החשודים בהנחת המטען שהוביל שלשום (ראשון) לרצח אדיר איבגי בן ה-37 בפיצוץ הרכב בצומת ראם, בהם עלאא טארק ג'רושי שנורה למוות על ידי השוטרים, שוחררו בחמישי שעבר ממעצר בחשד לקשירת קשר לפשע. השניים שהו שמונה ימים במעצר, ומאחר שהמשטרה לא הציגה ראיות נגדם לביסוס החשד, שוחררו למרות בקשת המשטרה. תושבי ג'ואריש זעמו על הירי בבן ה-16 במהלך הפשיטה המשטרתית: "לא ראינו מעצרים כאלה אחרי רציחות ברמלה ובלוד".

2 צפייה בגלריה
עלאא טארק ג'ארושי
עלאא טארק ג'ארושי
עלאא טארק ג'רושי, שנהרג מירי השוטרים לאחר הפיצוץ
החשוד שנפצע מירי המשטרה מאושפז בבית החולים, שם בוצע בו ניתוח ברגלו. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו ביום, בהסכמת נציגתו, עו"ד נעמה אלחדד. בנוסף אליו, השופטים האריכו את מעצר הצעיר שעצרו אתמול בלילה בפשיטה בשכונת ג'ואריש ברמלה, בחשד למעורבות ברצח איבגי. שני חשודים שנעצרו יחד איתו שוחררו למעצר בית.
באותה פשיטה אתמול בלילה נפצע אנושות נער בן 16, שירה לעבר השוטרים. במהלך הגעת הכוחות לשכונת ג'ואריש, ירה לעברם בן ה-16, הם השיבו באש - והוא נפצע באורח אנוש. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא בצריפין והתקבל בחדר המיון, שם הרופאים נאבקים על חייו.
תושבי ג'ואריש טענו כי הנער לא ירה לעבר המשטרה. "היה צלף מעל בניין בית הספר שירה בנער בטענה שהוא ירה קודם לעבר שוטרים. לא ראינו שהוא ירה לעברם, ולא ברור על מה מדברת המשטרה. יכלו לפגוע בו ברגל ולא לסכן את חייו", אמרו התושבים.
לדבריהם, "התנהלות המשטרה מסכנת את חיינו. היא גורמת לאווירה לא נוחה בשכונה". אחת מתושבות המקום מחתה: "היו רציחות ברמלה ובלוד, ולא ראינו מעצרים ותפיסת רוצחים. הכול עבר כאילו כלום לא קרה, אבל כשרוצחים יהודי פתאום כל המשטרה מתעוררת ומתלבשת על משפחת ג'רושי. בגלל ההתנהלות הזאת אנחנו לא יכולים לצאת מהבית או לשבת בחצר. בכל רגע אולי יתרחש אירוע ירי, ונאבד עוד אדם".

2 צפייה בגלריה
תיועד החיפושים והמעצר
תיועד החיפושים והמעצר
החיפושים במהלך הפשיטה, אתמול בלילה
(צילום: דוברות המשטרה)
נער שמתגורר בשכונה סיפר: "אני ותלמידים נוספים לא הלכנו לבית הספר בגלל הסכנה היום. כל הלילה לא ישנו מהפחד. אין מצב להמשיך את החיים בצורה כזאת". הוא הוסיף: "התחלתי להרגיש שהמשטרה גם מחפשת אותי ואחרים, רק בגלל שאנחנו חיים בשכונת ג'ואריש. המשטרה צריכה להירגע ולעצור את האנשים שהם מחפשים, ולא לירות סתם. ההתנהגות שלהם היא עונש קולקטיבי".
הביקורת של התושבים מגיעה ברקע מספר הנרצחים בחברה הערבית שהגיע השנה לשיא חדש. מספר הפענוחים, לעומת זאת, נותר מצומצם הרבה יותר. ב-10 חודשים נרצחו 194 בני אדם, אך רק 16 מקרים פוענחו - שיעור של פחות מ-10%. בתקופה המקבילה אשתקד נרצחו 81 בני אדם, פער של 113 קורבנות.
פורסם לראשונה: 22:23, 02.10.23