מסוק העטלף שהתרסק אמש (יום שני) מול חופי חיפה חולץ מהים, וכעת מועבר לבסיס תל נוף לצורך חקירת הממצאים הטכניים. בינתיים, חקירה ראשונית העלתה כי בשלב מסוים בחזרה לנחיתה חווה הצוות של המסוק תקלה חמורה - כנראה של אש במנוע שמאל, והחשמל במסוק כבה - מה שמסביר את אי הדיווח בקשר. למרות זאת, הצליחו הטייסים סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל לנחות נחיתת חירום בים. קצין הסיור שניסה ללא הצלחה להציל אותם אמר כי "היה חושך במסוק והצוות תפעל מצב חירום עם עשן שנכנס. חשבתי שגם הם נחלצו".
2 צפייה בגלריה
חן פוגל ארז שחייני
חן פוגל ארז שחייני
הטייסים שנספו: חן פוגל ארז שחייני
(צילום: דובר צה''ל)
2 צפייה בגלריה
מאמצי החילוץ בעקבות התרסקות המסוק אמש סמוך לחופי חיפה
מאמצי החילוץ בעקבות התרסקות המסוק אמש סמוך לחופי חיפה
מאמצי החילוץ, אמש סמוך לחופי חיפה
(צילום: דו"צ)
בניגוד להערכות אתמול, הצוות כן הפעיל את מערכת הציפה של המסוק - וכך המסוק צף מעל המים, וקצין הסיור של חיל הים הצליח לחלץ את עצמו. הוא חזר לנסות להציל את שני הטייסים ללא הצלחה, ואז יצר קשר עם מפקד הטייסת 193 בטלפון הנייד האישי שלו. מפקד הטייסת הרגיע אותו ואמר לו לשמור על עצמו. ספינת משטרה ומסוק עטלף אחר מאותה טייסת זיהה אותו במים והוא חולץ.
בחיל האוויר מעריכים כי מהרגע שפרצה האש ועד לרגע שהמסוק נגע במים חלפו בין דקה לשתי דקות. בצה"ל ידעו על ההתרסקות עוד לפני הדיווח של קצין הסיור, מאחר שבמערכות המעקב זוהה תהליך הנמכה, ובקר הטיסה קרא לטייסים בקשר. כאשר הם לא הגיבו, מיד הופנה מטוס צופית וכלי טיס נוסף למקום. עם זאת, עדיין לא ידוע מדוע הטייסים לא הצליחו לחלץ עצמם מהמסוק, אך ידוע שכל השלושה היו חגורים בטיחותית בזמן הטיסה.


אתמול התייחס בכיר בחיל האוויר להתרסקות ואמר כי "מדובר במסוקים ותיקים אך אמינים מאוד, שעובדים בשיתוף פעולה הדוק ומבצעי בין חיל הים והאוויר. המרכיב הטכני נחקר בצורה מדוקדקת. זו הייתה טיסת לילה מורכבת שדורשת ניסיון, ולטייסים היה כזה".
המסוק, מטייסת 193, יצא אמש מבסיס רמת דוד של חיל האוויר לטיסת אימון. מסיבה שעדיין לא ברורה, הוא התרסק לים בדרכו חזרה לבסיס. אחרי כשעה אותרו ללא רוח חיים סא"ל שחייני ורס"ן פוגל, שהובא מוקדם יותר היום למנוחות.
קצין סיור מחיל הים אושפז בבית החולים רמב"ם ומצבו יציב. היום הוא שוחרר ממחלקת טיפול נמרץ כללי כשהוא במצב טוב, והועבר להמשך טיפול במחלקה האורטופדית.
במהלך ליל אמש חתם מפקד פיקוד העורף, האלוף אורי גורדין, על צו שמונע כניסת אזרחים למרחב החוף בחיפה שבו התרסק המסוק. בשעות הבוקר המשיכו עשרות חיילים לחפש שברים נוספים של כלי הטיס כדי להצליח להרכיב את התמונה המלאה של התקרית.