מנגנוני הביטחון הפלסטיניים עצרו בשעות הלילה המאוחרות אמש (שישי) שלושה צעירים פלסטינים ממחנה הפליטים ג'נין בעת שנסעו עם רכבם בעיר. אחד העצורים הוא מוחמד זביידי, בנו של זכריא זביידי, לשעבר מפקד גדודי חללי אל-אקצה ואחד מששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע - ערב ראש השנה האחרון. זביידי שוחרר ממעצר כעבור שעות ובתיעוד שפורסם לאחר שחרורו הוא נראה חבוש בראשו ובידו.
מעצר השלושה הפך אלים אחרי שהתנגדו לו. בעקבות המעצר, שתיעודו הופץ ברשתות החברתיות, יצאו חמושים ממחנה הפליטים לרחובות, ירו אש חיה והשליכו מטענים לעבר מתחם המוקטעה (בנייני הממשל) של ג'נין שנמצאת הסמוך למחנה.
3 צפייה בגלריה
מוחמד זביידי
מוחמד זביידי
קבלת הפנים לזביידי במחנה הפליטים ג'נין אחרי שחרורו
3 צפייה בגלריה
מתיעוד מעצרו של מוחמד זביידי
מתיעוד מעצרו של מוחמד זביידי
מתוך מעצרו של זביידי. בעקבות ההתנגדות - המעצר הפך אלים
3 צפייה בגלריה
המהומות לאחר המעצר בג'נין
המהומות לאחר המעצר בג'נין
חילופי האש בג'נין
בנובמבר האחרון פתחה הרשות הפלסטינית במבצע צבאי נרחב במחוז כדי להחזיר את המשילות שלה לעיר, למחנה הפליטים שבה ולכפרי המחוז בכלל. מדובר במבצע חריג בהיקפו, שמבוצע על-ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. ל-ynet נודע בתחילתו כי מבצע דומה היה אמור לצאת אל הפועל לפני שנה וחצי, אך הוא בוטל בעקבות התפרצות מגפת הקורונה.
במהלך השנה האחרונה איבדה הרשות הפלסטינית את השליטה על חלקים נרחבים מהמחוז כתוצאה מעליית כוחם של הכנופיות החמושות שמזוהות עם הג'יהאד האיסלאמי, גדודי חללי אל-אקצה וחמאס. בעקבות זאת, החלו אותן קבוצות חמושות להטיל את אימתן על העיר, ואנשיהן לא חששו להתעמת עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים והמשטרה הפלסטינית ואף לירות כמה פעמים לעבר מתחם המוקטעה של הרשות בעיר. מחוז ג'נין הוא מעוזו של הג'יהאד האיסלאמי בגדה, אך גם לחמאס יש נוכחות חזקה בו.
אובדן השליטה בעיר הוביל את אבו מאזן להחליף בתחילת נובמבר, באופן חריג, את כל ראשי המנגנונים במחוז. עליית כוחם של החמושים בעיר הובילה לא פעם גם לחילופי אש כבדים עם כוחות הביטחון הישראליים שנכנסו לעיתים לעיר, לכפריה ולמחנה הפליטים ג'נין כדי לבצע מעצרים.
פורסם לראשונה: 01:19, 08.01.22