התרסקות המסוק מול חופי חיפה: אזרח שטייל הבוקר (ד') על החוף באזור הקריות גילה תיק שנסחף מהים - ועד מהרה התברר כי התיק שייך לטייסי המסוק הצבאי, מסוג "עטלף", שהתרסק שם שלשום.
האזרח טלפן למוקד 100 של המשטרה ודיווח על מציאת התיק, ושוטרי ניידת סיור של תחנת זבולון אספו אותו. בעקבות פניית ynet, נמסר מהמשטרה: "ציוד השייך ככל הנראה לצוות המסוק נמצא בידי אזרח בחוף איינשטיין בקריית ים. הנושא הועבר לטיפול צה"ל".
בינתיים, ויום אחרי הלווייתו של סא"ל ארז שחייני, אחד משני הטייסים שנהרגו באסון ההתרסקות, אבל כבד שורר ביישוב שבו גדל, צורית שבגליל. האלמנה דנה ושלושת הילדים תמר (11), עומרי (8) ואלון (5) מלווים על ידי קרובי משפחה וחברים ועטופים על ידי אנשי חיל האוויר וחיל הים שמלווים אותם מאז הטרגדיה. בני המשפחה יושבים שבעה בבסיס חיל האוויר רמת דוד, שבו הוא שירת כסגן מפקד הבסיס.
חבר המשפחה מצורית עודד נחשול סיפר הבוקר (רביעי) על האופי המיוחד של ארז: "ארז ייזכר כ'ווינר' ענק. מסוג האנשים שתמיד אתה רוצה שיהיה איתך כמוביל, עם הרבה חוכמה, חיוך תמידי ושקט פנימי".
3 צפייה בגלריה
קברו של סא"ל ארז שחייני ז"ל
קברו של סא"ל ארז שחייני ז"ל
ארז שחייני והקבר שבו נטמן
(צילום: שרון צור)

אסון התרסקות המסוק - כתבות נוספות:
נחשול הכיר את שחייני מילדות. "אני גדול מארז בשש שנים, אבל אני שכן קרוב שלו", סיפר, "הבתים שלנו היו צמודים וככה הכרנו. הייתה לנו חצר משותפת היינו בקשר הדוק במשך שנים. ארז נתפס תמיד כמיוחד - היה בו משהו מאוד שליו, מחויך. ארז תמיד היה חיובי, מעולם לא קיטר, נהג לצחוק אם היה משהו קשה".
מהמעט ששיתף הבינו החברים כי ארז הצטיין בשירותו בחיל האוויר. "ארז שיתף אותנו פה ושם על המסלול שלו. הוא סיפר שלא ממש הצטיין בלימודים התיאורטיים, אבל היה פנומן בקטע המקצועי בקורס הטיס. סיפר על פעם שבה היה הוביל כוח בנקיק צר כאילו זה לא משהו מיוחד. זה היה ארז - הוא לקח הכול בצורה קלה ומקצועיות. היה מצליחן ממש היה מודע ליכולות שלו. הוא אהב לרכוב על אופניים, היה איש משפחה. דנה והוא היו זיווג משמיים שניהם רגועים, שידרו על אותו תדר - ממש משפחה מושלמת, מלח הארץ".
ורדה נוביק, חברה קרובה של משפחת שחייני שהכירה את ארז מיום היוולדו, סיפרה הבוקר בריאיון לאולפן ynet על התחושות ביום שאחרי: "עכשיו אנחנו כבר אחרי הלוויה וזה חודר להכרה יותר, זה לא פשוט".
3 צפייה בגלריה
מסוק התרסק מול חופי חיפה
מסוק התרסק מול חופי חיפה
אזרחים עם שרידים מהמסוק שהתרסק
(צילום: גיל נחושתן)
המחשבות שמשהו רע יכול לקרות לו בשירות הצבאי כשהוא מסכן את עצמו מידי יום היו קיימות במשפחה? "אני מתארת לעצמי שכן, מי שנמצא בחזית כל כך מורכבת חושב על זה. זה היה במחשבות של המשפחה. אבל הוא מאוד אהב את מה שהוא עשה. הוא אהב את העבודה שלו, הוא אהב את הטיסות, הוא היה טוב בזה".
בינתיים בבית החולים רמב"ם בחיפה ממשיך להתאושש סרן רון בירמן, הניצול מאסון התרסקות מסוק העטלף. "רון מחלים, הוא בסדר ומקבל הרבה אהבה, תמיכה וההערכה על התפקוד שלו ועל מה שהוא עשה", סיפרה אמו מרינה בירמן במשדר.
בירמן, קצין סיור מחיל הים, ניצל מההתרסקות בלב ים מול חופי חיפה, ומיהר מיד לנסות ולהציל גם את חבריו הטייסים, ארז שחייני וחן פוגל, אך ללא הצלחה. "הוא משחזר את האירוע כמה פעמים בפנינו, בפני המפקדים, יש לו מלא רגשות ותחושות. זה מקל על התהליך ההחלמה גם הנפשי וגם הפיזי", סיפרה האם מרינה.
3 צפייה בגלריה
מפקד חיל הים ומפקד חיל האוויר מבקרים את סרן רון בירמן שנפצע בהתרסקות המסוק
מפקד חיל הים ומפקד חיל האוויר מבקרים את סרן רון בירמן שנפצע בהתרסקות המסוק
סרן רון בירמן עם מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה אתמול בבית החולים
(צילום: דו"צ)

לדבריה פעולתו של הבן, שניסה להציל את חבריו הטייסים, משקפת את ערכי חיל הים שבו הוא משרת. "ככה חיל הים עובד, ערך החברות, והוא סיכן את חייו. זה מה שהיה בראש מעייניו ברגע שהוא הבין שהוא חילץ את עצמו. לצערנו זה לא צלח. אנחנו משתתפים בצער המשפחות", אמרה.
הוא מתכוון לחזור לשירות עם שחרורו מבית החולים? "בוודאי. באיזו מתכונת הוא יחליט בהמשך הדרך תלוי ביכולות שלו, אבל כן".
ממיטת חוליו סיפר אתמול בירמן על השתלשלות האירועים שהובילה להתרסקות. "ההתרסקות הייתה בערך בשעה תשע בלילה. היה חושך במסוק", העיד, "עשן נכנס פנימה. ניסיתי להציל את החברים שלי, עשיתי כל מאמץ. חשבתי שגם הם נחלצו. כואב לי שהם מתו, אני משתתף בצער המשפחות".