השר עמיחי אליהו: "אין לי בעיה עם פרויקט שבת ישראלית. הוא יימשך"

הסוף לעמימות: שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) הכריז כי בכוונתו לחדש את התמיכה הממשלתית במיזם "שבת ישראלית" לאחר אישור תקציב המדינה לשנת 2023. באירוע שקיים משרדו בנושא אחדות העם, טען השר מעוצמה יהודית כי דבריו בתקשורת בעניין הוצאו מהקשרם וכי מעולם לא החליט או הודיע על הפסקת המימון למיזם שמאפשר כניסה בחינם לאתרי מורשת - וכעת הוא אף יכול לבשר כי ימשיך לפרוס את חסותו על הפרויקט.
השר אליהו השתתף בצהריים (ראשון) בכנס "המכנה המשותף העמוק" שקיים משרדו יחד עם המנהלת לזהות יהודית ואיגוד ארגוני היהדות הישראלית "פנים" ליצירת דיאלוג בין קבוצות שונות בחברה הישראלית.
במסגרת האירוע, שנערך באתר ההנצחה גבעת התחמושת בירושלים, התקיים טקס שבו חתמו נציגים ממגוון מגזרים על מגילת העצמאות כביטוי הצהרתי להסכמה הרחבה בעם סביב עקרונותיה.
2 צפייה בגלריה
עמיחי אליהו
עמיחי אליהו
שר המורשת עמיחי אליהו
במושב הנעילה של הכינוס, נשאל שר המורשת על ידי מנכ"ל "פנים", יותם ברום, מדוע נפסק מימון המיזם שאיגוד הארגונים הוא ממוביליו, והבהיר: "אין לי בעיה עם פרויקט 'שבת ישראלית'. אני לא רואה בו חילול שבת".
כשלצידו שר התרבות והספורט לשעבר ח"כ חילי טרופר (המחנה הממלכתי), שבתקופת כהונתו יצא המיזם לפועל, טען אליהו כי כך אמר גם בראיונות לכלי תקשורת מאז כניסתו לתפקיד, אך "סוכני הכאוס" כלשונו מצטטים בשמו ומהדהדים דברים שכלל לא נאמרו. עם זאת הודה השר כי עד עתה המסרים מצעדו בנוגע לעתיד הפרויקט היו עמומים, וכעת - "אני אומר שהוא ממשיך".
2 צפייה בגלריה
צריף בן גוריון בשדה בוקר
צריף בן גוריון בשדה בוקר
צריף בן גוריון בשדה בוקר. צפוי להיפתח שוב בחינם אחרי אישור תקציב המדינה
(צילום: חנן אפשטיין)
חודשיים וחצי אחרי שכוונת שר התרבות והספורט מיקי זוהר לסגור את מיזם "שבת ישראלית" הובילה לסערה ולהתערבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מחליפו בתפקיד האחראי על מוסדות המורשת המשיך למעשה באותה הדרך ואותת עד היום כי לא יחדש את המיזם שבמסגרתו נפתחו בשנתיים האחרונות בחינם וללא תשלום עשרות אתרי מורשת ברחבי הארץ בסופי שבוע.
ב-1 בפברואר הועברה האחריות על התמיכה במוסדות למשרד המורשת בראשות השר אליהו. כדי להמשיך את פעילות המיזם, לאחר סיום תקצובו, הועבר מפעל הפיס, בהובלת השלטון המקומי, סיוע מיידי בסך מיליון שקל עבור תקצוב הפעילות. אבל הכסף אזל, ובשבועות האחרונים לא התקיימה פעילות במסגרת המיזם.