ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד שוב לתפקיד דונלד טראמפ, שיתף לגבי החזון שלו למזרח התיכון אחרי הטבח ב-7 באוקטובר, ואמר כי לדעתו ישראל צריכה ליישב את תושבי עזה בנגב בזמן שהיא "מסיימת לנקות" את הרצועה. כשנשאל בפאנל באוניברסיטת הרווארד אם צריך לתת לפלסטינים לחזור לבתיהם בעזה, השיב: "אולי. אבל עזה לא ממש קיימת כרגע. לא נשאר ממנה הרבה, זה בטוח".
הרעיון הנוכחי של קושנר לפנות עזתים לנגב מתכתב במידה מסוימת עם תוכנית השלום של טראמפ - שכונתה "עסקת המאה", וקושנר היה אחד מאדריכליה. במסגרת התוכנית הוצע אז שישראל תעביר שטחים מהנגב המערבי למדינה הפלסטינית שתקום, למורת רוחם של התושבים שם.

2 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה בסיור בכפר עזה עם איוונקה טראמפ וג׳ראד קושנר
אמיר אוחנה בסיור בכפר עזה עם איוונקה טראמפ וג׳ראד קושנר
"ישראל לא תחיה לצד חמאס וההרס ברצועה רק יתרחב". ג'ארד קושנר בכפר עזה
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
קושנר הבהיר בפאנל כי לא שוחח עם ממשלת ישראל על הצעתו להעביר פלסטינים לנגב, ואמר כי "אני יושב במיאמי ביץ' עכשיו ואני מסתכל על המצב וחושב: מה הייתי עושה אם הייתי שם? אני יודע שזה לא יהיה הדבר הפופולרי לעשות, אבל אני כן חושב שזה יהיה הצעד הנכון כרגע. לשטח אזור בנגב, ליצור שם אזור מאובטח, להוציא את האזרחים החוצה, ואז להיכנס ולסיים את העבודה".
עוד הוסיף קושנר כי "נכס על קו המים של עזה יכול להיות בעל ערך רב, לו רק תושביה היו מתמקדים בפרנסה ולא בכל הכסף שהולך לרשת המנהרות ולתחמושת במקום לחינוך וחדשנות". הוא תיאר את ההצעה למדינה פלסטינית עצמאית כ"רעיון סופר גרוע" שמתגמל את מעשי הטרור, ואמר כי "כניסה ישראלית לרפיח היא עניין של זמן, ישראל לא תחיה לצד חמאס וההרס ברצועה רק יתרחב". לדבריו, אם הוא היה במקומה של ישראל העדיפות מספר אחת שלו הייתה הוצאת האזרחים מרפיח והפעלת דיפלומטיה כדי להעבירם למצרים או לנגב.
קושנר אומנם הכריז כי אינו מתכוון לכהן בתפקיד רשמי בבית הלבן במידה שטראמפ ינצח בבחירות לנשיאות, אך הוא עדיין נותר אחת הדמויות המחוזרות ביותר על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. כפי שפורסם ב-ynet, נתניהו "רדף" אחריו כדי שישקיע בשוק התקשורת בישראל ויפתח ערוץ שמרני בסגנון "פוקס ניוז". בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדברים.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב פריימריז רפובליקניים דונלד טראמפ צפון קרוליינה
ארה"ב פריימריז רפובליקניים דונלד טראמפ צפון קרוליינה
טראמפ: "המפלגה הדמוקרטית שונאת את ישראל"
(צילום: EPA/ERIK S. LESSER)
קושנר היה גורם מרכזי בכינון הסכמי אברהם, עליהם אמר שלשום טראמפ כי מבחינתו היו אמורים לכלול גם את איראן. בריאיון לפוקס ניוז ביקש המועמד לנשיאות להעביר מסר לנתניהו, והוסיף: "סיים את המלחמה בעזה. תעשה את זה מהר ותחזור לעולם של שלום. אנחנו צריכים שלום בעולם. היינו קרובים לזה. עשינו את הסכמי אברהם, ואני מתערב שהיינו מכניסים אליהם גם את איראן".
בריאיון נוסף אמש אמר טראמפ כי "עכשיו איראן תגיע לנשק גרעיני - כל זה לא היה קורה איתי. אם הייתי בשלטון, איראן הייתה מרוששת". הוא התייחס לדבריו על כך שהנשיא ביידן "זרק את ישראל", והוסיף: "אני לא חושב שהם שונאים את נתניהו, הם שונאים את ישראל. המפלגה הדמוקרטית שונאת את ישראל. כל יהודי שמצביע לדמוקרטים שונא את הדת שלו, שונא כל דבר שקשור לישראל. הם צריכים להתבייש בעצמם כי ישראל תושמד".