העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", שנחשב לאחד משופרותיו של חיזבאללה, ציטט היום (שני) גורם ב"התנגדות הפלסטינית בעזה", באומרו כי "אי אפשר לזלזל בגודל החדירה של צה"ל לבית החולים שיפא - ואי אפשר להמעיט בגודל הדמויות שנעצרו או נהרגו".
2 צפייה בגלריה
בית חולוים שיפא, עזה
בית חולוים שיפא, עזה
בית החולים שיפא בעיר עזה. ארכיון
(צילום: AFP)
הגורם טען כי למרות זאת, "ההתנגדות והמבנה הגמיש שלה אינם מבוססים על ההנחיה של איש אחד. ההתנגדות התמודדה עם המצב הנוכחי והצליחה לעצב מחדש את שורותיה, לאור האפשרות שהאויב קיבל מידע חדש בעקבות החקירה עם העצורים". עוד טען הגורם כי "מצב ההתנגדות עדיין טוב", וניתן לספוג את כל האבדות ולחיות איתן".
המבצע של צה"ל בבית החולים הגדול ביותר ברצועה נמשך כבר שבוע שלם, ועד כה חוסלו לפחות 170 מחבלים ונעצרו כ-480 חשודים שאומתו כמחבלי חמאס או ג'יהאד איסלאמי. לפי צה"ל בין העצורים יש גם מחבלים "בכירים מאוד" - בכלל זאת "שדרת הפיקוד" של הג'יהאד האיסלאמי - אך בצבא הדגישו כי לא ניתן עדיין לחשוף את זהותם, בשל המידע החשוב שבו הם מחזיקים.

בצהריים עדכן צה"ל כי בימים האחרונים נמצאו בשיפא אמצעי לחימה רבים - שהוסתרו בין ציוד רפואי ובין חולים וחוסים שהיו בבית חולים. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, ציין כי חלק גדול מהמחבלים שנעצרו היו מעורבים בתכנון ובביצוע טבח 7 באוקטובר, ותיאר את המבצע בשיפא כ"אחד המבצעים המוצלחים ביותר מתחילת המלחמה".
הגרי, שדיבר באנגלית בהצהרה לתקשור הרזה, הוסיף: "המבצע הזה לא הסתיים. כרגע מחבלי חמאס מתבצרים בבית החולים, ויורים מתוך חדר המיון ומחלקת היולדות. המחבלים משליכים מטעני חבלה גם ממחלקת טיפול נמרץ. הם מסתתרים בשיפא, פוגעים במטופלים וגורמים נזק רב למבנים. הפעולות של חמאס הביאו לכשל בגנרטור של בית החולים".
לדבריו, "צה"ל מצליח לסייע לפצועים ולהרחיק אותם מההרס. הבאנו עשרות מכשירים רפואיים, יותר מעשרת אלפים יחידות של תרופות וציוד נוסף לבית החולים. זה מבצע נגד בית החולים שנאחז על ידי חמאס, לא מול האזרחים החפים מפשע".
2 צפייה בגלריה
מעצרים מהלילה בשיפא
מעצרים מהלילה בשיפא
חשודים שנלכדו בשיפא, בשבוע שעבר
את המבצע בשיפא מובילים לוחמים מחטיבה 401 ושייטת 13, בפיקוד אוגדה 162. הלוחמים פשטו על המתחם הרופאי כמה חודשים בתום המבצע הגדול הקודם שנערך שם, ובו איתרו כוחות צה"ל מנהרות טרור שנבנו מתחת לבית החולים - והשמידו אותם. אחרי שהכוחות עזבו, חזרו מחבלים רבים למתחם - ובפשיטה הלילית לפני שבוע הצליחו הכוחות לכתר אותם ולמנוע מהם לברוח. בקרבות נפלו שלושה לוחמים: סמ"ר ליאור רביב (21), רס"ב (מיל') סבסטיאן איון (51) וסמ״ר מתן וינוגרדוב.