שעות אחרי שהפרקליטות החליטה להגיש כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד ארבעת הצעירים שנמלטו עם אהוביה סנדק במרדף שבסופו נהרג, עשרות בני אדם הפגינו הערב (חמישי) בכניסה לירושלים ושיבשו את התנועה. הם גם ממשיכים למחות על ההחלטה לסגור את התיק נגד השוטרים שהיו מעורבים במרדף.
אברהם סנדק, אביו של אהוביה, קרא מוקדם יותר להגיע להפגנה בעקבות החלטת הפרקליטות להעמיד לדין את הנערים בכפוף לשימוע. "אהוביה יקירנו ננגח על ידי ניידת משטרה ואנחנו קוראים לצדק - להעמיד את השוטרים לדין. היום התפרסם גם שבמקום להעמיד את השוטרים לדין, מעמידים את הנערים לדין, ואנחנו קוראים לכולם להגיע הערב לגשר המיתרים להפגין למען הצדק בעם ישראל".
2 צפייה בגלריה
הפגנה במחאה על מותו של אהוביה סנדק בירושלים
הפגנה במחאה על מותו של אהוביה סנדק בירושלים
המפגינים תחת גשר המיתרים בירושלים
2 צפייה בגלריה
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
אהוביה סנדק והרכב שבו נהרג
(צילומים: דוברות איחוד הצלה, באדיבות המשפחה)
לפי החלטת הפרקליטות הארבעה, בהם אפרים גוזלן וצבי קטן שהם בגירים, יואשמו בכפוף לשימוע ביידוי אבנים לעבר מכונית פלסטינית, ולא על עצם הבריחה מהשוטרים. מיוחסות להם עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה וחבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, כל אחד לפי חלקו. בנוסף, בפרקליטות החליטו לייחס לאחד מהארבעה עבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה.
על פי כתב החשדות, סנדק וארבעת הנערים נסעו בבוקר של 21 בדצמבר 2020 ברכב סובארו שהיה שייך לאחד מהארבעה. לא צוין במפורש מי נהג ברכב, אולם נאמר כי החשוד שהרכב היה בבעלותו ידע כי לנהג לא היה רישיון נהיגה. החשודים, כך נטען, עצרו את רכבם באחד מעיקולי הדרך של כביש 457 בהרי בנימין ושם אספו אבנים "בגודל אגרוף" בידיהם. עם אותן אבנים הם עלו לגבעה בצד הדרך והמתינו "לשעת כושר" שבה יעבור רכב פלסטיני, על מנת ליידות לעברו את האבנים.
דקות אחדות לאחר מכן, ב-11:56, נטען כי הנערים יידו את האבנים על רכב מסוג סקודה עם לוחית רישוי פלסטינית, שבו היו כמה נוסעים ערבים ושנסע באותה עת במהירות של 90 קמ"ש. "החשודים הבחינו ברכב הסקודה הנוסע במהירות הגבוהה, זיהו אותו כרכב שנוסעיו ערבים, נעמדו מאחורי רכב הסובארו (שלהם) והשליכו את האבנים בצוותא לעבר הסקודה ממרחק מטרים ספורים, באופן שהיה בו כדי לסכן את בטיחותם של נוסעי הרכב".

בפרקליטות הדגישו כי הם יידו את האבנים ממניע אידיאולוגי-גזעני. שתיים מהאבנים פגעו ברכב: אחת מהן ניפצה את שמשתו הקדמית ואחרת הסבה לו פגיעת פח. לאחר מכן הנערים נכנסו לרכבם ונמלטו מהמקום. בהמשך, ולאחר שהמשטרה הוזעקה לאזור, החל המרדף שאותו ניהלו בלשי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י.
הבלשים, שפעלו באזור ושמעו את הדיווח על זריקת האבנים, הקימו מחסום, אך הרכב שבו נסעו הצעירים הצליח לחמוק ממנו. במסגרת החקירה שניהלה מח"ש לא נקבע בוודאות מי נהג ברכב הנמלט. כך או כך, במהלך המרדף טיפס רכב הצעירים לכביש המוביל לבעל חצור, הגבוה שבהרי בנימין. בין כלי הרכב הייתה התנגשות וכתוצאה ממנה התהפך רכב הצעירים מספר פעמים. חבריו של סנדק בן ה-16 נפצעו. הוא, שככל הנראה לא היה חגור, נזרק מהרכב ונהרג במקום. גופתו נמצאה רק כ-40 דקות לאחר מכן.
בחודש שעבר, יותר משנה לאחר המרדף ומעט לפני סיום תפקידו, הודיע היועץ המשפטי לממשלה היוצא אביחי מנדלבליט כי החליט לסגור את תיק החקירה נגד השוטרים, בהמלצות פרקליט המדינה עמית איסמן והמחלקה לחקירות שוטרים. מנדלבליט קבע כי לא ניתן לייחס אחריות פלילית לשוטרים שהיו מעורבים באירוע.