השיפוצים במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים מתקדמים במהירות - ולדברי גורמים בכירים במשרד ראש הממשלה, הם צפויים להסתיים תוך שנה. השיפוצים, שעלותם כ-40 מיליון שקלים, החלו בספטמבר אשתקד אך הופסקו לתקופה קצרה לאחר פרוץ המלחמה. עם זאת, מאז הם התחדשו, וועדת הכספים אף אישרה בזמן המלחמה העברה של ארבעה מיליון שקלים לטובת השיפוצים.
3 צפייה בגלריה
המצור הוסר מבלפור
המצור הוסר מבלפור
המעון בבלפור לפני השיפוצים. תוך שנה - רה"מ יוכל להיכנס אליו שוב
"השיפוצים בעיצומם. זה מתקדם וצריך להיות גמור תוך שנה. יש זכיין מטעם משרד הביטחון שעובד", אמר גורם בכיר במשרד רה"מ. "הכול מתקדם מאוד, זה רץ. נגמרה הסאגה המטופשת שבה שיפוץ הבית עוכב יותר מ-18 חודשים".
לפני שהחלו השיפוצים, מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור - שננטש על ידי בנימין נתניהו ביולי 2021 - מפורק לגמרי. אנשים שביקרו בו טרם השיפוצים אמרו שהבית הרוס לגמרי, וכל מה שנותר זה קליפה. במקביל, הקירות והמדרגות נהרסו. בשנה שעברה אמר גורם בכיר במשרד ראש הממשלה כי "המקום נראה כמו חורבה - אין חשמל, מים, קירות ורצפה. למה עשו את זה? צריך לבדוק מה לעזאזל עשו שם במשך שנתיים".

3 צפייה בגלריה
מעון ראש הממשלה בבלפור בזמן השיפוץ
מעון ראש הממשלה בבלפור בזמן השיפוץ
קומת המגורים של בני משפחת רה"מ, פברואר 2023. "המקום נראה כמו חורבה"
3 צפייה בגלריה
מעון ראש הממשלה בבלפור בזמן השיפוץ
מעון ראש הממשלה בבלפור בזמן השיפוץ
חצר המעון
העלות המקורית של שיפוץ הבית עמדה על 120 מיליון שקלים. ואולם, בזמן כהונת יאיר לפיד כראש הממשלה "רידדו" את העלות באופן משמעותי והורידו אותה ל-40 מיליון שקלים.
גורמים בלשכת ראש הממשלה שעסקו בנושא באותה תקופה אמרו כי ההחלטה לרידוד התוכנית נבעה מתוך הנחה שבמעון לא ניתן יהיה לגור לאורך זמן כי הוא גורם לפקקים בעיר ומצריך חסימות כבישים פעמיים ביום. לפני עזיבת לפיד את המשרד, ועדת ההיגוי לשיפוץ בלפור גיבשה תוכניות לאישור שיפוץ הבית, אך הן עברו שינויים והתאמות מאז.
כיום נתניהו מתגורר בביתו הפרטי ברחוב עזה, שמשמש בפועל כמעון ראש הממשלה. רחוב עזה הוא אחד מצירי התנועה המרכזיים בשכונת רחביה, ובכל פעם ששיירת נתניהו יוצאת או חוזרת נגרמים שיבושי תנועה קשים ברחוב.
סמוך לפרוץ המלחמה, נתניהו ורעייתו שרה התגוררו למשך תקופה מסוימת בווילה הפרטית של איש העסקים היהודי-אמריקני שמחה פאליק, ברחוב מרדכי כספי בשכונת ארנונה בירושלים - מכיוון שהבית ברחוב בעזה היה בשיפוצים גם כן.