שבועיים אחרי שהמשטרה המליצה לחקור את פרופסור נדירה שלהוב קיבורקיאן מהאוניברסיטה העברית בחשד להסתה, ל-ynet נודע כי המרצה נעצרה על פי צו בית משפט - והועברה לחקירה ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב ציון. בנוסף הוצא לפועל צו חיפוש שהוצא נגדה.
1 צפייה בגלריה
פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן
פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן
פרופ' שלהוב-קיבורקיאן. האוניברסיטה העברית
(צילום: האוניברסיטה העברית, OPIS Zagreb / Shutterstock)

הפרופ' הושעתה בעבר מהאוניברסיטה לאחר שפרסמה עצומה שבה האשימה את ישראל בביצוע השמדת עם בעזה. בין השאר אמרה כי "זה הזמן לבטל את הציונות", והטילה ספק במעשי האונס ב-7 באוקטובר: "הם ישתמשו בכל שקר. התחילו בתינוקות, המשיכו באונס, והם ימשיכו עם מיליון שקרים אחרים. הפסקנו להאמין להם, אני מקווה שהעולם יפסיק להאמין להם".
בפועל, בהחלטת האוניברסיטה נקבע כי פרופ' שלהוב-קיבורקיאן תושעה מהוראה עד תום הסמסטר - אך מאחר שהוא הסתיים, הסנקציה התבררה כהשעיה של ארבעה ימים. אחרי שנודע על ההשעיה הקצרה, התארגנו כ-100 סטודנטים להפגנה בקמפוס, הניפו דגלי ישראל וקראו לפיטוריה של שלהוב-קיבורקיאן, תוך שהם מניפים שלטים בהם נכתב בין היתר: "אין מקום למכחישי הטבח בקמפוס".
כבר בחודש אוקטובר כתבו נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן והרקטור תמיר שפר כי הם סבורים שמן הראוי שהמרצה שתשקול לעזוב את משרתה. "האשמת ישראל בכיבוש פלסטין במשך 75 שנה מנסה הלכה למעשה לשמוט את הבסיס לזכות הקיום של מדינת ישראל. יותר להכביר מילים בחומרה ובמופרכות של טענה זו שאינה נתמכת גם על ידי האו"ם", כתבו.