יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, מי שנחשב עד כה לסמן המתון ביותר באופוזיציה בכל הנוגע למאמצים להשיג פשרה סביב המהפכה המשפטית, הגיב הבוקר (יום ד') בחריפות להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר חזרתה הצפויה לסדר היום, אחרי אישור התקציב. "אני מבין שנתניהו שוב שיכור כוח, אחרי שהעביר תקציב שיתפוצץ לכולנו בפנים. אני מזכיר לנתניהו, שטיפשות היא לחזור על אותה פעולה ולצפות לתוצאות אחרות. אם ההפיכה המשטרית תחזור לשולחן - נרעיד את המדינה ונעצור אותה", צייץ גנץ בטוויטר.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה הצהיר כי המהפכה המשפטית תחזור לסדר היום, יו"ר המחנה הממלכתי תקף. נתניהו וגנץ
ראש הממשלה הצהיר כי המהפכה המשפטית תחזור לסדר היום, יו"ר המחנה הממלכתי תקף. נתניהו וגנץ
ראש הממשלה הצהיר כי המהפכה המשפטית תחזור לסדר היום, יו"ר המחנה הממלכתי תקף. נתניהו וגנץ
(צילום: AP, יואב דודקביץ')
כשעתיים לאחר הציוץ של גנץ, הצטרף לביקורת גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שמסר: "המהפכה המשטרית לא תעבור כי אנחנו גמרנו להיות פראיירים של נתניהו. לא הופתענו מדבריו כי יש לנו אפס אמון בו. הנשיא חייב לדרוש מנתניהו הבהרה מיידית, פומבית וברורה על אמירתו המסוכנת".
נתניהו אמר הבוקר, לאחר אישור תקציב המדינה לשנים 2023 ו-2024 שיעניק לממשלתו יציבות אחרי חודשים ארוכים של טלטלה, כי המהפכה המשפטית תשוב כעת לסדר היום. נתניהו נשאל אם התוכנית שניסה לקדם הממשלה בראשותו "תחזור", והשיב: "בוודאי". מיד אחר כך הדגיש: "אבל מנסים להגיע להבנות, ואני מקווה שנצליח בזה".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד במליאה
יאיר לפיד במליאה
לפיד. "לא הופתענו, הנשיא חייב לדרוש מנתניהו הבהרה על אמירתו המסוכנת"
(צילום: רפי קוץ)
ראש הממשלה הבהיר בשיחה עם כתב ערוץ 14 כי היעד הבא שלו הוא טיפול ביוקר המחיה, אף שמחוק ההסדרים שנלווה לתקציב הוצאו החלקים הנוגעים למאבק במונופולים, ואין בו בשורה אמיתית בסוגיה הזו.
נתניהו, נזכיר, הקפיא בסוף מרץ את קידום חוקי המהפכה המשפטית בצל המחאה הנרחבת שפרצה בישראל - והגיעה לשיא ב"ליל הזעם" שפרץ כשביקש נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט, לאחר שהזהיר מפני "סכנות מוחשיות לביטחון המדינה" וקרא לעצור את החקיקה.
הכנסת נכנסה אז לפגרה שבמהלכה החלו שיחות הפשרה בבית הנשיא בין נציגי הקואליציה לאופוזיציה, אבל השיחות מתנהלות בקצב איטי יחסית ולא נרשמה בהן התקדמות משמעותית - כשמבוי סתום נותר בכל הנוגע לשינויים בוועדה לבחירת שופטים שדורשים שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן. הם רוצים לאפשר מינוי שופטי עליון מסוימים ברוב של נציגי הקואליציה בוועדה - בעוד באופוזיציה מתעקשים למנוע כל פוליטיזציה של ההליך.