2 צפייה בגלריה
דן שרוני בהארכת המעצר
דן שרוני בהארכת המעצר
שרוני בהארכת מעצר
(צילום: מוטי קמחי)
שמונה חודשים לאחר שהואשם ב-79 עבירות מין של צילום 49 נשים ללא ידיעתן, רובן חיילות ששירתו תחתיו, סגן-אלוף דן שרוני קרוב לעסקת טיעון עם הפרקליטות הצבאית. לפי ההסדר שמתגבש בין התביעה הצבאית לקצין ההדרכה הבכיר מעיר הבה"דים, שרוני יודה ויורשע בעבירות המיוחסות לו, יביע חרטה ויוכל ליהנות מתנאי פרישה כלכליים הכוללים רכיבי פנסיה. זאת למרות שנותרו לו עוד כשנתיים לגיל הפרישה.

לפחות חלק מהמתלוננות הביעו כעס על כך, וראו זאת כ"פרס לעבריין מין", עבור הקצין שכלל לא זכאי ליהנות מהפנסיה הצבאית, אך ככל הנראה ישיג זאת במסגרת העסקה עם צה"ל, באופן ייחודי: השארתו בצבא במסגרת חופשה ממושכת ללא תשלום כדי שיוכל להגיע לגיל הפרישה. רכיב המאסר ייקבע בשלב הטיעונים לעונש, בדיון פתוח בבית הדין הצבאי, כאשר הפרקליטות הצבאית צפויה לדרוש כמה שנות מאסר בפועל.
סא"ל שרוני נמצא מפרוץ הפרשה במעצר סגור עד תום ההליכים. עוד כולל ההסדר המתגבש רכיב של פיצוי כספי מצד סא"ל שרוני לעשרות המתלוננות, הכולל כמה אלפי שקלים בודדים לכל חיילת, בהתאם לכמות הצילומים והסרטונים וחומרת החשיפה של כל אחת מהן בהם. שרוני צפוי לטעון כי יחל בתהליך של טיפולים במטרה לשקם את עצמו ולכן יש להתחשב בעונשו ולהקל עליו. לטענתו, מעולם לא פגע פיזית או מילולית באף אישה וחיילת.
2 צפייה בגלריה
החיילות שנפגעו בהארכת המעצר לסא"ל דן שרוני בבית הדין הצבאי בקריה תל אביב
החיילות שנפגעו בהארכת המעצר לסא"ל דן שרוני בבית הדין הצבאי בקריה תל אביב
חלק מהמתלוננות בבית המשפט. יתנגדו להסדר הטיעון
(צילום: יריב כץ)
בפרקליטות הצבאית טוענים כי מדובר בהישג כפול: המתלוננות לא יצטרכו להעיד וכתב האישום לא צומצם באופן משמעותי כבדרך כלל בעסקאות טיעון. לפי גורם המעורה בפרטי המו"מ, כחלק מהמו"מ לעסקת הטיעון צפוי להיקבע כי לפחות עשר מהעבירות יימחקו מכתב האישום המקורי. שרוני עשוי גם לרדת בכמה דרגות, ככל הנראה לטוראי.
חלק מהמתלוננות צפויות להתנגד למהלך בטענה שהפיצויים בצה"ל במקרים מעין אלה נמוכים מאוד, כאשר שרוני מצידו ייהנה מפרס כספי מהצבא חרף מעשיו. בית הדין צפוי לדון בקרוב ולאשר את הסדר הטיעון המתגבש, ולדיון צפויות להגיע שוב המתלוננות שמלוות מקרוב את הפרשה. את שרוני מייצגת עו"ד עדי אייזנר.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ההליך הפלילי בעניינו של סא"ל דן שרוני מתנהל בפני בית הדין הצבאי המיוחד. לאחרונה, עדכנה התביעה הצבאית את נפגעות העבירה באפשרות שיושגו הסכמות עם סא"ל דן שרוני, שכוללות את הודאתו במעשים המיוחסים לו, תשלום פיצויים לכלל נפגעות העבירה, וכן את הפסקת שירותו. לאחר סיום השירות, תישקל האפשרות לשלול את קצבת הפנסיה של הקצין. התביעה ביקשה את עמדת נפגעות העבירות, בהתאם לזכותן על פי חוק. מטבע הדברים, לא ניתן להתייחס לפרטים עד לאחר השלמת תהליך העדכון וקבלת החלטות סופיות ביחס לתיק".