לאחר המלצת הצוות לטיפול במגפות לאפשר את חיסוני הילדים נגד קורונה, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש צפוי לחתום על הצו שיוציא את המהלך לפועל. תחילת מבצע החיסונים תלויה במועד הגעת משלוח החיסונים המותאמים לילדים, שכן בניגוד למבוגרים הם יקבלו מנה קטנה בשליש - אך בדומה להם הם יקבלו שתי מנות בהפרש של שלושה שבועות זו מזו.
בשלב זה נראה כי עיקר מבצע החיסונים יתרכז בקופות החולים ולא בבתי הספר, אם כי משרד החינוך אינו מסרב לכך שחיסוני הילדים יתקיימו גם בבתי הספר. אחת הסיבות למיקוד המבצע בקופות היא שהן כבר הוכיחו יעילות ובעלות יכולות ארגון גבוהות במבצעים קודמים. ולא פחות חשוב מכך, ההורים ירצו להיות עם הילדים במעמד החיסון ולכן יעדיפו לחסנם בקופות.
2 צפייה בגלריה
מתחמי חיסון הפופ-אפ
מתחמי חיסון הפופ-אפ
מנות קטנות יותר, בקבוקונים בצבע אחר. חיסוני הילדים בדרך
(צילום: אוראל כהן)
בינתיים קופות החולים נערכות למבצע באופן מיידי מרגע שמשלוחי החיסונים היעודיים, שיגיעו בבקבוקונים שייצבעו בצבע שונה, ינחתו בישראל. עם תחילת המבצע ניתן יהיה לזמן תור לחיסון ביישומוני הקופות השונות או בטלפון, ובחלק מהקופות ניתן יהיה להגיע ללא תור, כפי שקרה בעבר בקופות החולים כללית, מאוחדת ולאומית. יצוין כי בשלב זה אין החלטה סופית באשר למרווח הזמן בין שתי מנות החיסון.

חיסוני הילדים - כתבות נוספות

ד"ר דורון דושניצקי, מקופת החולים לאומית והחברה הישראלית לרפואת ילדים בקהילה, אמר בעקבות החלטת משרד הבריאות כי הבקבוקונים החדשים יהיו מותאמים למינון הילדים, ולכן ההיערכות הלוגיסטית תהיה מיוחדת. סביר שעמדה מסוימת במשמרת מסוימת תהיה ייעודית רק לחיסוני מינון ילדים, ואחרות יעסקו בחיסון במינון מבוגרים המיועדים לגיל 12 ומעלה". דושניצקי הוסיף כי "מערכות המחשוב והשירות בקופה יבנו פניה למבוטחים הרלוונטיים לבוא להתחסן ולזמן תורים לשתי מנות החיסון", והדגיש כי הקופות יקפידו לחסן רק עם הסכמה הורית.
כמו כן, דושניצקי ציין כי ילדים שימלאו להם 12 לפני המנה השנייה - יקבלו אותה כמנת מבוגרים. "במקביל להדרכת צוות תחנות החיסון, גם צוותי הרפואה יקבלו חומרי מידע על החיסון, בטיחותו ויעילותו, כדי שיוכלו לשקף זאת למשפחות המטופלים", אמר.
2 צפייה בגלריה
מתחמי חיסון הפופ-אפ
מתחמי חיסון הפופ-אפ
(צילום: אוראל כהן)
כאמור, 73 מתוך 75 המומחים שהשתתפו בדיון על החיסונים המליצו לחסן את הילדים, אך ראש הצוות, ד"ר בעז לב, הדגיש כי כל הורה יהיה רשאי לבחור אם לחסן את ילדיו: "ההחלטה היא אוטונומית, לשיקולה הפרטי של כל משפחה - וללא כפייה". בהצבעה אם לאשר, או גם להמליץ לציבור לחסן את הילדים, 67 תמכו בהמלצה. הצבעה נוספת עסקה בשאלת המלצה על פתיחת מבצע החיסונים כבר עכשיו, או דחייתו לתקופה שבה יופיעו "סימנים של גל חדש". בהצבעה הזו 64 מומחים התנגדו לדחייה, ורק שישה תמכו בה.
ההצבעה היחידה שבה לא הייתה תמימות דעים בין המומחים עסקה בחיסון ילדים שכבר החלימו מקורונה. רק 34 תמכו בהצעה עם הסתייגות בעניין מועד ההחלמה - 23 תמכו באופן מלא, ושמונה התנגדו. ראש הצט"מ ציין כי חברי הצוות דנו אך רק בנושאים שנוגעים לבטיחות ויעילות החיסון לילדים, ולא לתחומים הנוגעים לחברה, תרבות או כלכלה. "הדיון היה מרתק, שמענו מגוון דעות מכל קצוות הקשת. למרות שהרוב היה בעד, גם אם דעותינו שונות כולנו רוצים בטובת הילדים", אמר.
לצד ד"ר לב, במסיבת העיתונאים אמש השתתפו חברים נוספים בצוות לטיפול במגפות. אחד מהם, מזכיר הצט"מ ד"ר טל ברוש, אמר בתשובה לשאלת כתב ynet כי לא ידוע לו על לחצים שהופעלו על המומחים. הוא ציין כי "לא נאמרה המילה האחרונה" בנוגע לשאלת הטווח הראוי בין שתי מנות החיסון, שניתנים לפי המלצת פייזר בהפרש של שלושה שבועות. "נדון בפגישה הבאה האם יש מקום לחרוג כרגע ולהרחיק את המרחק בין המנות. זה נושא מורכב, הנתונים לא מספיק טובים", ציין ד"ר ברוש.
פורסם לראשונה: 22:22, 10.11.21