קבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני החליטו להעמיק את הפעולה ברפיח, והערב (שישי) - בעקבות אותו מבצע בדרום רצועת עזה - דרום אפריקה פנתה שוב לבית הדין הבינלאומי לצדק, בדרישה להוצאת צווים חדשים נגד ישראל.
הקבינטים החליטו פה אחד להמשיך בפעולה, חרף איומי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לעצור את העברת חלק מהחימושים לצה"ל. למרות זאת, היקף המבצע נשאר פתוח ותלוי למעשה בראש הממשלה.
1 צפייה בגלריה
הדיון בהאג
הדיון בהאג
הדיון בהאג, בחודש ינואר
(צילום: רויטרס, Piroschka van de Wouw)

היום כבשו טנקים ישראליים את הכביש הראשי שמפריד בין החצי המזרחי והחצי המערבי של רפיח, כך שהם מקיפים למעשה את כל צידה המזרחי של העיר בדרום רצועת עזה. טנקים כבר איגפו עם תחילת המבצע את מזרח רפיח מדרום, והשתלטו על מעבר רפיח שבין העיר למצרים.
בפברואר דחה בית הדין בהאג את בקשת דרום אפריקה להטיל סעדים זמניים נוספים נגד ישראל שימנעו פעולה ברפיח. בית הדין ציין כי "המצב החמור מחייב יישום מיידי ואפקטיבי של הסעדים הזמניים שכבר ניתנו. הוא אינו מצריך סעדים זמניים נוספים". עוד הוסיף בית הדין בהאג כי "על ישראל לקיים באופן מלא את התחייבויותיה בהתאם לאמנת רצח העם, ולהבטיח את שלומם וביטחונם של הפלסטינים ברצועת עזה".
חודש לפני כן פרסם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג שישה צווים שהוטלו על ישראל, הקוראים לה בין היתר לאפשר את הגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועה, למנוע הסתה לרצח עם ולהעניש את מי שקורא לבצע אותו. צו נוסף קובע שישראל תגיש לבית הדין בתוך חודש דוח מעקב על יישום הצווים. לפני כן קבע בית הדין כי בסמכותו לדון בסוגיה האם נעשה רצח עם בעזה, וציין שיש צדק מסוים בדרישה של דרום אפריקה להגן על אזרחי עזה.