2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד, יפעת שאשא ביטון
יאיר לפיד, יפעת שאשא ביטון
ראש הממשלה ייעתר לבקשת שרת החינוך? לפיד ושאשא ביטון
(צילום: AP, יובל חן)
ראש הממשלה יאיר לפיד שוקל לכנס דיון חירום עם השרים על המשבר במערכת החינוך, בעקבות דרישתה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון והפיצוץ במגעים בין משרד האוצר והסתדרות המורים שהסתיימו ללא תוצאות. בלשכתו של לפיד שוקלים לכנס את הממשלה למרות חופשת הקיץ כבר ביום ראשון הקרוב אם הצדדים לא יגיעו להבנות.
בפגישה אמש עם שאשא ביטון ועם שר האוצר אביגדור ליברמן ובכירים במשרדם, לפיד הנחה את משרדי האוצר והחינוך לגבש הסכמות, וסיכם כי מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר תיפגש עם הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר-נתן כדי להגיע לעמדה אחידה של הממשלה בנוגע למתווה שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה.
2 צפייה בגלריה
יפה בן דויד
יפה בן דויד
"מסוף שנת 2019 אין הסכם שכר, ויוקר המחיה רק עלה מאז". בן דויד, היום
(צילום: מוטי קמחי )
"אתה יושב למשא ומתן ויש הדלפות של דברים שלא היו ולא נבראו. מה זה מורים ותיקים וצעירים? למה לסכסך ולפלג", תקפה היום בן דויד את גורמי האוצר. "רוצים להעלות שעות, זה לא יקרה", היא הבהירה, "לכן אני חוזרת ואומרת, הם לא יצליחו. יהיה כאוס גדול מאוד, בלגן גדול לצערי הרב". יו"ר הסתדרות המורים ציינה כי שוחחה גם היום עם לפיד: "אני מאוד מקווה שההתערבות שלו תביא באמת לפתרון הולם עבור ציבור עובדי ההוראה".
לדבריה, "מסוף שנת 2019 אין בכלל הסכם שכר, יוקר המחיה רק עלה מאז. אף אחד לא יאיים עלינו, ונמשיך לעשות הכול. כל יום נוטשים עובדי הוראה את המערכת. משרד האוצר הוא זה שהביא את המצב למערכת החינוך בדרך של הסתה והכפשות. אני כבר רגילה להכפשות, הכל טוב".

"אני לא יכולה שלא לשתף בתחושות שלי, אמרה שאשא ביטון באותו הכנס שבו דיברה בן דויד. "אם הייתם אומרים לי שלא יהיה הסכם שכר, היה לי קשה להאמין. הסכם השכר לא מתקדם והוא מאבק של כולנו. אנחנו נלחמים על העתיד של ילדינו, וגם על עתיד מערכת החינוך. כשחסר לנו כוח אדם לא באים לאוצר אלא אליכם. לכן כולנו צריכים להיות מגויסים כדי להביא הסכם שכר עד ל-1 בספטמבר. אי אפשר להשאיר ילדים במתח, צריך להפסיק את הדינמיקה הזו. מגיע להורים יותר שקט וודאות".
בהסתדרות המורים מסרו בסיום הפגישה היום כי לא נרשמה התקדמות והצוותים ייפגשו ביום ראשון, ואילו במשרד האוצר תיארו את האווירה "לא עניינית" ואמרו כי "בזמן שצוות המשא ומתן של משרד האוצר נמצא בחדרי הישיבות עם צוותי המקצוע של השתיים - לא ברורה לנו האמירה המופרכת על כך שאיננו מעוניינים להגיע להסכם שכר. בהיעדר תשובות ענייניות על ההצעה המפורטת והבהירה שהניח משרד האוצר - כנראה שיותר קל לתקוף באמצעות טענות חסרות טעם ובסיס".