אחרי יירוט המתקפה האיראנית: שר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי, נפגש הערב (יום חמישי) עם מקבילו האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן, בשולי פגישות מועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק. א-ספדי מסר לאחר מכן כי "לא נאפשר שירדן תהפוך זירה ללחימה בין איראן וישראל".

ירדן, נזכיר, עוררה את חמתה של איראן כשסייעה לארה"ב ולישראל ליירט את מתקפת הטילים והכטב"מים ששיגרה בשבוע שעבר. באותו הלילה אף התפרסמו איומים איראניים על ירדן, שהזהירו אותה מפני השתתפות פעילה ביירוטים. כעת אומר א-ספדי כי יש להפסיק לפגוע בעמדותיה וסמליה של ירדן בתקשורת הרשמית האיראנית והדגיש כי אף אחד לא יכול להתחרות בירדן מבחינת התמיכה בזכויות הפלסטינים. הוא הוסיף כי יש לצמצם את ההסלמה באזור ולהתחיל "מהפסקת התוקפנות בעזה". א-ספדי מסר לעבדאללהיאן כי ירדן רוצה קשרים טובים עם איראן, אבל זה מחייב את צמצום המתח ועצירת ההתערבות בעניינים הפנים ירדניים.
שר החוץ האיראני אישר את כבודה של איראן לירדן, לתפקידה ולעמדותיה ואמר כי העלבונות בכלי התקשורת האיראניים לא מייצגים את העמדה הרשמית. הוא הוסיף כי איראן הגיבה לתקיפה בדמשק ולא תסלים יותר.
לפני שנפגשו, השתתפו שני השרים בדיון במועצת הביטחון של האו"ם - שעסק בהסלמה במזרח התיכון ובבקשת הפלסטינים לקבל הכרה כמדינה חברה. א-ספדי המשיך בדיון את הקו הניצי שהוא נוקט נגד ישראל מאז 7 באוקטובר, והאשים אותה בכך שהיא "הורסת את עזה בברבריות, מוזנת משנאה ומשתמשת ברעב ככלי מלחמה ועינוי".
2 צפייה בגלריה
שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן עם שר החוץ של ירדן איימן ספדי
שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן עם שר החוץ של ירדן איימן ספדי
הפגישה באו"ם
2 צפייה בגלריה
כינוס מועצת הביטחון של האו"ם בדיון לפני הצבעה בעניין בקשת הפלסטינים לקבלת חברות מלאה באו"ם
כינוס מועצת הביטחון של האו"ם בדיון לפני הצבעה בעניין בקשת הפלסטינים לקבלת חברות מלאה באו"ם
"איראן הראתה איפוק עד לא מזמן". הדיון במועצת הביטחון
(צילום: ANGELA WEISS / AFP)
א-ספדי התייחס גם למתקפה האיראנית, וציין כי הייתה תגובה ל"הפצצת ישראל בשגרירות בדמשק". הוא ציין כי איראן אמרה שמבחינתה העניין הסתיים, והבהיר: "על ישראל להימנע מהסלמה נוספת ולדחוף למלחמה אזורית שתסיט את המבט מהמשבר בעזה".
לאחר מכן אמר א-ספדי כי ירדן "לא תאפשר לאף אחד, לא לישראל ולא לאיראן, להפר את ביטחון המדינה. נשתמש בכל היכולות שלנו נגד כל ניסיון להפר את הגבולות האוויריים או לסכן את אזרחינו, בין אם מצד איראן ובין אם מצד ישראל".
שר החוץ של איראן תקף את ישראל בדיון ואמר: "במשך כמה חודשים מועצת הביטחון ביצעה דיונים כדי לדבר על המקרים המיוחסים לישראל כנגד עזה והייתה בקשה להפסיק באופן מהיר את הפעילות הצבאית של ישראל ולתת סיוע הומניטרי ולא היו תוצאות ממשיות שקרו. מאז היו שיחות רבות אבל לא היו באמת גינויים אמיתיים כנגד ישראל. כתוצאה מהתנהגות חסרת אחריות מוחלטת של ארה"ב ובנות הברית בתגובה למתקפה הלא חוקית, המועצה לא הצליחה אפילו להוציא הצהרה פשוטה שתגנה את המתקפה הזאת. אף מדינה באו"ם לא אמורה לשתוק על ההתקפות הצבאיות הבוטות והחמורות האלו של השגרירויות שלה. זהו סמל להפרת הריבונות זהו רצח של פקידים משפטיים".
הוא הוסיף: "איראן עד לא מזמן הראתה איפוק ניכר אל מול התקפת הטילים לאזורי מחיה במדינה, אבל היא לא יכולה יותר לסבול את המתקפות על האזורים שלה. ולכן ההתקפה של איראן ב-13 באפריל הפכה לכזו שלאיראן לא נותרה ברירה, אלא לפעול כך. המתקפה הייתה כתגובה למתקפה של ישראל על סוריה ועל הפגיעות הרקטיות והחיסולים של פעילים של איראן בסוריה והמתקפה הזאת הייתה הגנה עצמית. המתקפה הייתה מכוונת כך שלא ייפגעו אזורים מאוכלסים אלא רק כנגד אזורים של בסיסים צבאיים. יש לאלץ את משטר הטרור הישראלי להפסיק את ההרפתקנות הצבאית שלו המנוגדת לאינטרסים שלנו. כל מקרה של שימוש באמצעים על-ידי המשטר הישראלי וכל מקרה של הפרת הריבונות של הרפובליקה האיסלמית של איראן לא יגרום לה להסס בהגנת האינטרסים שלה שבלתי ניתנים לערעור ולממש את זכות ההגנה שלה".