הסאגה שלא נגמרת במגדל: שלוש מעטפות שנפסלו בבחירות לראשות המועצה יתקבלו, לפי החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת אתמול (יום רביעי), ולאחר מצב של תיקו בין שני המועמדים, יתקיימו בחירות חדשות ביישוב. בריאיון ל-ynet הבוקר, רוברט קנדי אמרוסי, המועמד שעמד במרכז הסערה, הסביר את השתלשלות האירועים מבחינתו - ובטוח שינצח בבחירות החוזרות.

1 צפייה בגלריה
האם הבחירות במושבה מגדל תוכרענה בגלל קנדי?
האם הבחירות במושבה מגדל תוכרענה בגלל קנדי?
בדרך לסיבוב נוסף בסאגה של היישוב מגדל
(צילום: RONALDO SCHEMIDT / AFP)
שלושה קולות, נזכיר, נפסלו מאחר שהתושבים רשמו בהם "רוברט אמרוסי", במקום "רוברט קנדי אמרוסי". בסופו של דבר בית המשפט קיבל אותם, וכך נוצר התיקו שהוביל לבחירות החוזרות. אמרוסי הסביר את ה"קנדי" בשמו: "כשנולדתי ב-1968, רוברט קנדי, שהיה מועמד לנשיאות, נרצח על ידי פלסטיני. מתוך ציונות, ההורים החליטו לקרוא לי רוברט קנדי. ועדת הבחירות ביקשו לרשום את השם המלא בתעודת זהות".
ועדת הבחירות, לדבריו, ביקשה לרשום את השם המלא בתעודת הזהות ושם נכתב "רוברט קנדי אמרוסי". הוא אמר: "כשחייל מגיע, בין אם זה מעזה או בין אם זה מגבול הצפון, הוא מכיר את 'רוברט אמרוסי', הוא לא מכיר את 'רוברט קנדי אמרוסי'. הוא פשוט רשם 'רוברט אמרוסי', הכניס למעטפה, וזהו. הוא היה בטוח שהקול שלו לא ייפסל. כשהגענו לספירת הקולות של החיילים, יום לאחר הבחירות, הסתבר שבוועדת הבחירות כן אישרו את שלושת הקולות. נציגת משרד הפנים הודיעה שהיא פסלה אותם, ומיד ערערנו על כך לבית המשפט".
עם זאת, לדבריו, גם לאחר שלושת הקולות עדיין נפסל קול אחד - של חייל אחד. "הסיבוב השלישי הוא לא בגלל ה'קנדי'. הקולות אושרו, משרד הפנים תמך. זה רק בגלל קול אחד".
לדברי אמרוסי, "אנחנו מאמינים בבחירות החוזרות ובבית המשפט. האמנתי לכל אורך הדרך שאנחנו נגיע לפחות לתיקו ותהיינה בחירות חוזרות, אני מאמין בציבור שעכשיו התעשת ויבין מה חשוב לבוחר".