לאחר ששלשום העבירה הכנסת הנחיות בידוד לכ-130 עובדים, בהם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וח"כ סימון דוידסון (יש עתיד), בעקבות הודעת משרד הבריאות כי ארבעה עובדים במשכן אובחנו כחיוביים לקורונה, חלקם עם חשד גבוה להידבקות בווריאנט האומיקרון - הבוקר (יום א') תשעה חברי כנסת נוספים נכנסו לבידוד, לאחר שכתב של ערוץ הכנסת אובחן כחיובי לקורונה עם חשד לאומיקרון.
חברי הכנסת שנכנסו לבידוד הם גלעד קריב (העבודה), מירב בן ארי (יש עתיד), גדי יברקן (הליכוד), יום טוב כלפון (ימינה), קטי שטרית (הליכוד), מוסי רז (מרצ), משה טור-פז (יש עתיד), חמד עמאר (ישראל ביתנו) ושמחה רוטמן (הציונות הדתית). "נציגי מזכירות הכנסת פנו לחברי הכנסת ועדכנו אותם בפרטי החקירה והממצאים. בכנסת בוחנים מספר צעדי מניעה נוספים אשר יסייעו בצמצום סיכוני הדבקה", נמסר מהכנסת.
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
נתניהו. נכנס ביום שישי לבידוד, ובשבת נמצא שלילי לקורונה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב, התראיין הבוקר לאולפן ynet. "מה שקרה זה שברגע שנכנסתי לחניון הכנסת קיבלתי טלפון מהמזכירות שאמר לי שאני חייב להיכנס לבידוד, ופשוט עשיתי אחורה פנה ואני בדרכי לבדיקת ה-PCR ואז הביתה", סיפר קריב. "הפקדתי את ניהול ועדת החוקה הבוקר, שעוסקת בתקנות הקורונה, בידי ח"כ בני בגין".
- באוגוסט השתחררת מביה"ח, עכשיו אתה שוב עם חשש להידבקות. מה התחושה? "אני מקווה שמדובר רק בחשש. אני מרגיש טוב, זה צעד מתבקש. מבחינתי הדבר תופס אותי בעיקר בעובדה שאני מבוקר עד ערב, חמישה ימים בשבוע עסוק באישור תקנות הקורונה, שבין השאר קשורות בכניסה לבידודים ובאיסור יציאה לחו"ל, והנה אני נדרש עכשיו לדוגמא אישית ואני חוזר לכמה ימי בידוד".
- הספקת לעשות חיסון שלישי לאחר ההחלמה? "אני לא יכול עדיין לקבל את החיסון השלישי, רק לאחר חמישה חודשים ניתן לקבל. הסיפור הוא רציני, ואנו מקבלים נתונים ברמה יומיומית בוועדת חוקה. אסור להיכנס לפאניקה".
3 צפייה בגלריה
ועדת החוקה חוק ומשפט
ועדת החוקה חוק ומשפט
"אסור להיכנס לפאניקה". ח"כ קריב
(צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
- הושמעה כלפיך ביקורת, שאפילו אם יהיו צעדים שבקבינט ובממשלה יסכימו עליהם - כשזה יגיע לוועדה אתה תסכל אותם. "החוק בעצמו קובע שיש דינמיקה בין הכנסת לממשלה, זה לא עניין של לסכל. ועדות הכנסת לא צריכות להיות חותמת גומי, הן חלק מגיבוש ההחלטות, ומטבע הדברים רוב המהלכים שהממשלה מביאה מאושרים. אני חושב שהרוב המכריע של המהלכים מאושרים, אבל לוועדה יש היכולת שלה להתערב ולעשות כיוון עדין של הצעדים. ברוב המקרים זה לא שאנחנו מצביעים נגד, אלא מתנהל שיח קונסטרוקטיבי בין הממשלה ומשרד הבריאות לבינינו, ואנו מגיעים לתוצאות יותר מאוזנות. לדוגמה, אני שמח שבעקבות מאמצים שלנו לא מופעלת כרגע חובת התו הירוק בקניונים.
"אני שמח שתרמנו את חלקנו להבנה שכרגע מבחינה רפואית הדבר הכי נכון לעשות זה להמשיך עם סגירת שערי הכניסה והיציאה ממדינת ישראל ולחכות עם עניין הרחבת התו הירוק עוד כמה ימים. הרבה גורמים מקצועיים שמחים מאוד על העבודה שלנו שבאה ואומרת שבריאות הציבור קשורה גם בקורונה אבל גם בדברים אחרים. אנו יודעים היום מה הנזק הבריאותי שנגרם כתוצאה מהסגרים בבתי הספר ובעוד מקומות".
3 צפייה בגלריה
ועדת החוקה
ועדת החוקה
מספר המאומתים לאומיקרון בישראל עלה ל-137. הדיון בוועדת החוקה
(צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

לפי מצגת שהוצגה הבוקר בוועדת החוקה, שממנה נעדר היו"ר קריב, מספר המאומתים לאומיקרון בישראל עלה ל-137, מתוכם 39 מוגדרים כמחלימים. עוד 386 יש חשד גבוה שנדבקו בזן, בהם 19 החלימו. מתוך 134 המאומתים - 85 חזרו מחו"ל, 27 הם מגעים מקושרים לחוזרים ו-18 נדבקו בקהילה, בארץ. מבין אלו עם חשד גבוה לאומיקרון - 219 חזרו מחו"ל, 46 מגעים שלהם ו-121 נדבקו בקהילה.
אילנה גנס, נציגת משרד הבריאות בוועדה, אמרה בדיון כי באחת הטיסות מארצות הברית התגלו 17 חיוביים, מרביתם מאומתים לאומיקרון או עם חשד גבוה שנדבקו בזן. היא ציינה כי רשימה אדומה חדשה תעלה לאישור הממשלה היום, ואישרה כי באותה רשימה יהיו בין היתר ארה"ב וקנדה.
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסו לנתוני התחלואה: "הממשלה הזאת עשתה דבר גדול כשקיבלה החלטה מהירה ונחרצת לפני שלושה שבועות להגביל את הכניסה לישראל והיא עיכבה את כניסת הווריאנט. קנינו למדינת ישראל זמן יקר, עיכבנו בלפחות שלושה שבועות את האומיקרון. הזמן אוזל וזה פשוט לא מספיק, האומיקרון כבר חדר לארץ".