יממה לאחר שספג קללות בשכונת נווה יעקב בירושלים, לשם הגיע כדי להדליק נר בזירת הפיגוע שבו נרצחו בליל שישי האחרון שבעה בני אדם, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר היום (ראשון) כי "כולנו חייבים להיות מאוחדים במלחמה מול הטרור". שר הביטחון לשעבר אף התייחס לצעדים שעליהם החליטה הממשלה כדי לבלום את ההסלמה הביטחונית: "לא מדובר במאבק על מועד איטום של דלת, לא בדיבורים בולמים את הטרור".
"הלב יוצא אל המשפחות שאיבדו את יקיריהן באכזריות בפיגוע בירושלים. הכאב גדול - וכך גם הזעקה", אמר גנץ. "הצער והתפילה לשלום הפצועים משותפים לכל עם ישראל. כולנו חייבים להיות מאוחדים במלחמה מול הטרור, שמטרתו היא לזרוע פחד ופירוד בינינו. כולנו צריכים לאפשר לכוחות הביטחון, ורק להם, לבצע את משימתם. גם הממשלה צריכה לנהוג באחריות ולזכור שחיי אדם מונחים על הכף".
1 צפייה בגלריה
בני גנץ בזירת הפיגוע בנווה יעקב
בני גנץ בזירת הפיגוע בנווה יעקב
"מטרת הטרור היא לזרוע פחד ופירוד בינינו". גנץ בשכונת נווה יעקב בירושלים, אתמול
(צילום: יואב דודקביץ')

שר הביטחון לשעבר התייחס להחלטות שקיבלה הממשלה אמש בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, ואמר כי "לא בקסמים ולא בדיבורים בולמים את הטרור. זו מערכה כוללת - ולא מאבק על מועד איטום של דלת". לדבריו, "כולם צריכים לעבוד ביחד - השרים, גופי הביטחון והייעוץ המשפטי, אחרת השטח יבער ותחושת הביטחון תיפגע. זו העת לחזק ולעבות את ההגנה, להמשיך בהתקפה ממוקדת על הטרוריסטים ושולחיהם ולתת גיבוי לכוחות שבשטח. אם כך יהיה - הממשלה תזכה לגיבוי גם מהאופוזיציה ומכל עם ישראל. רק ככה נביס את הטרור".
לאחר הקריאות שספג אמש, גנץ הוברח על ידי המאבטחים מהמקום ביחד עם חברו לסיעה ח"כ חילי טרופר, שספג קללות גם הוא. "באנו כדי להשתתף בכאב ולחבק את התושבים הכואבים. לצערנו היו גם כאלה שהוציאו את הכעסים והתסכולים שלהם עלינו", אמר הבוקר טרופר בריאיון לאולפן ynet.

לדברי טרופר, "גנץ שירת את המדינה בצה"ל במשך עשרות שנים, וגם אני במשך כמה שנים, ואחרי זה שירתנו את המדינה בממשלה. אז לבוא ולהאשים אותנו כאילו דם ההרוגים על הידיים שלנו - זה בעיניי בזוי". הוא הוסיף כי "זה עצוב, אבל אנחנו נמשיך בדרך שלנו מול הטרור - תמיד יד ביד, לחבק ולכבד את זכרם של ההרוגים. היו גם כאלה שדיברו והתחבקו איתנו, לא כולם בחרו לבזות. האלימות לא מרתיעה אותנו - זו הדרך שלנו ואנחנו כל כך עקשנים בה ששום דבר לא יניע אותנו מהדבר הזה".
אמש בנווה יעקב הופעלה אלימות לא רק כלפי גנץ וטרופר, אלא גם כלפי צוות תקשורת - אנשים רבים התגודדו סביב מגיש המהדורה של רשת 13 אודי סגל והפרשן אלון בן דוד, תוך שהם צועקים "עופו הביתה", "לנטרל את היועצת המשפטית לממשלה", "לכו מכאן" ו"שמאלנים הביתה". במהלך התקרית, אחת הגדרות הופלה וכמעט פגעה בסגל.
כמה שעות לפני כן, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כשלדבריו היא זו שמנעה מהממשלה לפעול כדי לאטום את ביתו של המחבל מהפיגוע בשכונת נווה יעקב. "זה נורא. בעיניי זה לא לפגוע רק בי ובממשלה, אלא באזרחי ישראל", אמר בהצהרה שמסר מחוץ לבית החולים שערי צדק בעיר. בליל שישי בן גביר הגיע לזירת הפיגוע, וכמה מתושבי האזור צעקו לו "מוות לערבים, מוות לשמאלנים". בתגובה, ניסה השר להפסיק את הקריאות.