הכנסת חוזרת - כתבות נוספות:

בזמן שהקואליציה מפעילה מכבש לחצים על מפלגתו של מנסור עבאס, חברי רע"מ ממתינים להחלטת מועצת השורא שתתכנס בצהריים (שלישי) בכפר קאסם לדיון המכריע על המשך החברות בקואליציה.
נכון לעכשיו, על אף הקריאות מבית לעזוב את הקואליציה ובכך להפיל את הממשלה, במועצה הרוחנית של רע"מ אין רוב לפרישה. "כל האפשרויות על השולחן", אמר השייח עבאס זקור, חבר מועצת השורא, בשיחה עם ynet. "אנחנו ממתינים לתשובה של הממשלה בעניין הבקשות שלנו - אבל לא נכנסו לקואליציה בשביל לצאת ממנה".
השייח זקור הוסיף כי הדיון יעסוק בהישגים שהמפלגה תוכל להציג למצביעים הערבים, ועל כך גם תתבסס ההחלטה. "בראש הדרישות שלנו עומדת הבקשה להשליט סדר ושקט במסגד אל-אקצא, אף על פי שמי שאמור להשגיח עליו זה מלך ירדן", אמר.
בין הדרישות הנוספות שהוגשו לקואליציה: מניעת תפילות ופולחן יהודי בהר הבית, החתמת כל ראשי הקואליציה על יישום תוכנית החומש הכלכלית לחברה הערבית והעברת התקציב לכך תוך שנה, יישום החלטות הממשלה בנגב והכרה בכפרים הבלתי-מוכרים תוך חצי שנה, התחייבות בכתב של בנט לפתרון הבעיות בתחומי התכנון והבנייה שהוגשו לשרת הפנים איילת שקד, והגברת איסוף הנשק ללא רישיון בחברה הערבית והרחבת התוכנית למאבק באלימות ובפשיעה.
1 צפייה בגלריה
 "היו צריכים להסכים עם ממשלה שהרחיבה התנחלויות". נפתלי בנט, מנסור עבאס ויאיר לפיד
 "היו צריכים להסכים עם ממשלה שהרחיבה התנחלויות". נפתלי בנט, מנסור עבאס ויאיר לפיד
"היו צריכים להסכים עם ממשלה שהרחיבה התנחלויות". נפתלי בנט, מנסור עבאס ויאיר לפיד
(צילוםף אוליבייה פיטוסי, שרון צור, ניב מוסמן, לע״מ)
בתוך כך, חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת הודיעה הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי מפלגתה תצביע בעד פיזור הכנסת בהצבעה שתעלה מחר במליאה. "תמיד היינו עקביים בהצהרות שלנו", אמרה חברת הכנסת. "אנחנו רוצים שהממשלה הזאת תלך, כי מבחינת כלכלית, מדינית, חברתית וכלכלית היא ממשיכה את דרכו של נתניהו".
תומא-סלימאן הוסיפה: "אני חושבת שהקואליציה הזו בבעיה גדולה. הם העבירו אתמול את החוקים שעברו רק בגלל שהאופוזיציה נתנה את הסכמתה. היו חוקים אחרים שהממשלה לא הצליחה להעביר". לדבריה, "אנחנו לא חייבים להישאר שבויים בין ימין התנחלותי לימין פשיסטי. אנחנו מסרבים להיות בזירה הזו".
באשר לשילוב רע"מ בקואליציה השיבה תומא-סלימאן כי "הם עדיין לא קיבלו את הדרישות שלהם, ובמקביל היו צריכים להסכים עם ממשלה שהצביעה בעד הרחבת ההתנחלויות, ושהרסה יותר בתים בנגב מכל הממשלות הקודמות. אנחנו מייצגים פוליטיקה אחרת".