האפשרות שבית המשפט יציע לשחרר את רומן זדורוב למעצר בית נלקחה בחשבון בפרקליטות המדינה לקראת הדיון היום. אך בהחלט הופתעו שם ממהירות ההחלטה ומהנחרצות שלה. בפרקליטות העריכו שאם השופט יציע לשחרר את זדורוב לביתו, הוא יבקש קודם לערוך תסקיר של שירות המבחן.
השופט מתח ביקורת חריפה על הפרקליטות בהחלטתו. בין היתר כתב: "המדינה כמעט והתעלמה בטיעוניה ממשך הזמן שבו שוהה המבקש בכלא, והעלתה את טענותיה כאילו מדובר בדיון ראשון בעניינו. לא המבקש היה צריך להוכיח כי הוא ראוי לשחרור, אלא היה על המדינה להראות כי על אף חלוף הזמן, קיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות המשך החזקתו במעצר מאחורי סורג ובריח. בנטל זה לא עמדה המדינה".

3 צפייה בגלריה
דיון בקשה לשחרר את רומן זדורוב עד תום ההליכים
דיון בקשה לשחרר את רומן זדורוב עד תום ההליכים
זדורוב בבית המשפט, הבוקר
(צילום: גיל אליהו)
רמז להחלטתו נתן השופט ערפאת טאהא בדיון לפני כשבוע שבו הקשה על הפרקליטות. התביעה וההגנה התייחסו בו לתקדים שבו שוחררו רוצחיו של הנער דני כץ במהלך המשפט החוזר, שבו הורשעו לבסוף. השופט העיר כי רצח דני כץ נעשה באכזריות גדולה לא פחות מרצח תאיר ראדה, ואף כלל אונס.
עמדת הפרקליטות שהוצגה בדיון אז הייתה שקיימת מסוכנות רבה מצדו של זדורוב, מעצם העבירה החמורה שמיוחסת לו - רצח הילדה בקצרין ב-2006 - והאכזריות שבה בוצע הרצח. התובע חזר על עיקרי הראיות והתייחס גם לחוות הדעת שתציג המדינה במה שנוגע לטיפת הדם שנזלה על טביעת הנעל שהוטבעה על מכסה האסלה, ובעליה לא זוהה. ממצא זה הוא אחת העילות שבגינן הוחלט על קיום משפט חוזר. המדינה תטען במשפט החוזר כי הדם לא נזל מהגופה - אלא ממעילה של ראדה, בזמן שהפרמדיקים הזיזו את הגופה בעת הטיפול והפינוי.

3 צפייה בגלריה
דיון בקשה לשחרר את רומן זדורוב עד תום ההליכים
דיון בקשה לשחרר את רומן זדורוב עד תום ההליכים
השופט טאהא. מתח ביקורת חריפה
(צילום: גיל נחושתן)
בפרקליטות טרם החליטו אם לערער על ההחלטה היום לבית המשפט העליון, ובכל מקרה זדורוב לא ישוחרר עד לדיון נוסף בעניין. "אנחנו סברנו שבתיק הזה יש ראיות לכאורה ויש סיכוי סביר להרשעה. אנו סבורים עד עכשיו שהנאשם מסוכן וחשבנו שהוא צריך להימצא במעצר עד תום ההליכים. שמענו את החלטת בית המשפט, אנחנו נלמד אותה ולאחר שנבחן אותה נחליט אם אנחנו פונים להגשת ערר", אמרה עו"ד שרון הר ציון מצוות התביעה.
בית המשפט המחוזי בנצרת החליט הבוקר לשחרר את זדורוב מהכלא ולהעבירו למעצר בית באיזוק אלקטרוני, עד לסיום המשפט החוזר נגדו בגין רצח תאיר ראדה. בית המשפט הציב שורת תנאים לשחרורו של זדורוב: חוות דעת של מינהלת האיזוק האלקטרוני, פיקוח 24 שעות ביממה, כל יציאה תדרוש אישור בית המשפט ותיעשה בליווי מפקח. הוא יידרש להפקיד 150 אלף שקל ועוד 200 אלף שקל ערבות עצמית. כמו כן יוצמדו לו מפקחים, וכל אחד מהם יחתום על ערבות של 150 אלף שקל.
3 צפייה בגלריה
דיון בקשה לשחרר את רומן זדורוב עד תום ההליכים
דיון בקשה לשחרר את רומן זדורוב עד תום ההליכים
עו"ד ירום הלוי. "לא הייתי צריך להתאמץ בשביל השחרור הזה"
(צילום: גיל אליהו)
סנגורו של זדורוב עו"ד ירום הלוי מתח אף הוא ביקורת על הפרקליטות. "השחרור היה צריך להיות בהסכמה. רומן היה צריך להיות מזוכה בהסכמה. לא הייתי צריך להתאמץ בשביל השחרור הזה, ואני עדיין מזמין את הפרקליטות להתעשת, לא לנהל את המשפט ולא להגיש ערר על השחרור", הוא אמר.
עם זאת בירך עו"ד הלוי על החלטת השופט. "אני כמובן חש סיפוק גדול. אתם יכולים לתאר לעצמכם שגם המשפחה חיכתה לזה, רומן חיכה לזה, אני מחכה, ויחד עם השמחה הגדולה רגליי נטועות עמוק בקרקע. יש לי מטרה והיא עדיין רחוקה - לזכות את רומן. המטרה הגדולה לא הושגה עדיין", אמר.