עבירות הונאה במיליוני שקלים - וגם עבירות מין: הותר לפרסום כי משה חוגג, הבעלים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, הוא הבכיר בעולם הכדורגל שדבר מעצרו נחשף הבוקר (יום ה') ב-ynet. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו עד ליום רביעי. הפרשה זכתה לכינוי "המשחק הגדול" על ידי המשטרה.
עד כה העלתה החקירה כי חוגג חשוד, בין היתר, בעבירת של איסור הלבנת הון, קשירת קשר לפשע, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, השמטת הכנסה במזיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על פי פקודת הסמים המסוכנים, איסור אלכוהול לקטינים וכן עבירות מין שונות.

4 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
חשוד במרמה במיליונים ובעבירות מין. משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
בצל החשדות נגדו, חוגג כתב היום בפייסבוק כי כנס על מטבעות קריפטו שתוכנן להתקיים היום בערב לא ייערך: "ניאלץ לדחות את הכנס היום, עמכם הסליחה. הכול לטובה". חוגג הוא בעלים של חברה העוסקת במטבעות קריפטו, והחודש טענה דוגמנית מוכרת כי הוא הטריד אותה מינית.
הבוקר נחשף כאמור ב-ynet דבר מעצרו של חוגג, שצו איסור פרסום הוטל על שמו, כחלק מפשיטה משטרתית. גם אחיו של חוגג נעצר. חוקרים מלהב 433 הגיעו גם למתחם אימונים של בית"ר ירושלים במטרה לאסוף מחשבים ומסמכים. במקביל העצורים נחקרו במשרדי היחידה המשטרתית.
4 צפייה בגלריה
מואיז קטומבי
מואיז קטומבי
חוגג. דוגמנית מוכרת טענה כי הטריד אותה מינית
4 צפייה בגלריה
חוקרי המשטרה ויחידת יהלום
חוקרי המשטרה ויחידת יהלום
חוקרי המשטרה מיחידת יהלום בבית המשפט
4 צפייה בגלריה
חוקרי יאחה מגיעים לבית המשפט השלום ראשון לציון
חוקרי יאחה מגיעים לבית המשפט השלום ראשון לציון
חוקרי יאח"ה מגיעים לבית המשפט
בסך הכול נעצרו שמונה חשודים בעבירות הונאה מתחום המטבעות הקריפטוגרפיים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים - וחוגג נחשד גם בעבירות המין. בין העצורים גם מנכ"ל החברה של חוגג, סמנכ"ל הכספים - וגם איש עסקים שהיה עד מדינה במשפט נוחי דנקנר.
עו"ד משה מזורעו"ד משה מזורצילום: אופיר אייב
חוגג עצמו מיוצג על ידי עורכי הדין משה מזור ועמית חדד, שמטעמם נמסר: "מדובר בנושאים שהתפרסמו בעבר מטעם גורמים בעלי אינטרס, ואשר כעת המשטרה בודקת אותם. חוגג מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו ומשתף פעולה באופן מלא עם חוקריו. אנו בטוחים שבסיום החקירה יתברר שאין שחר לטענות כלפיו".
תחום הסחר במטבעות קריפטוגרפיים נמצא מתחת לרדאר של רשויות האכיפה, ובשל כך על פי החשד חוגג ושותפיו ניצלו את המצב באמצעות יצירת מצגי שווא כלפי משקיעים, באופן שיטתי ומתוחכם. המשטרה חושדת כי חוגג ושותפיו הציגו למשקיעים תוכנית להשקעת כספים ופיתוח מיזמים, תוך פרסום שקרי של השקעות לכאורה של מעצבי דעת קהל. באופן זה שוכנעו המשקיעים להשקיע כספים בסדר גודל של מיליוני שקלים באותם מיזמים, כשבפועל הכסף נגנב והועבר לכיסם של החשודים, שהשתמשו בכספים למימון צרכיהם ועסקיהם הפרטיים.
"ככל שידוע לנו, אין כל קשר בין החשדות לכאורה לבין פעילות המועדון", אמרו בבית"ר ירושלים לאחר מעצרו של חוגג. "נשתף פעולה באופן מלא עם כל גורם חקירתי ונציג כל מסמך שיידרש בשקיפות מלאה. למען הסר ספק, פעילות המועדון נמשכת כסדרה ובהמשך היום יתקיימו אימונים סדירים של כלל קבוצות המועדון". בספטמבר הודיע חוגג כי העביר את זכויות הניהול של המועדון לידי נאמן, עורך הדין יצחק יונגר, שיפעל למציאת רוכש למועדון.
עורך דין עדי כרמליעו"ד עדי כרמליצילום: אבי מועלם
עו"ד עדי כרמלי המייצג את בן משפחתו של חוגג, שחשוד בניהול הכספים, מסר: "לא בכדי ימי המעצר שנקצבו למרשי הם המעטים ביותר, גם המשטרה מבינה שבפעילותו לא נפל כל פגם, אני משוכנע כי בימים הקרובים הוא ישוחרר לביתו".
פורסם לראשונה: 14:27, 18.11.21