1 צפייה בגלריה
ר' ראש השב"כ הנכנס
ר' ראש השב"כ הנכנס
"מדובר בעלילה". ראש השב"כ המיועד, ר'
(צילום: מוטי קמחי)
אחרי חשיפת ynet אודות המכתב האנונימי נגד ראש השב"כ המיועד ר', מגיע רגע האמת: הבוקר (שישי) יתייצב ר' בפני הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, ויידרש להשיב לטענות עלומות השם שעוסקות בהתנהלותו בתחום האישי. ר' מתכוון לנסות ולהוכיח את גרסתו בדיון שיתקיים בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג ויתר חברי הוועדה. במכתב שנשלח השבוע לוועדה תואר אירוע המוגדר כהתנהגות שאינה הולמת ונקשר בשמו של ר'.
ל-ynet נודע כי אמש העביר ר' מכתב מקדים לוועדה ובו הכחיש את כל המיוחס לו. "מדובר בעלילה", כתב ראש שירות הביטחון הכללי המיועד, "מנסים לפגוע בי ולסכל את המינוי שלי ברגע האחרון". במכתב הוא מאשים דמות שאינה משרתת בארגון אבל קרובה אליו בהפצת המכתב האנונימי, אם כי לא בכתיבתו.

ר' ציין "סיכול ממוקד" שניסו לעשות לו בשני מקרים, לדבריו, והגדיר את הגורם המפיץ כ"בעל אינטרס". יובהר כי לא מדובר ביריבו, גם הוא מכונה ר', סגן ראש השירות הקודם שהתמודד מולו על התפקיד.
הפרשה הזו מלמדת על הסכינים שנשלפות בארגון החשאי, שבמרבית הזמן לא חשוף לציבור. לפני כמה שנים פורסמו ב"ידיעות אחרונות" פרטים אודות אירוע עם מאפיינים דומים במידה מסוימת, שהסתיים בהדחת ראש אגף.
לפני ר' יופיע בפני הוועדה ראש השב"כ היוצא נדב ארגמן. הוא יגיע כדי להסביר מדוע המועמד הנבחר מתאים לתפקיד כיורשו, אבל בשלב הזה יידרש להסביר גם מה הוא ידע על המקרה המדובר במכתב האנונימי. מדובר בנושא אישי, לא מבצעי ולא פלילי. גם ראש הממשלה נפתלי בנט, שבחר ב-ר' לתפקיד, יעביר מכתב ובו יציג את נימוקיו.
לא ברור אם נעשתה בדיקה בנושא ערב מינויו של ר' לתפקיד סגן ראש השירות. מלבד המכתב לא נשלח חומר נוסף לוועדה לפני הדיון. מקורות בכירים אמרו כי מכיוון שמדובר בטענות שנשמעו לפני שלוש שנים לקראת מינויו לסגן, היה מצופה מכל הצדדים - ר' עצמו, ראש הממשלה וראש השב"כ המכהן, להגיע מוכנים ולצייד את הוועדה בחומר רלוונטי. סביר כי ארגמן יישאל מדוע לא עדכן על כך את הוועדה עד כה.
כדי להגיע לחקר האמת תצטרך הועדה לעשות שני דברים. האחד לשמוע עוד עדויות וככל הנראה גם לשלוח את ר' לבדיקת פוליגרף שתבדוק אם הוא דובר אמת. זאת בעיקר בגלל הצפי להכחשות מצד כל המעורבים באותו מקרה המתואר בתלונה.
ר' אמור להחליף את ארגמן כבר בשבוע הבא, ולא ברור אם בזמן הזה יספיקו להשלים את כל הבדיקות. אם ר' אכן יישלח לבדיקת הפוליגרף, יצלח אותה ולא יסתבך בהליך עצמו כפי שקרה למועמד למפכ"ל משה (צ'יקו) אדרי, הוא צפוי לקבל את המינוי בסבירות גבוהה.
פורסם לראשונה: 22:31, 07.10.21