האם אפשר לסמוך על חקירות הקורונה? יותר משבוע אחרי שהחולה הראשונה בזן האומיקרון של הקורונה הגיעה לישראל מאפריקה, משרד הבריאות עדיין מגשש אחר מסעותיה בארץ.

בהלת האומיקרון - כתבות נוספות

אמש (ראשון) בישר המשרד לנהג קו 390 של אגד שבו הודיע תחילה המשרד כי נסעה האישה מתל אביב לאילת, כי מדובר בטעות. הנהג והנוסעים שוחררו מהבידוד שאליו הורתה להם המדינה להיכנס. ככל הנראה עשתה האישה את הדרך לאילת באותו קו ובאותה שעה, אלא שיום אחד קודם. הנהג והנוסעים שנחשפו אליה, ויש חשש שנדבקו בזן החדש מסתובבים מאז חופשי ברחבי הארץ, מבלי שהוזהרו עד כה.
"זו בדיחה, תחושה של חוסר רצינות", אמר הבוקר הנהג ל-ynet. עוד לפני ההודעה סיפר הנהג כי לא נלחץ מההודעה. "אני מחוסן, אשתי מחוסנת, התאומים שלנו מחוסנים. אבל לא לבריאות שלי אני חושש. האישה הזאת צריכה לשלם ביוקר בגלל שהיא סיכנה אחרים. נוסעים איתנו תושבים מאילת לבדיקות אונקולוגיות, אנשים שמערכת החיסון שלהם חלשה. ונוסעים אחרים שאולי יש להם במשפחה אנשים כאלה. איך היא העזה לסכן את החיים שלהם? אין היום הרתעה, הקנס בסך 5,000 שקל לא מספיק. אנשים כמוה צריכים לשלוח לבית סוהר".
1 צפייה בגלריה
"הנוסעת נסעה בקו יום קודם". ארכיון
"הנוסעת נסעה בקו יום קודם". ארכיון
"הנוסעת נסעה בקו יום קודם". ארכיון
(צילום: זהר שחר)
הנסיעה מתחנה מרכזית בת"א, לזו שבאילת נמשכת ארבע שעות ו-37 דקות, שבהן שוהים הנוסעים בחלל אחד, כאשר הנהג מופרד חלקית מהם בתאו. הנסיעה כוללת יותר מ-40 תחנות בדרך שבהן יכולים נוסעים לרדת ולעלות, והפסקות מנוחה בבית קמה ובעין יהב. המחיר: 70 שקל לכרטיס.
"אני לא זוכר נוסעים ספציפיים. אין היום אינטראקציה עם הנוסעים, הם מעבירים רב קו, או לכל היותר מציגים כרטיס נייר שרכשו בקופה. אני מוודא שכל אחד שעולה חובש מסכה, ויש גם תזכורות קוליות בכל כמה דקות. אני לא יכול להיות שוטר, גם להתרכז בנהיגה וגם לוודא בזמן הנסיעה שכולם עם מסכות. גם לנוסעים יש אחריות. האחריות שלי זה להביא אותם בשלום בכבישים בישראל לאילת".
כבר יותר מ-20 שנה שהוא עובד בקו ונוסע בכל יום לת"א וחוזר לאילת, עיר מגוריו. "אני עובד על אוטובוס פרימיום, שיש בו רק 40 מושבים במקום 52 אבל מרווחים מהרגיל, מה שגם מקטין את סכנת ההדבקה כי הנוסעים יושבים במרחקים גדולים מהמקובל, כל אחד על כיסא שיכול להפוך למיטה, כמו במטוס. ביום שישי התקשרו אלי להגיד שכנראה שהסעתי את החולה שכולם מחפשים אחריה ושאלף להיבדק. עשיתי בדיקת PCR שיצאה תקינה. עוד לפני ההודעה השנייה ממשרד הבריאות ביקשו ממני לעשות עוד אחת".