הייתה זו שעת צהריים ביום רביעי שעבר כאשר חוקרי המשטרה הגיעו למסעדת ההמבורגרים "צ'ק אין" בקניון חצור וביקשו לעצור את בעליה, דודו עוגלה, בן 25 שנולד בשם מוחמד הייב. שמו עלה במידע מודיעיני כמי שאחראי להתנכלות למסעדות המבורגרים אחרות באזור הגליל העליון.
בשבועות האחרונים נורו צרורות מנשק אוטומטי לעבר מסעדת "כביש 90" שבצומת מחניים, וסמוך לסניף של רשת BBB בראש פינה הונחו קליעים, והמתנכלים ניסו גם לנפץ חלונות. במשטרה העריכו כי הרקע הוא סכסוך על רקע עסקי - התחרות בין מסעדות המבורגרים באזור.
5 צפייה בגלריה
דודו עוגלה בעל מסעדת צ'ק אין בחצור הגלילית
דודו עוגלה בעל מסעדת צ'ק אין בחצור הגלילית
דודו עוגלה במטבח. "אני טבח, לא עבריין"
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
מסעדת "צ'ק אין בורגר" בחצור הגלילית
מסעדת "צ'ק אין בורגר" בחצור הגלילית
מסעדת "צ'ק אין בורגר" הסגורה לאחר המעצר. "זה החיים שלי"
באופן מפתיע - ולדברי המשטרה לא מתואם - הגיעו למסעדת "צ'ק אין" באותה עת גם חוקרים של מס ההכנסה ומשרד הבריאות, שבדקו את הנעשה במסעדה שנפתחה רק לפני חמישה חודשים.
לאחר כמעט שבוע במעצר שוחרר אתמול (שלישי) עוגלה, ובחמשת הימים הבאים הוא ישהה במסעדה כמעט בכל שעות היממה, בסוג של מעצר בית. מתשע בבוקר ועד 1:00 אחר חצות במסעדה, ואחר כך בביתו וחוזר חלילה. במשטרה אומרים כי החקירה נגדו נמשכת, אך הוא מכחיש כל קשר למעשים.
"הגיעו אליי כל מיני יחידות שקפצו על המסעדה", הוא משחזר כעת בשיחה עם ynet. "מע"מ, מס הכנסה, משרד הבריאות. עשו רעש. אני סגרתי את המסעדה והם התחילו לחפש ניירת. נעצרתי על ידי המשטרה, לקחו אותי לתחנה לחקירות והבנתי שאני חשוד בכל מיני דברים שקרו פה בצפון, במסעדת כביש 90, ובמסעדת BBB בראש פינה".
5 צפייה בגלריה
תוצאות הירי על מסעדת כביש 90
תוצאות הירי על מסעדת כביש 90
"מעצר לצורך יחסי ציבור". הנזק מהירי למסעדת כביש 90
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
מסעדת כביש 90
מסעדת כביש 90
מסעדת כביש 90
(צילום: אביהו שפירא)
לאורך כל ימי מעצרו חזר עוגלה על מנטרה אחת: אני טבח, לא עבריין ולא אחד שיורה. "אין לי עניין עם המסעדות האלה. אני דווקא מאוד אוהב אותן. אוהב את מסעדת כביש 90 מאוד. הם מבקשים ממני לחמניות ועזרות, וגם אני מבקש מהם עזרה", הוא מדגיש.
במשך תשע שנים עבד עוגלה במטבחים בארץ ובעולם וחלם להקים מסעדה משלו - מסעדת המבורגרים ובשרים עם ניחוח בינלאומי, דווקא בחצור הגלילית. לפני חמישה חודשים הגשים את החלום והשיק מסעדה מעוצבת בהשראת נמל תעופה, שמגישה המבורגרים עם תוספות מיוחדות כגון אסדו ושום קונפי, וכן משקאות אלכוהוליים איכותיים ועוד.
אחת הסיבות לכך שאין לו עניין לפגוע במסעדות האחרות, חזר והבהיר גם לחוקרי המשטרה, היא העובדה שהמסעדה בבעלותו כשרה למהדרין בעוד האחרות אינן כשרות, ולכן הם אינם מתחרים על אותו קהל יעד. "אני החלטתי לכבד את הקהל הדתי, את השכנים שלי. גם כיף לי אחרי כל כך הרבה שנים לא לעבוד בשבת", הוא מסביר.

הוא מתאר את המעצר כחוויה טראומטית: "זה היה ממש לא פשוט. הם הוציאו אותי מהמטבח שלי. זה הבייבי שלי. גדלתי מחוץ לאזור אבל חלמתי לחזור לגליל, לנוף הזה. כל מה שאתה רואה פה זה אהבה, זה החיים שלי. אני קם כל בוקר, מגיע למטבח, חותך בידיים, טוחן את הבשרים שלי. פתאום הוציאו אותי מהמטבח שלי, זה היה לי מאוד קשה. זה החיים שלי פה. פתאום אני בחקירות בין ארבעה קירות ולא מבין למה עשו לי את זה. היה לי מאוד קשה".
אחרי שתי הארכות מעצר, שוחרר אתמול עוגלה, והשוטרים גם הסיעו אותו בחזרה למסעדה. "אין בי עכשיו כעס. אני ממשיך הלאה מתקדם, לא נתקע. מאמין שהכול לטובה. זה מה שאני מרגיש. אני יודע שחזרתי לחיים שלי, למטבח שאני אוהב, למשהו שאני מאמין בו".
סניגורו של עוגלה, עו"ד שמעון פרץ, טען כי המעצר נועד ל"יחסי הציבור" של המשטרה. "החוקרים התבססו על הנחה מוטעית המדברת על תחרות עסקית בין מסעדות. עם כל הכבוד למשטרה כך לא חוקרים, ובוודאי שלא עוצרים אנשים, מבלי שתהיה אינדיקציה ולו מינימלית שיש למרשי מעורבות למיוחס לו.
5 צפייה בגלריה
דודו עוגלה בעל מסעדת צ'ק אין בחצור הגלילית ועורך הדין שמעון פרץ
דודו עוגלה בעל מסעדת צ'ק אין בחצור הגלילית ועורך הדין שמעון פרץ
עוגלה עם עורך דינו שמעון פרץ. "עם כל הכבוד למשטרה, ככה לא חוקרים"
"המשטרה למעשה ביצעה מספר מעצרים בפרשיות האחרונות אך ורק לצרכים תקשורתיים, ונוכח היעדר יכולת למנוע או להעמיד לדין את האחראים. עובדה היא כי מרבית העצורים שוחררו בלא כלום, בדיוק כפי שמרשי שוחרר כבר מתחנת המשטרה ואף ללא החלטה שיפוטית ולאחר שהבינה כי עצרה אדם חף מפשע.
"במצב דברים זה, שבו נמצא כי מרשי אינו קשור לירי, היה ראוי כי המשטרה תדאג לפרסם את זה באותה מידה של פרסום המעצר. כמו כל אזרח עלינו להיות מודאגים ממעצרי שווא כמו אלה, לצרכי יחצנות של המשטרה".
במשטרה דחו את הטענות והבירו כי עוגלה עדיין בגדר חשוד. "הוא שוחרר בתנאים מגבילים, והחקירה בעניינו נמשכת", אמרו במשטרה.