"שריף הוא אזרח שהוכנס לשדה קרב בהר דב. אף גורם בצבא לא הסביר לנו מה קרה, אך אחד לא לקח אחריות". שריף סואעד, תושב הכפר ראס אל-עין שליד כרמיאל ששימש כנהג משאית עבור צה"ל, נהרג מירי טילי נ"ט שחיזבאללה שיגר לאזור הר דב בלילה שבין חמישי לשישי. אדהם סואעד, בן דודו, סיפר הבוקר (שלישי) ל-ynet כי אף גורם בצה"ל לא הגיע למשפחה ועדכן אותה במה שאירע. "לא קיבלנו שום מידע מהצבא, אנחנו התחלנו לגשש בעצמנו עם נהגים שהיו שם ועם בעלי החברה. עשו טעות כשהכניסו אותם לשדה הקרב. הצבא סיכן את החיים שלהם".

סואעד, המכהן כיו"ר הוועד המקומי בראס אל-עין, סיפר בשיחה עם ynet כי מבירורים שערכה המשפחה, "הבנו ששריף לקח הובלה לכיוון הר דב, ושם היו כמה רכבים ומשאיות בליווי הצבא. הכניסו אותם כשהם לא מאורגנים, עשו להם תדריך, אבל במצב כזה נהגים אזרחים לא היו צריכים להיות שם, זה לא המקום שלהם". הוא ציין כי באותו מקרה נפצעו עוד שני אזרחים, גם הם נהגים של אותה החברה. "עד עכשיו לא קיבלנו שום מידע מהצבא, אף גורם צבאי בא אלינו ולא הסביר לנו מה היה שם, אף אחד לא לקח אחריות. אנחנו שמענו שיש ועדת חקירה", הוסיף.
שריף, כאמור, שימש כנהג משאית עבור צה"ל במסגרת עבודות תשתית להקמת מכשול שעדיין לא קיים בהר דב. העבודות מתבצעות בעיקר בלילה, בחשיכה ולרוב ללא אורות, כדי לא להילכד בתצפיות חיזבאללה - אבל המשאית שבה נהג סואעד נחשפה במהלך נסיעתה.
לפי תיעוד שפרסם חיזבאללה מהתקרית בהר דב, שיירת המשאיות האזרחיות שצה"ל שכר, ושהובילה בטונדות לביצור המכשול, נסעה אחרי חצות באורות דולקים בין מוצב דלעת לגלדיולה, ונחשפה על אחת מצלעות ההר שפונות לצד הלבנוני. זאת, דווקא בתקופה שבה בצה"ל משתדלים לנוע בצירים אחוריים שנפרצו במיוחד עקב המצב, ושאינם חשופים ללבנון.
1 צפייה בגלריה
ההרוג שריף סוואעד והעבודות בהר דב
ההרוג שריף סוואעד והעבודות בהר דב
שריף סואעד והעבודות בהר דב
"אף אחד לא הסביר לנו בדיוק מה קרה שם או אמר ועדת חקירה, אנחנו רק שומעים דרך התקשורת, דרך חברים, דרך החברה שעבד בה, זה המידע שיש לנו, חוץ מהסרטונים שיש לנו וכל העולם ראה", אמר אדהם. "הר דב זו גזרה חמה מאוד כל השנה, לא רק במלחמה הזו, בהר דב תמיד היה בלגן".
למה אתה חושב שלא דיברו איתכם? "למה זו שאלה יפה וטובה, אבל האמת אין לי תשובה. מישהו היה אמור לקום מההנהגה שלנו, מהביטחון, מהצבא ולהגיד 'אני לוקח אחריות על זה, זו טעות שלנו, טעות של הקצין שהיה בשטח'. שריף השאיר אחריו אישה, אבא ואמא שעד הרגע הזה הם בוכים על הבן שלהם שהיה עדיין ילד, הוא היה רק בתחילת החיים שלו. דובר צה"ל הודיע על האירוע, אבל עם המשפחה אף אחד לא דיבר. כל מיני בעלי תפקידים אמרו 'אנחנו נגיע', עד רגע זה אנחנו ממתינים".
סואעד הדגיש: "ההורים צריכים לדעת מה קרה עם הבן שלהם, מי נתן את האישור שהוא ייכנס לשדה קרב. מישהו צריך לקום ולתת דין וחשבון לילדים שלו, לאשתו, לאמא שלו, שלא מעכלת עד הרגע הזה. הילדים שלו עדיין קטנים, צריך שמישהו יבוא להסביר להם מה הוא עשה שם ומי אחראי".