נשיא המדינה יצחק הרצוג המריא הבוקר (ראשון) לבחריין לביקור ממלכתי בהזמנתו של המלך חמד בן עיסא אל-חליפה. זו הפעם הראשונה שבה יבקר נשיא מדינת ישראל בבחריין. לפני המראתו אמר הנשיא כי הביקור הוא "עוד צעד היסטורי ומיוחד ביחסים בין ישראל למדינות ערב ולקידום הסכמי אברהם, בתקווה לעוד מדינות שיוכלו להצטרף למעגל השלום".
הרצוג הוסיף כי "אני מביא איתי משלחת של אנשי כלכלה כדי לחזק ולהדק את שיתוף הפעולה הכלכלי ונושאים אחרים. בחריין כלכלה מתפתחת ומדינה חשובה מאוד ואני שמח שתהיה לי הזדמנות לקדם את היחסים בעוד נדבך. מחר אשתתף בכנס החלל באבו דאבי, שיתוף הפעולה בין ישראל והאמירויות הוא מהפכני כי שתינו מעצמות חלל".
לדבריו, "הביקור הזה מביא איתו מסר של שלום לעמים במזרח התיכון. היום מתפרסם מאמר שלי בעיתון הגדול בבחריין, כי למול הפגנות ורוחות של מחאה והתנגדות, בסופו של דבר נגיע גם לשלום, אינשאללה".
3 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג
יצחק הרצוג
"תהיה לי הזדמנות לקדם את היחסים בעוד נדבך". הרצוג לפני המראתו לבחריין
(צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)
במסגרת הביקור, יבקר הנשיא בבירה מנאמה שם יערוך פגישות עם המלך בארמונו, עם בכירים בממלכה ועם חברי הקהילה היהודית, ויבקר ברשות לפיתוח כלכלי לצד גופים כלכליים ישראליים. מחר ימריא הנשיא לאיחוד האמירויות, שם ישתתף בכנס החלל שייערך באבו דאבי וייפגש עם נשיא איחוד האמירויות, שייח מוחמד בן זאיד אאל נהיאן. זו תהיה פגישתם הרביעית של נשיא המדינה ונשיא איחוד האמירויות מאז כניסתו לתפקיד. המנהיגים ידונו בהידוק היחסים, בחשיבות השלום ובהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות.
שלשום הפגינו עשרות בני אדם בבחריין נגד ישראל ונגד ביקורו של הרצוג. המפגינים, המזוהים עם האופוזיציה בבחריין שנחשבת פרו-איראנית, הניפו שלטים וקראו קריאות נגד הרצוג, נגד נרמול היחסים עם ישראל ונגד הביקור הצפוי. חלק מהמפגינים קראו "מוות לישראל", ובשלטים שהניפו כונה הנשיא הרצוג "פושע", לצד כרזות שבהן נכתב: "אתה לא רצוי".
בימים האחרונים, לקראת הביקור ומחשש שהאופוזיציה הפרו-איראנית תשבש אותו, החליטו בשב"כ לתגבר משמעותית את רמת האבטחה סביב הנשיא. בדומה לשב"כ, גם גורמי הביטחון של בחריין יתגברו את אמצעי האבטחה על הנשיא.

3 צפייה בגלריה
מפגינים בבחריין נגד ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג
מפגינים בבחריין נגד ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג
מפגינים בבחריין, שלשום
3 צפייה בגלריה
מפגינים בבחריין נגד ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג
מפגינים בבחריין נגד ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג
(מתוך טוויטר)
המשטרה המקומית בבחריין אישרה את ההפגנות נגד ישראל, אך לא תאפשר הפגנות דומות בימי הביקור. בישראל חוששים בעיקר כי איראן וסוכניה ינסו לשבש את ביקורו של הרצוג, כפי שקרה בביקורו של הנשיא באבו דאבי בחודש ינואר השנה - אז שיגרו המורדים החות'ים בתימן טיל בליסטי לעבר איחוד האמירויות.
מאז שישראל ובחריין כוננו יחסים דיפלומטיים במסגרת "הסכמי אברהם" ב-2020, כמה בכירים ישראלים כבר הספיקו להגיע למדינה ולערוך בה ביקורים מדיניים. הראשון שעשה זאת היה ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, שבספטמבר אשתקד ביקר בבחריין, נועד עם המלך בארמונו בבירה מנאמה וחנך את השגרירות הישראלית במדינה, בזמן שכיהן כשר החוץ.
השני היה שר הביטחון היוצא בני גנץ, שבפברואר האחרון ביקר בממלכה, נפגש עם המלך ובכירים נוספים וחתם עם עמיתו הבחרייני על הסכם ביטחוני. בהמשך אותו חודש גם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ביקר במדינה ונפגש עם המלך, במה שהיה הביקור הראשון של ראש ממשלה ישראלי במדינה. כחודש לאחר מכן גם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ביקר בבחריין, שם הוא קיים סדרה של פגישות עם הצמרת הביטחונית בממלכה.