אחרי שלושה ימים שבהם נתון הבעלים של בית"ר ירושלים משה חוגג במעצר, מתחילים להיחשף פרטים חדשים על אודות היקף החומרים והחקירה הסמויה שניהלה היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. מהפרטים עולה כי המשטרה מחזיקה בהקלטות של האזנות סתר למעורבים בפרשה מהשנה האחרונה. דבר מעצרו של חוגג נחשף לראשונה ב-ynet.
ביום חמישי הותר לפרסום כי חוגג נחשד בין היתר בעבירות של איסור הלבנת הון, קשירת קשר לפשע, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, השמטת הכנסה במזיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות לפי פקודת הסמים המסוכנים, מתן אלכוהול לקטינים ועבירות מין.
בפרשה, שמכונה על ידי המשטרה "המשחק הגדול", נעצרו עוד שבעה חשודים בגין עבירות הונאה מתחום המטבעות הקריפטוגרפיים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים. חוגג עצמו כבר נחקר פעמיים מאז מעצרו ביום חמישי, והיום אמורים החוקרים להטיח בו חלק מהראיות שנמצאות בידיהם.
1 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
לפי הפרטים שמתגלים כעת, תיק החקירה נגד חוגג נפתח ביאח"ה כבר ב-2019 לאחר שהחלו להגיע מידעים מודיעיניים על התנהלות בעייתית שלו לכאורה. שלב איסוף החומר אחרי קבלת המידעים החל ברמה המודיעינית.
בשלב מסוים הצליחו חוקרי היחידה לקבל עדות דרמטית של אדם שעבד בחברה של חוגג. העדות הצביעה על חשד לעבירות פליליות שנעשות בכסות החברות בבעלותו של איש העסקים. בעקבות מידע זה, פנו חוקרי יאח"ה לבית המשפט וקיבלו צווים לביצוע האזנות סתר. החוקרים מימשו את הצווים וערכו בין היתר האזנות לחוגג ולכמה ממכריו כמו עדי שלג, לשעבר שותפו של בעלי בית"ר ירושלים ואחד העצורים בפרשה. שלג גם היה עד מדינה במשפטו של נוחי דנקנר.
במהלך החקירות עד עתה, הטיחו החוקרים בחוגג חשדות שקשורים לשלושה פרויקטים: ניבוי תוצאות עתידיות של אירועים בחברת סטוקס, פרויקט סירין שאמור לפתח טלפון חדש ופרויקט לידקוין שאמור לקשר בין עסקים על ידי פלטפורמות מסחר. לטענת החוקרים, חוגג גייס מאות מיליוני שקלים לפרויקטים הללו, אך בפועל "הבריח" את הכסף למטרות אישיות ואחרות.
פרקליטיו של חוגג, עורכי הדין משה מזור ועמית חדד, מסרו לאחר מעצרו: "מדובר בנושאים שהתפרסמו בעבר מטעם גורמים בעלי אינטרס, ואשר כעת המשטרה בודקת אותם. חוגג מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו ומשתף פעולה באופן מלא עם חוקריו. אנו בטוחים שבסיום החקירה יתברר שאין שחר לטענות כלפיו".