4 צפייה בגלריה
 ילנה סטרובינסקי סייעת בפעוטון מאשה והדב
 ילנה סטרובינסקי סייעת בפעוטון מאשה והדב
ילנה סטרובינסקי, הסייעת מפעוטון "מאשה והדב"
(צילום: חגי דקל)
הפרקליטות ביקשה היום (חמישי) לגזור שלוש שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי להורים על הסייעת ילנה סטרובינסקי, בת 35 מפתח תקווה, שהורשעה בריבוי עבירות של תקיפת תינוקות ופעוטות בפעוטון "מאשה והדב" בעיר. הנאשמת הודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון בעבירות.
בין היתר נטען נגד סטרובינסקי, בכתב האישום המקורי, כי החזיקה בכוח בזרועם של התינוקות בפעוטון, הטיחה אותם בחוזקה על הרצפה, דחפה אותם והניחה שמיכות על ראשם וגופם, תוך שהיא מקשה עליהם לנשום. בפעוטון נחנקה למוות התינוקת יסמין וינטה. אינה סקיבנקו, סייעת אחרת בפעוטון, הורשעה בגרימת מותה ונגזרו עליה 17 שנות מאסר.
4 צפייה בגלריה
הורים זועמים על ילנה סטרובינסקי
הורים זועמים על ילנה סטרובינסקי
"הזמן לא מרפא". הורים בעימות עם סטרובינסקי, באוגוסט 2020
(צילום: יריב כץ)
בדיון שהתקיים היום בבית משפט השלום בפתח תקווה העידה בבכי אמה של ג' בת ה-5 וחצי: "הבת שלי נפגעה פיזית ונפשית. היא הייתה ילדה טובה, לא הייתה סיבה שהיא תתעלל בה ככה. עשתה את זה באופן שיטתי ובאכזריות. כל יום שלחתי אותה לגן, ילדה בת חצי שנה". היא מספרת כי מאז עזבה את העבודה, והילדה, היום כבר בת 5 וחצי, עדיין ישנה יחד איתה במיטתה. "היא לא מוכנה לבייביסיטר, לא מוכנה שיהיו זרים בבית. מאוד קשה לנו", אמרה.
אמו של ו' פרצה גם היא בבכי בזמן עדותה ואמרה כי "הזמן לא מרפא". לדבריה, היא לא סומכת על עצמה בתור אמא וכן לא סומכת על אנשים אחרים. "זה צילק אותי, לנו בתור הורים מאוד קשה. זה מאוד ערער אותי. אי-אפשר לשכוח וזה לא עובר. עוברים עליי לילות של סיוטים. צריך לתת לה עונש כמה שניתן כדי למנוע התעללות בילדים", הוסיפה.
4 צפייה בגלריה
 כתב אישום נגד ילנה סטרובינסקי
 כתב אישום נגד ילנה סטרובינסקי
ביקשה סליחה, עורך דינה מבקש "עונש מידתי"
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
יסמין וינטה הפעוטה
יסמין וינטה הפעוטה
הפעוטה ששילמה בחייה. יסמין וינטה

תובעת פרקליטות מחוז מרכז, עו"ד מיטל אילן, טענה בדיון כי הנאשמת הורשעה בשלושה אישומים ובריבוי עבירות. סך הכל מדובר על 16 אירועים בחמישה קורבנות - תינוקות ופעוטות. "אנחנו עדים למקרים נוספים ועדיין אין הרתעה", אמרה. עורכת הדין אילן ביקשה מבית המשפט "להעביר מסר בענישה מחמירה".
"מידת הפגיעה בערכים מוגנים היא קשה. היא פגעה בהם לאורך תקופה ארוכה, כך נהגה בהם לאורך כל היום. הנאשמת היא שמצאה את יסמין וינטה שהיא ללא רוח חיים לאחר שכוסתה בשמיכה", סיפרה. הפרקליטות כאמור ביקשה לגזור על הנאשמת 36 חודשים מאסר בפועל במסגרת הסדר הטיעון.
הסייעת עצמה העידה וסיפרה כי "עברו כמעט 4 שנים. אין יום שאני לא חושבת על הילדים. קשה לי לשמוע שאומרים ש'חזרתי לחיים', לא חזרתי לחיים נורמליים". היא ציינה כי איבדה את עבודתה בעקבות האירועים: "אני אוהבת לטפל בילדים. קשה לי להסתכל בעיני ההורים. הילדים שלי היו בגן. כשכיסיתי ילדים עם שמיכות השארתי להם פתח לאוויר. אני מצאתי את יסמין. עד היום אני רואה אותה בחלומות בלילה. מבקשת סליחה מהילדים וההורים. זה יישאר איתי לכל החיים". עורך דינה ביקש להסתפק ב"גזירת עונש מידתי" עליה של עבודות שירות ופיצוי מינימלי מפני שמרשתו עובדת בניקיון.