קרבות התיקים בתוך הליכוד נמשכים, ואחרי שב-ynet נחשף בסוף השבוע כי ח"כ ישראל כץ חבר לח"כים ותיקים אחרים בליכוד, בהם דודי אמסלם ודוד ביטן ל"בלוק" שיעבוד כמקשה אחת על מנת לדרוש תיקים בכירים בקואליציה העתידית, בחדשות קשת פרסם הערב (ראשון) עמית סגל הקלטות של כץ ובהן הוא מתייחס לאותו ציר שמתגבש - במטרה לכפות על נתניהו להעניק לו את משרד האוצר.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניה, ישראל כץ
בנימין נתניה, ישראל כץ
נתניהו וכץ. "כשרצה לקחת את התחבורה אמר 'תקים סיעה'"
(צילום: EPA, קובי קואנקס)
"ביבי נותן תפקידים לשני אנשים, לשני סוגים. אלה שהוא רוצה ואלה שהוא חייב. היותר בטוח – זה אלה שהוא חייב. הרבה יותר קל זה לקבל תפקיד בדרך הזו", אמר כץ בהקלטות. בין היתר, כץ מתייחס בהן גם לעימות בינו לבין ניר ברקת על התפקיד - והוא אמר שלא היה צריך לערוך כנס גדול בחג הסוכות על מנת להוכיח שהוא "הדמות המשמעותית בליכוד".
כץ הוסיף ורמז לאותו בלוק ח"כים שמתגבש בתוך הליכוד: "דיברנו למה הוא רוצה לתת לי את תיק האוצר. א' במובן הפוזיטיבי... אני מתאים. למי שהוא רוצה, אין לו סיבה לא לרצות אותי. אני אדם עצמאי אבל יודע לתאם ונותן את הכבוד... במובן שהוא חייב, בראייה, אז יש לי סיעה. תראי, אני חלק מסיעה. איך הוא אמר לי פעם כשרצה לקחת לי את התחבורה? 'תקים סיעה'. אמרתי: יש לי סיעה. הייתי אני, דודי אמסלם, דוד ביטן, ז'קי לוי ואברהם נגוסה. מיקי זוהר שיחק, בא הלך וזה. ולכן הוא לא לקח לי את תיק התחבורה. אני היום עם דודי ביטן ומאי גולן וניסים וטורי וחנוך (מיליבצקי) אפילו. הוא מתקרב מאוד, הוא מבין גם, הוא יודע לנתח".
כץ מסר בתגובה לחשיפת ההקלטות שהייתה זו "שיחה פרטית מתובלת הומור", אבל התגובה מגורמים בסביבת נתניהו הייתה חריפה: "נתניהו לא מתרשם מאיומים. מי שיאיים ימצא את עצמו בחוץ ולא במשרד החוץ".
כץ, נזכיר, כתב ביום שישי האחרון לתומכיו כי פניו לחזרה למשרד האוצר. הוא כתב שהוא "מצדיע" לנתניהו ולפעילי הליכוד והוסיף: "כעת יש להקים במהירות ממשלה לאומית יציבה, שתממש את ההתחייבויות שנתנו ואת הציפיות הנרחבות של ציבור הבוחרים. ובאשר אליי, פניתי לרה"מ המיועד בנימין נתניהו בבקשה לשוב לתפקיד שר האוצר, אותו מילאתי בתקופת הקורונה הקשה והמאתגרת, כאשר ביחד איתו הובלנו מדיניות שהצילה מיליון מובטלים מרעב ומאות אלפי עסקים מקריסה, והזנקנו את כלכלת ישראל לצמיחה ושגשוג".
3 צפייה בגלריה
נתניהו יוצא מפגישות עם ראשי המפלגות
נתניהו יוצא מפגישות עם ראשי המפלגות
נתניהו בצאתו מהפגישות עם ראשי מפלגות הגוש. הליכוד לא רוצה לוותר על הביטחון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
נתניהו בפגישתו עם גפני
נתניהו בפגישתו עם גפני
נתניהו עם גפני. מס' 2 ביהדות התורה נפגש גם עם סמוטריץ', כמו דרעי
במקביל לקרבות בתוך הליכוד, ערך היום נתניהו מפגשי "יישור קו" עם ראשי מפלגות הגוש שלו, מלבד יו"ר עוצמה ציונית איתמר בן גביר שנופש כעת באילת, שכללו רק שיחות קצרות על המשא ומתן הקואליציוני שטרם החל באופן רשמי. הערב הסתמן כי גברו הסיכויים שיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יקבל לידיו את תיק האוצר, אם כי עדיין ייתכן שיקבל גם את תיק הביטחון. בליכוד לא רוצים לוותר על התיק הזה, ונתניהו מעדיף שמישהו ממפלגתו שלו ימונה לשר הביטחון.
בנוגע לציונות הדתית נבחן אם להעניק למפלגה גם את משרד החינוך או משרד הדתות. לפחות לגבי המשרד האחרון יש מאבק בין סמוטריץ' לבין יו"ר ש"ס אריה דרעי, שמעוניין בו אף הוא והוקלט אומר אמש לרב הראשי יצחק יוסף כי יש "מלחמה גדולה" על המשרד הזה. בצל המאבק בין שתי המפלגות, הערב נפגש סמוטריץ' עם דרעי, אחרי שגם נפגש עם מס' 2 ביהדות התורה, משה גפני. כך או כך, אם מפתח התיקים לפי מספר ח"כים יהיה גדול יחסית ולציונות הדתית יימסר תיק שלישי - הדיבור הוא על משרד ירושלים או משרד ההתיישבות.
לפי שעה לא עלו בשיחות קווי היסוד של הממשלה הבאה, אך סמוטריץ' מעלה דרישה שהדברים ייכתבו באופן ברור. בדיונים הובהר כי הרפורמות במערכת המשפט הן הדבר החשוב ביותר מבחינת מפלגתו. מחר ב-16:30 בן גביר ישוב מחופשתו באילת, ויגיע למצודת זאב לפגישה עם נתניהו. בן גביר, כידוע, מעוניין לקבל את המשרד לביטחון פנים - וסמוטריץ' שסיכם עמו היום על הקמת "בלוק" משותף במו"מ הקואליציוני גיבה את הדרישה הזו שלו. המשא ומתן, יודגש, טרם החל באופן רשמי ומדובר כעת בפגישות קצרות ותמציתיות, שהנושאים הכבדים עדיין לא עולים בהן. "אנחנו מחזיקים הכל אצלנו בכיס", אמר הבוקר סמוטריץ' ל-ynet לפני שנכנס לפגישה עם נתניהו במלון לאונרדו פלאזה בירושלים.