הרמטכ"ל רב- אלוף אביב כוכבי ביקר היום (שני) את שני לוחמי דובדבן המאושפזים בבית החולים רמב"ם בחיפה, לאחר שנפצעו במבצע באזור ג'נין. כוכבי נפגש עם בני משפחותיהם וחיזק את ידיהם. רגע מרגש נרשם כשהרמטכ"ל לחץ את ידו של הלוחם במיטתו - והאחרון פקח את עיניו ואחז בידו של כוכבי.
"פגשתי משפחות נהדרות וחזקות. נעזור להן במלחמה הזאת, נעמוד לצידן וניתן ללוחמים את הטיפול הטוב ביותר", אמר. הוא פנה למפקד חטיבת הקומנדו, אלוף-משנה מני ליברטי, תחתיו משרתים הפצועים, ואמר כי הצבא יעניק ליחידה את הסיוע המתבקש: "אנחנו פה בשביל כל מה שתצטרכו". הוא פנה לסגנית מנהל בית החולים, ד"ר מיכל מקל, ואמר לה: "אנחנו סומכים עליכם".
2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל מבקר ברמב"ם את שני הלוחמים שפצעו בפעילות מבצעית בג'נין
הרמטכ"ל מבקר ברמב"ם את שני הלוחמים שפצעו בפעילות מבצעית בג'נין
הרמטכ"ל בביקור ברמב"ם
(צילום: ליאור אל-חי )

הרמטכ"ל הוסיף בדבריו להוריהם של הלוחמים הפצועים: "חשוב שתדעו שאם לא היינו עוצרים את הרשת הזו, של ארגון הטרור חמאס, הם כבר היו בשלב מתקדם והיו מבצעים פיגועים בערי ישראל, הבנים שלכם מנעו את הפיגועים האלו. כשהייתי מסיים מבצעים כאלו של סיכול חוליה, הייתי אומר ללוחמי, תסתכלו על האנשים ברחוב - אתם לא יודעים את החיים של מי מהם הצלתם. אני מאחל רפואה שלמה, אנחנו נמשיך ללוות אתכם, תודה לכם".
אביו של הקצין הפצוע, שלו בן נוסף שמשרת ביחידה, אמר לאחר ביקור הרמטכ"ל: "כשהוא ביקש ממני לאפיין את הבן שלי, אמרתי לו שיש לו שתי תכונות - מצוינות וצניעות. אם הוא היה רואה אותי מתראיין הוא היה כועס עליי. הוא קצין מצטיין בקומנדו. ההוכחה לכך היא שיש לו פקודים לשעבר שמגיעים להלל אותו. הוא מאוד צנוע וערכי".
2 צפייה בגלריה
חילופי אש במהלך מבצע מעצרים של כוחות הביטחון בכפרים באזור ג'נין
חילופי אש במהלך מבצע מעצרים של כוחות הביטחון בכפרים באזור ג'נין
תיעוד מזירת חילופי האש בכפר הפלסטיני ברוקין

האב מספר שמאז שהגיעו אנשי קצין העיר לבשר להם על אודות האירוע הפכו חיי המשפחה ל"חלום בלהות. סיוט. אנחנו לא ישנים. כשהוא נכנס לניתוח החזקתי לו את היד ואני לא מאמין שזה הוא. פשוט הזוי". לדברי האב, "כששמעתי מהתחקיר הראשוני של מפקד היחידה שהוא חתר למגע עם המחבל זה לא הפתיע אותי. זה היה ברור גם אם לא היה אומר. מבית החולים אני לא אצא בלעדיו".
גם שר הביטחון בני גנץ ביקר בבית החולים, וסיפר לאחר מכן: "אלו משפחות נהדרות. ואין פלא שממשפחות כל כך נפלאות יצאו לוחמים כל כך נפלאים שעושים את הכול למען מדינת ישראל והגנה על ביטחונה. היו מספר פעילויות באותו לילה ולצערי גם הם נפגעו". גנץ הבטיח לתחקר את המבצע, לצד המשך הפעילות המבצעית בשטח "ככל שנדרש", כלשונו. "מאמץ שני יהיה לתמוך במשפחות ובפצועים", הוסיף.
מוקדם יותר ביקר את המשפחות גם השר לשעבר האלוף (במיל') יואב גלנט. "באתי כדי להביע את ההזדהות, את האהדה העצומה שיש בציבור בישראל שמתפלל ומייחל כל יום לשלומם. מדובר בלוחמים שהם חוד החנית של צה"ל, ה-לוחמים שלנו, מחרפים את נפשם כל יום על מנת שנוכל לחיות פה".
"פגשתי אנשים מדהימים, אנשים שהמילה 'ציונות' והמעשים שלהם אחד הם, פשוט אחד הם", הוסיף גלנט. "ככה הילדים מחונכים, ככה הם גרים ככה הם מתנהגים. אין לי שום אחריות כמישהו שנושא תפקיד אבל בתור אחד שהיה מח"ט בגזרה הזו לפני 30 שנה, בתור אחד שהלך עם דובדבן למבצעים ופעילויות - אני יודע מי האנשים האלה. המשפחות האלה הן היופי של מדינת ישראל ואני מאחל ומייחל שנגיע לזה שהחבר'ה האלה יבריאו ויעמדו על הרגליים".

בית החולים רמב"ם: "חל שיפור במצב הפצועים"

הלילה חל שיפור במצבם של שני הלוחמים שנפצעו בקרב היריות נגד מחבלי חמאס בכפר ברוקין, אבל מצבם מוסיף להיות קשה בשל אופי וסוג הפציעות. החייל שנפצע התעורר, החל לתקשר עם משפחתו וצפוי להיגמל מהנשמה בהמשך היום. הפצוע השני, הקצין, ינותח כחלק מהמשך הטיפול בחלק מהפציעות שמהן הוא סובל. בסיום הניתוח הוא יחזור למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם להמשך טיפול.
ד"ר ירון בר לביא, מנהל מחלקת טיפול נמרץ ברמב"ם, אמר כי "הבוקר מצבם של השניים יותר יציב, הם עברו לילה שקט. בסך הכל חל שיפור במצבם של שני הנפגעים ואנחנו מקווים שההמשך יהיה דומה". אמש פגש ברמב"ם מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף יניב אלאלוף, את משפחות שני הלוחמים. "הבנים שלכם הם לוחמים גיבורים ואמיצים", אמר אלאלוף לבני המשפחה. "בפעולה הנועזת שלהם בהיתקלות הם מנעו פיגוע והרג של אזרחי מדינת ישראל והצילו חיים".
בני משפחותיהם של הקצין והלוחם שוהים כל העת סמוך למחלקה לטיפול נמרץ ומתעדכנים על-ידי הצוות הרפואי באשר למצבם של בניהם. אביו של הקצין הפצוע אמר הבוקר: "אני בבית חולים כל הזמן. אצא מבית החולים רק עם הבן שלי על הרגליים".
בינתיים, בעקבות מידע שהתקבל בחקירות העצורים בעקבות המבצע החריג אתמול בלילה, שבמהלכו חוסלו חמישה מחבלים ונפצעו קשה שני לוחמי יחידת דובדבן, פעלו הלילה כוחות הביטחון באזור כפר בידו הסמוך לירושלים, ותפסו אמצעים וחומרי לחימה. חמישה פלסטינים תושבי בידו נעצרו.