מלכת ירדן ראניה טענה הלילה (בין שני לשלישי) בריאיון לרשת CNN כי ישראל מבצעת "זוועה אחר זוועה" ברצועת עזה, וטענה כי הפלסטינים חוו 156 פעמים את 7 באוקטובר, נוכח מספר הימים שהמלחמה נמשכת. "כמה ש-7 באוקטובר היה טראומטי והרסני, הוא לא נותן לישראלים רישיון לבצע זוועה אחר זוועה. ישראל חוותה 7 באוקטובר אחד, ומאז הפלסטינים חוו 156 כאלה. הם עוברים את זה כל יום", טענה ראניה.
1 צפייה בגלריה
ראניה מלכת ירדן בריאיון ל-CNN
ראניה מלכת ירדן בריאיון ל-CNN
המלכה ראניה בריאיון. "רצח של ילדים בהילוך איטי"
(צילום: מתך CNN)
הכותרת
סודות הרמדאן | סמדר פרי
28:06
מלכת ירדן, רעייתו של המלך עבדאללה, טענה כי היא רואה מספר גובר של תינוקות שמתים מתת-תזונה וצמא, וקבעה: "זה רצח של ילדים בהילוך איטי - בהתהוות של חמישה חודשים". היא טענה כי "זה מביש, מקומם - והיה צפוי. זה היה מכוון".
המגישה כריסטיאן אמנפור שאלה את ראניה לגבי היום שאחרי, וכיצד פועלת ירדן - והיא השיבה: "זה לא צירוף מקרים שאנחנו רואים את אחד הפרקים האלימים בסכסוך תחת אחת הממשלות הקיצוניות והגזעניות בהיסטוריה של ישראל. ראש הממשלה נתניהו אמר שהמדיניות שלו התבססה על תמיכה חשאית בחמאס כדי לערער על הרשות הפלסטינית ולומר שאין פרטנר לשלום".
ראניה הזכירה את החלטת הממשלה לאשר בניית 3,500 יחידות דיור בהתנחלויות, ואמרה: "ככל שמאפשרים לישראל להפר את החוק הבינלאומי - ובעלות הברית שלה לא דורשות ממנה דין וחשבון - זה יגדיל את התחושה שהיא פטורה מעונש".

בנובמבר האחרון טענה ראניה שישראל לא מייצגת את כל היהודים בעולם, ואמרה שבשנים האחרונות נעשה שימוש בהאשמה באנטישמיות כדי להשתיק ביקורת נגד ישראל. "להיות פרו-פלסטינית זה לא להיות אנטישמית. אני רוצה לגנות בצורה מוחלטת ומכל הלב את האנטישמיות ואת האיסלאמופוביה, אבל אני גם רוצה להזכיר לכולם שישראל לא מייצגת את כל היהודים ברחבי העולם. ישראל היא מדינה, ואחראית לבדה לפשעים שלה".
בריאיון קודם הטילה מלכת ירדן ספק בזוועות שביצעו מחבלי חמאס בדרום. "נשיא ארה"ב אמר שיש לו ראיות, שהוא ראה ראיות שערפו ראשי ילדים - רק כדי לחזור בו אחר כך כי צה"ל אמר שאין הוכחה לכך. אפילו ב-CNN, בתחילת הסכסוך הייתה כותרת שדיווחה על ילדים ישראלים שנמצאו שחוטים בקיבוץ ישראלי. כשקוראים את זה, זה לא אומת באופן עצמאי. האם תפרסמו משהו שלא אומת שהגיע מהפלסטינים?", אמרה ראניה באוקטובר.