2 צפייה בגלריה
  דיאנה דדבייב ז"ל ואמיר רז
  דיאנה דדבייב ז"ל ואמיר רז
דיאנה דדבייב ז"ל ואמיר רז
השוטר לשעבר אמיר רז, שירה למוות באשתו דיאנה דדבייב לפני כשנתיים לעיני ילדיהם, צפוי להודות בכל העבירות המיוחסות לו בדיון הקרוב במשפטו, שיתקיים בעוד יומיים. לאחר ההודאה הוא יורשע בבית המשפט המחוזי בלוד ברצח בנסיבות מחמירות, וכן בהתעללות ותקיפת קטין בידי אחראי.
רז כבר הודה כי ירה למוות באשתו ולכן יורשע בכל מקרה בעבירת רצח, אולם סנגוריו, עורכי הדין משה אלון ודיאנה שומסקי, ניסו לשכנע את בית המשפט כי הרצח שביצע לא היה רצח בכוונה תחילה ובנסיבות מחמירות. רז הציג טענות להגנה עצמית וסעיף נפשי וטען כי לא תכנן את הרצח מראש, אך החליט כאמור להודות בכל העבירות ללא הסדר טיעון לאחר שהבין כי לא יצליח לחמוק מהאישום באמצעות הסעיף הנפשי.

משפחתה של דיאנה עודכנה בהחלטה, והוריה נלי ואבנר דדבייב אמרו כי "שנתיים אחרי הרצח של בתנו האהובה, אנחנו מגיעים שוב לבית המשפט כדי לשמוע את הרוצח מודה ברצח ובהתעללות בילדים שלהם, הנכדים שלנו. אנחנו רק מחכים שהמשפט וגזר הדין יהיו מאחורינו".
מריאנה דיין, אחותה של דיאנה, אמרה כי העונש של אמיר רז "חייב להיות כבד ועתיר שנים. העונש צריך להיות כזה שיזעק את זעקתה של אחותי ושל הילדים, את זעקתן של כל אותן הנשים שחיות היום בפחד במערכות יחסים אלימות".
2 צפייה בגלריה
מריאנה אחותה של דיאנה דדבייב
מריאנה אחותה של דיאנה דדבייב
"העונש צריך לזעוק את זעקתה של אחותי". אחותה של דיאנה
(צילום: מוטי קמחי)
מכתב האישום שהגישה המחלקה לחקירות שוטרים בפברואר 2021 עולה כי בחודשים שקדמו לרצח התערערה מערכת היחסים בין בני הזוג, וביולי 2020 אף עזב רז את הבית למשך שלושה שבועות. ביום הרצח פרץ ויכוח מילולי בין השניים בעקבות חשד של דדבייב כי רז בוגד בה. במהלך הוויכוח שפכה דדבייב על רז כוס קפה פושר, ובשלב זה עלה רז לחדר והוציא מהכספת את אקדחו.
מאוחר יותר רז הוציא חבל באורך 8.20 מטרים, קרא לילדיהם והושיב את שלושת הגדולים על כיסאות בסלון כדי לקשור אותם, בעוד שהתינוק ישב בכיסא אוכל צמוד אליהם. הוא לקח סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים והניח על שולחן פינת האוכל. כשדדבייב הבחינה בילדים על הכיסאות היא צעקה לעברו, והוא החל להכות אותה לעיניהם. רז תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך לכיוון דלת הכניסה, הצמיד את ידו לצווארה וחנק בחוזקה.
עו"ד משה אלוןעו"ד משה אלוןצילום: יריב כץ
בזמן המאבק דדבייב צעקה לילדה בת השבע לקרוא לשכנה לעזרה. הילדה הצליחה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות, אך רז משך אותה וגרם לה לחבלות. דדבייב ניסתה לפתוח את הדלת כדי לברוח, אך רז מנע ממנה, לקח את סכין המטבח ודקר אותה שתי דקירות בירך. היא המשיכה להיאבק, ניסתה לקחת את הסכין, ובשלב זה רז הוציא את האקדח מתוך הנרתיק ולעיני ילדיהם, תוך שדדבייב מתחננת על חייה - וירה כדור בירך ולראשה.
אחרי הירי רז צעק לעבר הילדים: "יש! עכשיו אין אמא". לאחר מכן שחרר אותם והתקשר לאמו ומפקדו, וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם.
סנגוריו של רז, עו"ד אלון ושומסקי, מסרו בתגובה: "איננו נוהגים למסור מידע לגבי הליך שמתנהל כרגע בבית המשפט. נשמח להגיב, כדרכנו, לאחר קיומו של הדיון".