2 צפייה בגלריה
הרכב בזירת הפיצוץ בצומת מגידו
הרכב בזירת הפיצוץ בצומת מגידו
גבול לבנון והרכב במגידו
(צילום: יואב זיתון)
צה"ל הודיע הערב (יום שני) כי המחבל שחדר מלבנון ופוצץ מטען בצומת מגידו נכנס לישראל על-ידי חציית גדר הגבול - ולא דרך מנהרה תת-קרקעית. בצבא הוסיפו כי "בימים האחרונים מתקיים מאמץ לתחקור החצייה, וצה"ל ממשיך ללמוד ולתחקר את האירוע ולהפיק את הלקחים המבצעיים הנדרשים".
כתוצאה מהמטען שהניח המחבל נפצע באורח קשה שרף אלדין בן ה-21, תושב הכפר סאלם. הפיצוץ התרחש ביום שני, ורק יומיים לאחר מכן הותר לפרסום כי מחבל שחדר מלבנון בסוף השבוע הוא זה שהניח אותו.
המטען שהתפוצץ דומה למטען "כלימגור" שבו נהג חיזבאללה להשתמש בתקופת השליטה הישראלית ברצועת הביטחון בדרום לבנון, ומדובר למעשה במוקש רסס שהוסב למטען רב-עוצמה. לאחר הפיצוץ, שאירע בסביבות השעה 6:00 בבוקר, המחבל עצר רכב כלשהו וביקש מהנהג להסיעו חזרה מעמק יזרעאל לאזור גבול לבנון. הרכב נעצר בתום מרדף שעות ארוכות לאחר הפיגוע, בסביבות 17:00, בעקבות סריקות נרחבות שערכו כוחות הביטחון. המחבל חוסל כשהיה במכונית על ידי לוחמי ימ"מ ושב"כ. החיסול אירע בכביש הצפון סמוך ליישוב אדמית שבגליל המערבי, לאור יום וקילומטרים ספורים מקו הגבול.
על גופתו של המחבל נמצאה חגורת נפץ מוכנה להפעלה ואמצעי לחימה נוספים, בהם רימון רסס ורובה עם מחסניות - ולכן מעריכים בישראל שהוא תכנן פיגוע המוני בהרבה. בצבא אומרים כי הלוחמים חשו סכנה לחייהם ולכן ירו לעברו. נהג המכונית תועד מרים ידיים בסמוך למכונית והועבר לחקירה. הנהג שהסיע אותו, תושב הצפון, נעצר ונחקר - אך שוחרר, אחרי שהתברר שלא ידע על כוונותיו ומעשיו של המחבל.
בצבא מעריכים כי מבצע החדרתו והפעלתו של המחבל נעשה בצורה חשאית מאוד על ידי האויב ששלח אותו, ולכן צה"ל לא הצליח לסכל זאת מראש.