שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין נענה להזמנתו של שר הביטחון יואב גלנט ויגיע לישראל ביום שני הקרוב, ארבעה ימים לאחר הביקור המתוכנן של היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן.
ארה"ב אמנם לא צפויה ללחוץ על ישראל לנצור את האש, אבל היא מעוניינת להבין לאן מועדות פנינו בשלב השלישי של התמרון הקרקעי ברצועת עזה וגם בלבנון.
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין
שר הביטחון יואב גלנט עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין
אוסטין עם גלנט בפגישה קודמת
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
האמריקנים ישמחו לראות ירידה בעצימות התקיפות בעזה ומעבר לפעילות ממוקדת יותר. בכל הקשור ללבנון ולטיפול בחות'ים בתימן, האמריקנים נותרו בעמדתם כי יש לעשות הכול על מנת למנוע התפשטות של המלחמה לזירות נוספות. ישראל, עם זאת, מבהירה להם כי אם לא יטפלו באיום מצד החות'ים, לא תהיה לישראל ברירה אלא לפעול צבאית.
רק הלילה שוגר טיל שיוט מתימן נגד מכלית שנושאת את דגל נורבגיה והובילה חומר כימי לנמל אשדוד. החות'ים כבר איימו באופן מפורש כי יפגעו בכל כלי שיט שיעשה את דרכו לישראל מהים האדום.
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס למלחמת חרבות ברזל במהלך הדלקת חנוכייה בבית הלבן. הוא הבהיר כי הוא "ציוני" והבטיח שארה"ב תמשיך לספק סיוע צבאי לישראל "עד שניפטר מחמאס, אבל צריך להיות זהירים. דעת הקהל של כל העולם יכולה להשתנות בן לילה".
2 צפייה בגלריה
המכלית סטרינדה שנפגעה
המכלית סטרינדה שנפגעה
המכלית שהותקפה. ישראל דורשת פתרון
(צילום: RuudCoster, vesselfinder)
עם זאת, לצד התמיכה בישראל, הודה ביידן כי יש לו מחלוקות עם חלק מההנהגה הישראלית. "אני מכיר את נתניהו 51 שנים. יש תמונה על הדסק שלו, שלי איתו, כשהוא עבד כאן בשירות החוץ ואני הייתי סנאטור בן 32. כתבתי לו למעלה 'ביבי, אני אוהב אותך, אבל אני לא מסכים עם שום דבר שיש לך לומר'. זה בערך אותו הדבר היום. זאת נקודה קשה", אמר הנשיא האמריקני.