ממשיכים להתכונן לנקמה איראנית: ראש הממשלה בנימין נתניהו איחל לטייסים בתל נוף "בהצלחה" ואמר כי "אנחנו ערוכים בהגנה ובהתקפה", מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית נחת בישראל ונפגש עם הרמטכ"ל במסגרת תיאום היערכות לאפשרות של תקיפה איראנית.

בבסיס חיל האוויר בתל נוף נפגש נתניהו אנשי טייסת 133 שמפעילה מטוסי קרב מסוג F-15. הוא קיבל סקירה מסגן מפקד הבסיס ומפקד הטייסת על פעילותה במלחמה, ואמר: "אנחנו בימים מאתגרים. אנחנו בעיצומה של המלחמה בעזה שנמשכת במלוא עוזה, במקביל אנחנו ממשיכים במאמצים שלא נפסקים כדי להחזיר את חטופינו, אבל אנחנו נערכים גם לתרחישים של אתגרים מזירות אחרות".
"קבענו עיקרון פשוט", אמר נתניהו. "מי שפוגע בנו, אנחנו פוגעים בו. אנחנו נערכים לענות על הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל גם בהגנה וגם בהתקפה. אני ועם ישראל סומכים עליכם ושיהיה לכולנו בהצלחה גדולה".
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקור בבסיס חיל האוויר בתל נוף
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקור בבסיס חיל האוויר בתל נוף
נתניהו בביקור בתל נוף
(צילום: קובי גדעון / לע״מ)
הגנרל מייקל קורילה, שהגיע לארץ, צפוי לרדת לבור של חיל האוויר ביחד עם הרמטכ"ל הרצי הלוי, לצפות מקרוב אחר ההיערכות ההתקפית וההגנה הרב-שכבתית של ישראל וארצות הברית, ולהדק את התיאום בשני התחומים הללו. מחר צפוי קורילה לפגוש את שר הביטחון יואב גלנט.
על רקע ההכנות למתקפה איראנית, אמרו ברוסיה כי הם "קוראים לכל המדינות באזור לנהוג באיפוק". דובר הקרמלין, דמטרי פסקוב, תקף את ישראל ואמר כי "המתקפה על הקונסוליה האיראנית בדמשק הייתה הפרה של כל החוקים הבינלאומיים. כולם צריכים לנהוג באיפוק כדי להבטיח יציבות במזרח התיכון".
בתוך כך, בעיתון "אל חדת'" הסעודי נכתב כי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה, טען כי "דמשק מסרבת שהתגובה האיראנית נגד ישראל תהיה מאדמות סוריה".
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי שב ואיים בימים האחרונים בתקיפה, ובתגובה ישראל הבהירה כבר לפני כמה ימים לארצות הברית כי "מתקפה משטח איראן תחייב אותנו להגיב נגדה באופן ישיר".

בעקבות זאת הודק התיאום הביטחוני בין צה"ל לצבא האמריקני, ואמש הצהיר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי ארצו תעשה "כל מה שהיא יכולה כדי להגן על ביטחון ישראל". הצהרתו של ביידן בוצעה בעקבות בקשה ישראלית.
במסרים שהועברו בין המדינות נאמר עוד כי אם התקיפה תתבצע מאיראן תהיה תגובה חריפה, ואם היא תתבצע באמצעות שלוחים התגובה תהיה כלפיהם. בנוסף, נאמר במסרים, כי אם לא יהיו כתוצאה מהתקיפה נזק ונפגעים - האירוע יוכל.
בדבריו אתמול אישר הנשיא האמריקני גם את שיתוף הפעולה שכבר הוכיח את עצמו במלחמה האחרונה, והיה רחוק מהעין הישראלית, ביירוט טילים וכטב"מים של שלוחיהם של האיראנים מתימן.