3 צפייה בגלריה
סא"ל דן שרוני בבית המשפט
סא"ל דן שרוני בבית המשפט
סא"ל דן שרוני בבית המשפט
(צילום: יאיר שגיא)
אחרי הסערה שהתעוררה בעקבות הסדר הטיעון שנחשף ב-ynet, פרקליטות המדינה הודיעה בצהריים (יום רביעי) כי הפרקליטה הצבאית הראשית, אלוף יפעת תומר ירושלמי, תפגוש את החיילות שצולמו על-ידי סגן-אלוף דן שרוני ללא ידיעתן. ירושלמי תזמין את החיילות בימים הקרובים לפגישה עמה ועם צוות התובעים, "כדי לשמוע באופן ישיר ובלתי אמצעי את עמדותיהן ביחס להסדר הטיעון שעומד על הפרק".
אחת מנפגעותיו של שרוני מדברת
(צילום: אסף חן)

"מתוך מחויבות עמוקה לנפגעי העבירה, בפרט נפגעי עבירות מין, והכרה בחשיבות עמדתם בהליך הפלילי, החליטה הפרקליטה הצבאית הראשית לפגוש את נפגעות ונפגעי העבירה בתיק של סא"ל שרוני", נמסר. "בהתאם לדין, ולדרך שבה נוהגת הפרקליטות הצבאית, עמדות נפגעות ונפגעי העבירות יישקלו טרם קבלת כל החלטה נוספת בתיק. הפגישות ייערכו בהמשך לשיח שבוצע עם כלל נפגעי העבירה ולדיון בבית הדין הצבאי, שנערך בתחילת השבוע".
3 צפייה בגלריה
החיילות שנפגעו בהארכת המעצר לסא"ל דן שרוני בבית הדין הצבאי בקריה תל אביב
החיילות שנפגעו בהארכת המעצר לסא"ל דן שרוני בבית הדין הצבאי בקריה תל אביב
הנפגעות מחו על הסדר הטיעון
(צילום: יריב כץ)
במסגרת ההסדר שנחתם, שרוני יודה בכ-70 עבירות חמורות של מעשים מגונים, פגיעה בפרטיות, חדירה לחומר מחשב ועבירות נוספות. על כך הוא יורד לדרגת טוראי, ישלם פיצוי בסך כולל של כרבע מיליון שקל לכל הנפגעות (כמה אלפים לכל אחת, י"ז), והתביעה תבקש שירצה עונש מאסר של מספר שנים.
כפי שנחשף ב-ynet, משפטו של שרוני לא נפתח מכיוון שבפרקליטות העדיפו לנהל עמו מגעים שקטים לעסקת טיעון. במסגרת העסקה, צומצם כתב האישום בכעשר עבירות. שרוני יודה במעשים, ייקח אחריות ויביע חרטה, ויושג עבורו הסדר כלכלי מיוחד. מאחר שנותרו לו שנתיים להגיע לגיל פרישה, הוא ימשיך להיות פורמלית תחת צה"ל במעין "חופשה ללא תשלום", כדי שייהנה מזכויות כלכליות הכוללות את דמי הפנסיה.
3 צפייה בגלריה
טקס חילופי פצ"ר - פרקליט יוצא שרון אפק פרקליטה נכנסת יפעת תומר-ירושלמי
טקס חילופי פצ"ר - פרקליט יוצא שרון אפק פרקליטה נכנסת יפעת תומר-ירושלמי
הפרקליטה הצבאית הראשית, יפעת תומר ירושלמי
(צילום: מוטי קמחי)
בפרקליטות הצבאית טענו אז כי בלאו הכי ההליך המשפטי, שנחסך המתלוננות, היה אורך כשנתיים לפחות - שבהן לא ניתן היה לגרש את שרוני מצה"ל. כמו כן, נטען, כספי הפנסיה שחסך שרוני יועברו רק לאשתו ולילדיו כקצבת חסד, ובכפוף לאישור עתידי.
מטעמן של הנפגעות המיוצגות על-ידי פרופ' עו"ד דנה פוגץ', עו"ד ענבר קידר-ברוך ועו"ד אפרת נחמני-בר, נמסר כי "שוב שכחה הפרקליטות הצבאית את הנפגעות בפרשה הקשה הזאת והעדיפה להודיע להן על כוונת הפצ"רית לפגוש אותן - דרך התקשורת. הנפגעות שקראו על כך במבזקי החדשות השונים, נדהמו לגלות פעם נוספת שהפרקליטות הצבאית ממשיכה לנהוג בהן בחוסר כבוד והוגנות ומעדיפה לעשות יחסי ציבור על חשבונן.
"החלטת הפצ"רית לפגוש את הנפגעות היא פועל יוצא של פנייתנו אתמול לפרקליטות הצבאית במטרה לחשוף בפני הנפגעות ובפנינו את כל מערכת השיקולים שהובילה להסדר הטיעון שנחתם. הנפגעות נחושות לנהל מאבק ציבורי ומשפטי חסר פשרות, לרבות עתירה לבג"ץ במקרה הצורך, במטרה שהנאשם יקבל את העונש החמור וההולם את מעשיו והן יזכו במלוא הזכויות המגיעות להן".