בבית החולים רמב"ם בחיפה עדכנו הבוקר (רביעי) על שיפור נוסף במצבו של הקצין מיחידת דובדבן שנפצע באורח קשה במבצע באזור ג'נין בתחילת השבוע. לאחר שהרופאים הורידו את מינון חומרי ההרדמה שניתנו לו הוא הוא התעורר ונגמל ממכונת ההנשמה.
אביו של הקצין סיפר בהתרגשות: "העיניים שלו עדיין עצומות, אבל הוא שומע. החזקתי לו את היד ושאלתי אותו 'אתה זוכר מה קרה?' הוא הנהן לאות כן. הוא זוכר הכול. הבן שלי ספג תשעה כדורים בגוף, היה כאן נס. אחד הקליעים פגע ברימון רסס שהיה באפוד. הרימון נבקע לשניים ולא התפוצץ. אם זה לא נס אני לא יודע מה זה נס". הוא גם סיפר כי הקצין התעניין בשלום הקשר שלו שנפצע.
במקביל, הלוחם שנפצע שוחרר מהיחידה לטיפול נמרץ כשהוא בהכרה, מצבו יציב, כשהוא עירני ומתקשר עם סביבתו. מיד עם יציאתו משערי המחלקה לטיפול נמרץ, נמסר מבית החולים, "חבריו ועמיתיו למחלקה עמדו בשני טורים והצדיעו לו בהתרגשות וליוו את מיטתו בה ישב כשהם מחייכים בעוד שעיניו בורקות מהתרגשות".

2 צפייה בגלריה
שני חיילים פצועים הגיעו לרמב"ם לאחר התקרית באזור ג'נין
שני חיילים פצועים הגיעו לרמב"ם לאחר התקרית באזור ג'נין
חיילים מחוץ למחלקה שבה אושפזו הלוחמים בבית החולים
(צילום: גיל נחושתן)
מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ברמב"ם ד"ר ירון בר לביא אמר כי שני החיילים שמאושפזים נמצאים "במצב יציב וטוב". הלוחם שנפצע התעורר כבר בערב החג והחל לתקשר עם קרובי משפחתו. כאשר פקח את עיניו הוא שאל "מה עם מפקד הפלוגה שלי?". ד"ר בר לביא אמר כי הלוחם אמור לעבור היום למחלקת כירורגית חזה. "אנחנו מתכננים שעד סוף השבוע הבא שניהם יוכלו לעבור לשיקום", הוסיף הרופא.
בערב החג ביקר הרמטכ"ל רב- אלוף אביב כוכבי פעם נוספת את הקצין והלוחם מדובדבן המאושפזים ברמב"ם. כוכבי נפגש עם בני משפחותיהם וחיזק את ידיהם. רגע מרגש נרשם כשהרמטכ"ל לחץ את ידו של הלוחם במיטתו - והאחרון פקח את עיניו ואחז בידו של כוכבי. "פגשתי משפחות נהדרות וחזקות. נעזור להן במלחמה הזאת, נעמוד לצידן וניתן ללוחמים את הטיפול הטוב ביותר", אמר.
2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל מבקר ברמב"ם את שני הלוחמים שפצעו בפעילות מבצעית בג'נין
הרמטכ"ל מבקר ברמב"ם את שני הלוחמים שפצעו בפעילות מבצעית בג'נין
ביקור הרמטכ"ל בבית החולים השבוע
(צילום: ליאור אל-חי)
התקרית שבה נפצעו הלוחם והקצין התרחשה בלילה שבין שבת לראשון. כוחות הביטחון ערכו מבצע מעצרים בכמה מוקדים באזור ג'נין ובאזור רמאללה במקביל, במטרה לסכל התארגנות של חמאס לפיגוע בישראל. בפעולה בכפר ברוקין שבאזור ג'נין נפצעו קשה קצין ולוחם צה"ל. כוח מיחידת דובדבן הותקל מטווח קרוב על ידי המחבל החמוש שאותו הגיעו לעצור בפאתי ביתו, בין החצר לחלק חיצוני של המבנה.
מפקד פלגה והקשר שלו נפצעו באורח קשה מירי, וייתכן שחלק מהכדורים שספגו היו מנשק חבריהם לכוח. המחבל נפגע מהירי, נוטרל ונלכד חי. מסתערבים של מג"ב נכנסו לבית והרגו שני חמושים. נער פלסטיני, שלפי כוחות הביטחון השתתף בירי, נפצע ופונה לטיפול בישראל אך בהמשך מת מפצעיו.
מפרטים שנחשפו לראשונה ב-ynet עולה כי הפלטות הקרמיות בשכפ"ץ של שני הלוחמים ספגו חלק מהקליעים, שנורו כפי שצוין מטווח של מטרים בודדים. יתר הקליעים והרסיסים שפגעו בשני הלוחמים חדרו מהצד או פגעו בפניו של אחד מהשניים.
בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום.
פורסם לראשונה: 12:18, 29.09.21