בפייסבוק הוסיפה גוזי כי "בכל זאת צריך לומר כל הכבוד למערכת המשפט. זה אכן תקדים שניתן עונש חמור על מקרה של ניסיון לרצח. באותה נשימה כולי תקווה שהוא ירצה את כל גזר הדין בכלא, ללא ועדות, הקלות וקיצורים, לאור חומרת העניין והאכזריות הבלתי נתפסת. אני מקווה שבעקבות הפסיקה הזאת בתי המשפט יחמירו בעונשים בכל התיקים אשר קשורים לאלימות כלפי נשים, ויביאו להרתעה והפחתה במקרי האלימות הקשים".
משה הורשע בניסיון הרצח של רעייתו דאז במצפה רמון בערב ראש השנה בספטמבר 2020, ובהתעללות בבנם הפעוט שנאלץ לצפות באביו פוגע קשות באמו. איסקוב ניצלה מרצח בזכות תושייתם של השכנים, ששמעו את הצעקות ומיהרו לעצור את משה בשעת מעשה.

השכנה עדי גוזי, שהגיעה ראשונה לביתם של בני הזוג, שחזרה ימים לאחר מכן בריאיון לאולפן ynet את הרגעים הקשים: "שמעתי צרחות אימה: 'הצילו, הצילו, הוא הורג אותי, בבקשה תשברי את הדלת'. דפקתי על הדלת ואמרתי 'תעזוב אותה, תעזוב אותה, תפתח את הדלת'. הסתכלתי מהחלון וראיתי אותו פשוט חובט בה עם מערוך ומרוצץ לה את הראש. צרחתי 'תעזוב אותה, תפתח הדלת, מה אתה עושה'. הוא פתח את הדלת ועמד בכניסה עם מערוך נוטף דם ביד אחת, סכין ביד השנייה. אני עדיין לא יודעת איך עשיתי את זה, אבל דחפתי עליו את הדלת וראיתי אותה שרועה על הרצפה".
לאחר שהצליחה להיכנס לדירה, היא סיפרה, "הוא פשוט עמד מולנו רגוע. זה היה מחזה שאי אפשר לתאר אותו. הוא עדיין החזיק את המערוך ואת הסכין. אבא שלי תוך שניות חצץ בינינו ואמר לו 'תעיף את הסכין'. הבעל זז קצת אחורה. שמעתי את הילד בוכה וישר רצתי פנימה".
אחר כך ניגשה גוזי לטפל באיסקוב: "החזקתי לה את הראש ואמרתי לה 'תישארי בחיים. את אימא לילד. הוא צריך אותך, הוא זקוק לך. תסתכלי עליי, אני פה לצידך, לא אעזוב אותך'. היא שאלה מה עם הילד ואמרתי לה שהוא בסדר, מטפלים בו. היא שאלה אותי: 'את תשמרי לי עליו?'. אמרתי: 'אני מבטיחה'".
"היא שאלה 'למה הוא עשה לי את זה?' לא אגיד מה עניתי לה כי זה ניבול פה רציני, אבל אמרתי לה 'אל תדאגי, הנקמה שלך היא שאת תהיי על הרגליים ותחבקי את הילד שלך, והוא יירקב בכלא'. לקחתי את הילד אליי, שטפתי אותו מכל כתמי הדם שהיו עליו וחיבקתי אותו".
3 צפייה בגלריה
 שירה איסקוב בגזר הדין של אביעד משה במחוזי באר שבע
 שירה איסקוב בגזר הדין של אביעד משה במחוזי באר שבע
איסקוב, אתמול מחוץ לבית המשפט
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
אביעד משה
אביעד משה
אביעד משה
(צילום: הרצל יוסף)
איסקוב לא אמרה דבר לאחר הדיון אתמול, ואילו משה - שקיבל אישור לצפות בהחלטה ממקום אחר דרך מצלמת וידאו - השפיל את מבטו בזמן הקראת גזר הדין. השופטים פסקו כי על משה גם לפצות את איסקוב ב-258 אלף שקל, הפיצוי המירבי בחוק.
הפרקליטה מורן גז אמרה לאחר החלטת השופטים: "אני כל כך מתרגשת מגזר הדין היום. בית המשפט הטיל עונש חמור על הנאשם שביצע מעשים נוראיים גם בשירה וגם בבנה. שירה סגרה מעגל גם עם משרד הפנים. בנה קיבל הבוקר את השם שלה. ככה מנצחים אלימות נגד נשים. זו הפעם ראשונה שנותנים גזר דין כזה קשה ונתנו מקום לילד כנפגע עבירה. חששנו שהעונש לא יהיה כל כך גבוה".

בניגוד לבקשת הפרקליטות לגזור על משה 27 שנות מאסר, השופטת יעל רז לוי אמרה כי מתחם הענישה ההולם על מעשיו עומד על 25-20 שנים. "הנאשם לא לוקח אחריות על מעשיו ומחזיק באותן עמדות שהאשמה האמיתית היא של שירה", אמרה. "הגם שמתחרט על מעשיו ומבקש סליחה, הוא מאשים את שירה שהביאה אותו לידי כך ושהיא האלימה פה. מעבר לכך שהדברים מופרכים, בשים לב למצבה - הדבר מעיד שהנאשם לא לוקח אחריות ומציג את הבעת החרטה שלו באור אחר".
זמן קצר לפני גזר הדין פרסמה איסקוב באינסטגרם תמונות עם בנה, וכתבה: "לפני 15 חודשים השתחררתי מבית החולים וחזרתי אליך אחרי שמבחינתך נטשתי אותך במשך חודשיים. לא זיהית אותי ולא הבנת מה אני רוצה ממך. ארבעה חודשים לקח לך להתקרב אליי ולהאמין בי שוב. לא אשכח לעולם את הפחד שהיה בי שעכשיו אני הולכת למות על הרצפה במטבח ולא אוכל לגדל אותך יותר. אני תמיד אשמור ואגן עליך. מקווה שהשופטים היום יזכרו את כל מה שעברנו בלילה הארור הזה ועדיין עוברים וימצו איתו את הדין".