בארה"ב מדווחים: "אוקראינה תקבל מטוסי F-16", רוסיה מאיימת

ארה"ב ובעלות בריתה במערב מתכננות לשלוח לקייב מטוסי קרב מדגם F-16, מטוסים שאותם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מבקש כבר זמן רב. כך דיווחה אמש (יום ו') רשת NBC, מפי גורם בכיר בממשל האמריקני - שעד כה הביע התנגדות נחרצת לבקשה האוקראינית. בתגובה לדיווח, רוסיה שלחה בצהריים איום חריף למערב, ודרשה ממנו שלא להעביר לידי אוקראינה מטוסי קרב. אלכסנדר גרושקו, סגן שר החוץ הרוסי, אמר במוסקבה כי אם בעלות בריתה של קייב יעבירו לידיה מטוסים כאלה, יהיו טמונים בכך "סיכונים קולוסאליים" עבורן.
5 צפייה בגלריה
ביידן, זלנסקי ומטוס F-16
ביידן, זלנסקי ומטוס F-16
ביידן, זלנסקי ומטוס F-16
(צילום: AP, AFP, רויטרס)

אישה וצעיר נהרגו בשתי תאונות דרכים בצפון

אישה כבת 50 נהרגה הבוקר מפגיעת מיניבוס בכביש 89, בין צומת כברי למעלות תרשיחא. צוות מד"א שהוזעק לזירה קבע את מותה במקום. בוחני התנועה של משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות התאונה. בתאונה אחרת שאירעה אמש נהרג איבראהים סעאידה, רוכב אופנוע בן 23 מאום אל-גאנם, ביישוב הסמוך דבוריה, בעמק יזרעאל. הוא פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים העמק בעפולה, אך בהמשך נקבע מותו. ככל הנראה מדובר בתאונה עצמית.
5 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 89 מצומת כברי למעלות
זירת התאונה בכביש 89 מצומת כברי למעלות
זירת התאונה בכביש 89
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

עימותים בעיר העתיקה, יומיים אחרי מצעד הדגלים

עימותים פרצו היום בעיר העתיקה בירושלים בין יהודים לערבים, אחרי שצעירים יהודים קיימו צעדה במקום, יומיים אחרי צעדת הדגלים. במקביל, גם סמוך לשער שכם התרחשה קטטה בין ערבים ליהודים - שכללה גם השלכת חפצים.

ברחוב הגיא בעיר העתיקה תועדה קטטה נוספת בין יהודים לערבים. בסך הכול עוכבו על ידי המשטרה חמישה מעורבים באירועים. הפלסטינים דיווחו על שני פצועים מרימוני הלם, שככל הנראה נורו על ידי המשטרה.

סערה בפולין אחרי הריאיון של נועה קירל ל-ynet

מיד בסיום גמר האירוויזיון שבו סיימה במקום השלישי, הזמרת נועה קירל אמרה כי "לקבל 12 נקודות מפולין אחרי שכמעט כל משפחת קירל נרצחה בשואה - זה ניצחון", והשמיעה דברים ברוח דומה בריאיון ל-ynet. באיחור קל, הדברים הגיעו לחלק מכלי התקשורת והרשתות החברתיות בפולין - ועוררו סערה.

סגן שר החוץ הפולני, פאבל יבלונסקי, צייץ בטוויטר כי קירל תוזמן לביקור רשמי במדינה. "העובדה שאנשים רבים בישראל רואים בפולין שותפה לביצוע פשעים גרמניים, ולא הקורבן שלהם, היא לרוב תוצאה של חוסר ידע והשכלה לא מלאה", כתב. לדבריו, כי יש לכך סיבות רבות וחלקן הן אופי הטיולים המאורגנים מבתי הספר בישראל לפולין. "אנחנו מתחילים תהליך ארוך שבוודאי לא יניב תוצאות באופן מיידי - אך יחד עם זאת אני בטוח שבטווח הארוך הוא יאפשר לנו לבנות יחסי פולין-ישראל טובים, המבוססים על אמת ועל הבנה הדדית ששני העמים שלנו היו קורבנות של פשעים גרמנים", הוסיף.

הצעה בארה"ב: להכשיר אנשי ביטחון ישראלים ב"אקדמיה של ה-FBI"

ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקני צפויה להעביר אישור ראשוני של הצעת חוק חדשה שתשלח כוחות ביטחון ישראלים להכשרה ב"אקדמיה של ה-FBI". מדובר במוסד יוקרתי שבו נלמד ידע על לוחמה בטרור ובסחר בסמים, איתור מסמכי הונאה ונוהלי ביקורת גבולות. הצעת החוק, שצריכה לעבור עוד את אישור הסנאט, קיבלה כבר את תמיכתם של 12 מחוקקים רפובליקנים.
5 צפייה בגלריה
בניין מטה ה-FBI בוושיגנטון
בניין מטה ה-FBI בוושיגנטון
בניין מטה ה-FBI בוושיגנטון
(צילום: AFP)

הגשם ביטל חלק מטיולי השבת

גשם קל ירד הבוקר בגליל המערבי, ברמות מנשה, במזרח הכינרת ולאורך מישור החוף - אך למרות שלא מדובר בתופעה חריגה לעונת מעבר, היו מי שהופתעו ואף החליטו לבטל את הטיולים שהם תכננו להיום. כמו בכמעט כל חודש מאי, גם היום ברוב האזורים לא ירד גשם. אבל בכמה מקומות בודדים בכל זאת ניתן היה למדוד את את כמויות המשקעים במה שיכול להיות שהוא הגשם האחרון לעונה. בעין השופט שליד יקנעם נמדדה הכמות הגדולה ביותר - 4.7 מ"מ גשם. בראש הנקרה ירדו 2.6 מ"מ וכמויות קטנות יותר ירדו בבית ציידה שליד הכינרת, בקיבוץ אילון שבגליל המערבי ובנמל חדרה.

אחרי שחרורה מהכלא הרוסי - הקאמבק המרגש של בריטני גריינר

כמעט 600 ימים חלפו מאז בריטני גריינר ערכה משחק רשמי ב-WNBA, והבוקר הסנטרית בת ה-32 שבה לפרקט. כל ארה"ב התרגשה מהקאמבק האמוציונלי של כוכבת פיניקס מרקורי, שפתחה יחד עם קבוצתה את העונה ב-71:94 בחוץ על לוס אנג'לס ספארקס. חצי שנה לאחר שחרורה מהכלא הרוסי - אירוע שסוקר בכל העולם והגיע לכל בית בארה"ב - הכדורסלנית זכתה שוב לתמיכה מכל עבר. אפילו סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, הגיעה לאולם באל-איי ודיברה עם גריינר ושחקניות המרקורי לפני המשחק.
5 צפייה בגלריה
בריטני גריינר
בריטני גריינר
קמלה האריס, סגנית נשיא ארה"ב, הגיעה לעשות כבוד לגריינר
(צילום: Jayne Kamin-Oncea-USA TODAY Sports)

אולימפיאקוס תפגוש את ריאל מדריד בגמר היורוליג

ריאל מדריד עשתה קאמבק מרשים אמש בחצי גמר היורוליג הודות להתעלות של סרחיו רודריגס במאני טיים וערב אדיר של הסנטר הטוב באירופה, וולטר טבארס. הבלאנקוס ניצחו את ברצלונה בקלאסיקו 66:78 והעפילו לגמר היורוליג, שם מחכה להם אולימפיאקוס שניצחה בחצי הגמר הראשון את מונאקו 62:76.

התחזית: הלילה קריר בהרים, מחר יתחמם

בלילה יהיה קריר בהרים. מחר הטמפרטורות יעלו מעט, ובשני בבוקר יהיה מעונן חלקית עד מעונן ושרבי. תהיה התחממות ניכרת, ושיא החום יורגש בבוקר.
הטמפרטורות החזויות הלילה: ירושלים 12, תל אביב 19, חיפה 18, באר שבע 15, צפת 12, קצרין 14, טבריה 18, נצרת 15, עפולה 14, בית שאן 18, לוד 17, אשדוד 17, עין גדי 21, מצפה רמון 12, אילת 18.