בהשתתפות שורה של בכירים, ובראש המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, נערכה בטהרן הלוויית ענק לבכיר משמרות המהפכה בסוריה סייד רזא מוסאווי, שחוסל בתקיפה המיוחסת לישראל באזור דמשק ביום שני האחרון. לטענת סוכנות הידיעות סבארין, שמזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, לא פחות ממיליון בני אדם הגיעו לחלוק כבוד אחרון למוסאווי.

3 צפייה בגלריה
הלוויה של רזא מוסאווי באיראן
הלוויה של רזא מוסאווי באיראן
חמינאי בהלוויית רזא מוסאווי בטהרן
3 צפייה בגלריה
הלוויה של רזא מוסאווי באיראן
הלוויה של רזא מוסאווי באיראן
"מאבק בלתי נלאה". חמינאי עם מפקד משמרות המהפכה
הכותרת
כללי המשחק החדשים עם חיזבאללה ואיראן | רונן ברגמן
26:05
הטלוויזיה הממלכתית של איראן דיווחה כי האייתולה חמינאי ספד בהלוויה ל"מאבקו הבלתי נלאה של השהיד", זאת לאחר שבדרך לטקס בטהרן בהשתתפות מאות אלפים הועברה גופתו גם דרך העיר השיעית הקדושה נג'ף שבעיראק. גם בסוריה וגם בעיראק, הזירות שבהן פעל לטובת העברת כספים ונשק, נערכו טקסים מצומצמים יותר לציון מותו של מי שנחשב לאחד מ"היועצים הוותיקים" של משמרות המהפכה בסוריה.
מוסאווי, שבישראל מסרבים לאשר עד כה את דבר מעורבות כוחות הביטחון בחיסולו, נהג ללוות את מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, שחוסל בעצמו לפני כארבע שנים בנמל התעופה הבינלאומי בבגדד. בהצהרתו היומית ביום שני האחרון נשאל דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, על החיסול והשיב כי הוא אינו מתייחס ל"פעולות ישראליות" לפי פרסומים זרים. "לצה"ל יש תפקיד להגן ולשמור על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל", אמר.
בתוך כך, משרד החוץ הסורי העביר פניות למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ולמועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לתקיפה המיוחסת לישראל. המשרד הבהיר כי "התוקפנות הישראלית פוגעת בריבונות הסורית ומגיעה במסגרת ניסיונותיה של ישראל להרחיב את התוקפנות, להביא להסלמה באזור ולכסות על פשעי המלחמה שמתבצעים יומיום נגד הפלסטינים בעזה". המשרד ציין כי סוריה דבקה בזכותה להגן על ריבונותה, עצמאותה ואחדותה וכי התקיפות הישראליות "לא יפריעו לה להמשיך להילחם בישראל והשותפות שלה". סוריה קראה למועצת הביטחון "לקחת אחריות ולשים סוף לתוקפנות הישראלית, שמאיימת להצית את האזור".
3 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב בפיקוד הצפון
שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב בפיקוד הצפון
שהה בבור בפיקוד הצפון בזמן החיסול. "כל מי שפועל נגדנו הוא מטרה"
(צילום: אלעד מלכה)
במקביל ללחימה ברצועת עזה, ישראל נדרשת לפעול בעוד מספר זירות. רק השבוע רמז שר הביטחון יואב גלנט, ששהה בבור בפיקוד צפון במקביל לחיסול, שישראל תקפה בין היתר גם באיראן.
גלנט השתתף בדיון מיוחד של ועדת חוץ וביטחון, שהתקיים בלשכתו בקריה, וסקר בפני חברי הכנסת את פעילות כוחות צה"ל בגזרות השונות: "אנחנו מותקפים משבע גזרות שונות - עזה, לבנון, סוריה, איו"ש, עיראק, תימן ואיראן. הגבנו ופעלנו כבר ב-6 מתוך 7 הגזרות האלה". בדיון, שנערך יממה לאחר החיסול, אמר גלנט: "אני אומר כאן בצורה המפורשת ביותר - כל מי שפועל נגדנו הוא מטרה פוטנציאלית, אין חסינות לאף אחד".
פרשננו רון בן ישי ציין השבוע כי רזא מוסאווי הוא קצין משמרות המהפכה השלישי בדרגת תת-אלוף שחוסל החודש בסוריה. באיראן ובתקשורת הערבית טוענים שהוא חוסל על ידי ישראל, כמו שני תתי האלופים במשמרות המהפכה שחוסלו בתחילת החודש וכמו קצין של משמרות המהפכה בדרגת אלוף משנה שחוסל בסוף נובמבר בסוריה. נשיא איראן איברהים ראיסי אף איים כי ישראל "תשלם מחיר" על החיסול הזה.
לפי דיווחים מסוריה, יחד עם מוסאווי נהרגו כמה מעוזריו, ונאמר גם שהוא הגיע לסוריה מעיראק לסבב שיחות מקיף עם גורמים סוריים ולבנוניים. שלשום דיווח המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם כי ישראל תקפה שוב בסוריה, אחרי שנצפו תנועות של גורמים שמשתפים פעולה עם הקבוצות האיראניות באזור. לפי הדיווח התקיפות היו באזור העיירה ערנה ממערב לדמשק, ובקרבת העיירה חדר בקוניטרה, יממה לאחר חיסולו של מוסאווי.