בחודש שעבר שר התקשורת שלמה קרעי והשר הממונה על רשות החברות דודי אמסלם הדיחו את יו"ר דואר ישראל מישאל וקנין מתפקידו, חרף הסתייגות משרד המשפטים והתנגדות מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים. כעת מסתמן כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לא תייצג את השרים בעתירה שהוגשה נגד ההדחה.
3 צפייה בגלריה
דודי דוד אמסלם ב אולפן ynet
דודי דוד אמסלם ב אולפן ynet
היועמ"שית לא צפויה לייצג את השרים אמסלם וקרעי
(צילום: אבי מועלם, מוטי קמחי)
בג"ץ אמנם לא נענה לבקשת דואר ישראל להוציא צו ארעי שיעצור את הדחת היו"ר, אך חייב את המדינה להשיב לעתירה - לפיה הדחתו היא על רקע פוליטי ותגרום לפגיעה קריטית בדואר - עד ליום רביעי, 9 באוגוסט. בנוסף, פנתה רוזנבוים ליועמ"שית "מתוך מחויבותי לשמירה על האינטרס הציבורי ונוכח הדחיפות הכרוכה בנסיבות שנוצרו", וקראה לה להתערב בהליך המשפטי. בתגובה, פנה השר אמסלם אל נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, ותבע ממנו לפטר את מנהלת רשות החברות הממשלתיות, שלטענתו לא מבצעת את תפקידה כהלכה.
בתוך כך, משרד המשפטים קיים אתמול (ראשון) פגישה בעניין העתירה. על אף שלא התקבלה החלטה סופית, הנטייה היא כי בהרב-מיארה לא תייצג את השרים שיזמו את ההדחה - מאחר והיא מתנגדת לה. ממשרד המשפטים נמסר כי "הנושא נמצא בבחינה וטרם התקבלה החלטה".
3 צפייה בגלריה
מימין: שר התקשורת שלמה קרעי ויו"ר הדואר מישאל וקנין
מימין: שר התקשורת שלמה קרעי ויו"ר הדואר מישאל וקנין
שר התקשורת ויו"ר הדואר המודח
(צילום: אבי אוחיון לע"מ, אוראל כהן)
3 צפייה בגלריה
מכיל רוזנבוים, דודי אמסלם
מכיל רוזנבוים, דודי אמסלם
רוזנבוים והשר אמסלם. תבע מנציב שירות המדינה לפטר אותה
(צילומים: יח"צ, רפי קוץ)
לדברי רוזנבוים, "עמדתה המקצועית של רשות החברות הממשלתיות היא כי החלטתם של השרים הינה ללא ביסוס וכי בחינה של ביצועי יו"ר הדירקטוריון - שאינו במשרת אמון אלא במשרה ניהולית מקצועית, אשר נאמנות הממלא אותה היא לחברה ולא לשר זה או אחר - מובילה למסקנה כי לא מתקיימת העילה להדחתו וכי אין בסיס לקביעה כי מר וקנין אינו ממלא את תפקידו כראוי".
עוד ציינה מנהלת רשות החברות, כי "מר וקנין מילא את תפקידו בהצלחה רבה, תוך ניהול מהלכים לא שגרתיים – מהמאתגרים ביותר העומדים כיום בפני חברה ממשלתית כלשהי".