בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (רביעי) בחמישה ימים את מעצרה של מזל ירושלמי (51), תושבת העיר שנעצרה אתמול בחשד להתעללות פיזית או נפשית בחסרי ישע במסגרת עבודתה כסייעת ב"גן אולימפי" בחולון. אתמול הוארך מעצרה של מנהלת הגן, זיוה משיח (62), שחשודה גם היא בהתעללות בתינוקות ופעוטות, ומשרד החינוך הוציא צו הפסקה מנהלי לגן לתקופה של 60 ימים.
2 צפייה בגלריה
מזל ירושלמי
מזל ירושלמי
ירושלמי. "פעוטות לא צריכים לחוות אלימות ובטח לא לקשר אותה לאקט חינוכי"
השופטת אביטל אמסלם-גלבוע כתבה בהחלטתה כי "מדובר במי שמשמשת כסייעת בגן של ילדים צעירים, פעוטות, בני חודשים ספורים ועד שלוש שנים. על פי החשד, פעלה החשודה באלימות כלפי הקטינים בעודה משמשת כסייעת בגן.
"עיינתי בתיק החקירה ומצאתי כי קיים חשד סביר כלפי החשודה", הוסיפה. "מלבד תלונות בתיק החקירה, הוצגו לי סרטונים המלמדים על התנהלות ברוטלית ותקיפה של ממש של חלק מהקטינים. הדברים הוטחו בחשודה ואת חלקם היא אישרה וטענה שמדובר באקט חינוכי. אין חולק כי מדובר בתקיפה. פעוטות בגיל כה צעיר לא צריכים לחוות אלימות כלשהי ובטח לא לקשר אותה לאקט חינוכי כלשהו".
נציג המשטרה אמר בדיון כי "מדובר בחשודה נוספת שעצורה בתיק זה. היא נחקרה והוטחו בפניה חומרים. היא נתנה הסברים אחרים". פרקליטה של החשודה טען מנגד כי "מדובר בבת 51 ללא עבר פלילי. היא עוסקת בחינוך, מעולם לא הוגשו תלונות נגדה והיא משתפת פעולה עם החקירות".
הורים שנכחו בדיון הבוקר אמרו: "הסיטואציה שאנחנו כרגע נמצאים בה היא הזויה ובלתי נתפסת. לראות את הפנים של השופטת כשהציגו לה את הסרטונים, לשמוע שמדובר בהתנהלות ברוטלית על הילדים שלנו - זה קשה מאוד לעכל. עד שאתה לא נוכח בסיטואציה אתה לא מאמין שזה קורה ולצערנו זו המציאות שלנו כרגע".
2 צפייה בגלריה
זיוה משיח
זיוה משיח
מנהלת הגן זיוה משיח. "התעללות פיזית בחסרי ישע"
מעצרה של מנהלת הגן, משיח, הוארך אתמול בחמישה ימים, והחשדות נגדה נובעים מ"חקירה מאומצת ועיבוד של מאות שעות הקלטות מהגן".
אם לתינוק בגן סיפרה אתמול ל-ynet: "התחלתי לראות שינויים מאוד חמורים בהתנהגות שלו, מעבר למה שמצופה מילד שנכנס לגן. הוא היה חוזר אפאתי, למרות שמדובר בילד תקשורתי מאוד. היו אומרים לי שהוא ישן הרבה ואכל מצוין, אך בפועל הוא היה מגיע מותש ורועד מרעב. בלילות הוא היה מתעורר כל חצי שעה עם צרחות אימה כאילו הוא בוער. פעם הוא חזר עם שריטות, וכששאלתי את הגננת היא לא ידעה מהיכן הגיעו".
השופטת בדיון אתמול, רווית פלג-דיין, כתבה בהחלטתה כי "משיח פעלה לא פעם באופן כוחני - הטיחה פעוט על גבי כיסא, טפחה על גב תינוק באגרסיביות, סטרה לפעוט בלחייו והרימה ילד מהרצפה עד שידו הסתובבה. כך נראה בסרטונים. די בתיאור אירועים אלה כדי ללמד על מסכת אירועים המחזקת את החשדות נגדה להתעללות פיזית בחסרי ישע".
חן קובריץ, ממטה המאבק למען הילדים, מסרה: "אם הייתה גישה להורים למצלמות, כבר באותו הרגע הסבל לכאורה של הילדים הללו היה נמנע. תיקון חוק המצלמות במעונות היום, כך שתהיה גישה למצלמות גם להורי הילדים, חייב לעבור גם בקריאות הבאות כדי למנוע עוד ועוד פגיעה בילדים חסרי ישע".