בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (רביעי) את מעצרו של תושב זמר, בן 29, החשוד ברצח פאטמה קטאוי שגופתה נמצאה ביום שישי באתר בנייה בתל מונד. מאז הדיון הקודם בהארכת מעצרו לא התחזק החשד נגדו, ובדיון היום הודתה המשטרה ב"כשל מקצועי" בחקירה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: מוטי קמחי)
החשוד הובא היום לבית המשפט לדיון נוסף, השני מאז מעצרו בשבוע שעבר. במשטרה אמרו כי החשד נגדו לא התחזק, והודו במהלך הדיון בכשל מקצועי, לאחר שלא אפשרו לחשוד להתייעץ עם עורך דין לפני בדיקת פוליגרף שעבר.
במשטרה חושדים כי הגבר שנעצר דחף את קטאוי מחלון בית פרטי הנמצא בבניה. במשטרה עדיין לא יודעים לקבוע אם קטאוי נדחפה מחלון בגובה שלושה מטרים לעבר קומת המרתף, או מחלון גבוה יותר. החשוד הכחיש את המיוחס לו וטען כי קטאוי נפלה מגובה שלושה מטרים.
החוקרים הודיעו על כוונתם לערוך בדיקת פוליגרף נוספת לחשוד. הוא עבד לבדו באתר הבנייה, וקטאוי באה לבקרו באתר מספר פעמים. במשטרה לא סיפרו על מניע אפשרי, ולא נמצאה אינדיקציה לריב בין הצדדים. עם זאת, המשטרה חושדת כי החשוד מחק התכתבויות בינו לבין קטאוי.
עו"ד יוסי אשכנזיעו"ד יוסי אשכנזיצילום: מוטי קמחי
סנגורו של החשוד, עו"ד יוסי אשכנזי, ביקש לשחרר את החשוד לחלופת מעצר ואמר כי מרשו נעדר עבר פלילי, משתף פעולה בחקירה, עונה לשאלות ומכחיש את המיוחס לו. "עשו לו תרגיל חקירה", אמר אשכנזי. "החשד לא התחזק. מדובר באתר בניה, הריצפה חלקה, אי אפשר לשלול שהיא מעדה ונפלה", טען.
בהחלטתו, השופט אריאל סלטו קבע כי לחשוד מיוחסות עבירות של רצח לאחר תכנון וקשירת קשר לביצוע פשע, וכי קיים חשד סביר נגדו. מעצרו הוארך, כאמור, בחמישה ימים נוספים.
ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען, זכויותיו של החשוד נשמרו על-פי דין והוצע לו להיוועץ בסנגור. יתרה מזאת, בתום הדיון קבע השופט כי קיים חשד סביר נגד החשוד ומעצרו הוארך ב 5 ימים".