3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
(צילום: דוברות הדסה)
משרד הבריאות עדכן הבוקר (יום שישי) כי אתמול אובחנו 838 איש כמאומתים לקורונה - המספר הגבוה ביותר מאז 25 באוקטובר. גם שיעור החיוביים היה גבוה לעומת השבועות האחרונים, ועמד על 0.89%. מקדם ההדבקה עומד על 1.07, דבר שמעיד על התפשטות המגפה.
180 מהמאומתים אתמול, כ-21.5%, חזרו מחו"ל. 45 מהם מארה"ב, 29 מבריטניה, 26 מצרפת, 21 מהאמירויות ו-2 מדרום אפריקה. בישראל ישנם שלושה יישובים אדומים - ברכה, סלמה ובית רימון.
3 צפייה בגלריה
תו סגול בקניונים - במקום תו ירוק. בנט
תו סגול בקניונים - במקום תו ירוק. בנט
תו סגול בקניונים - במקום תו ירוק. בנט
(צילום: עידו ארז, מארק ישראל סלם)
3 צפייה בגלריה
עומס בנתב"ג
עומס בנתב"ג
עומס בנתב"ג
(צילום: שמוליק דודפור)
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 79 חולים שמצבם קשה, מהם 42 מונשמים. בסך הכול נפטרו 8,230 איש מפרוץ המגפה בישראל.
בפילוח המאושפזים במצב קשה, לפי קבוצות גיל לכל 100 אלף, ניכרת יעילות החיסונים: בקרב בני 60 ומטה מאושפזים 1.4 לא מחוסנים על כל 100 אלף איש, מחוסנים ללא תוקף 0.4 ו-0 מחוסנים. למעשה, רק אדם מחוסן אחד מתחת לגיל 60 מאושפז במצב קשה. בקרב בני ה-60 ומעלה, מאושפזים 20.5 לא מחוסנים על כל 100 אלף איש, 5 מחוסנים ללא תוקף ו-0.5 מחוסנים.
אמש הסתמן בתום יום של דיונים מרתוניים כי בשל קשיים והתנגדויות עזות מצד משרד הכלכלה ובעלי הקניונים, ראש הממשלה נפתלי בנט יחליט על תו סגול "מהודק" בקניונים במקום תו ירוק. בינתיים תימשך להיבדק האפשרות להחיל תו ירוק על הקניונים. בנט, כך נראה, הגיע למסקנה שנכון ליישם כבר עתה תו סגול מהודק כדי שלא להישאר בלי הגבלות בכלל על מתחמי הקניות הסגורים.
ראש מטה בריאות הציבור על ההדבקה בטיסות
(צילום: ערוץ כנסת)

תו סגול, נזכיר, מגביל את מספר האנשים במתחם כלשהו בהתאם לגודלו, ולכן משמעות המונח "מהודק" היא כנראה שהתפוסה תצומצם ביחס לזו שהתאפשרה במתווים סגולים שהוטלו בעבר על הקניונים. תו סגול "מהודק" בקניונים ידרוש כנראה לערוך ספירה של כמות האנשים בתוך הקניון בכל רגע נתון, כלומר לבדוק מי נכנס אליו ומי יוצא.
אפשרות נוספת היא להחמיר עם מסעדות הפועלות בתוך הקניונים, ושעליהן כן חל התו הירוק – אולם חלקן לא אוכפות את הדרישה שלקוחות יציגו את התו הניתן למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקת קורונה שלילית, כפי שעושות מסעדות בשטחים פתוחים.
ה"התקפלות" המסתמנת מגיעה אחרי שבמשך כל הדיונים אתמול בנט התעקש כאמור על תו ירוק. במשרד הכלכלה התנגדו נחרצות, וטענו שהדבר יפגע קשות בעסקים. בממשלה ניסו בדיונים הללו לגבש מתווה מוסכם להגבלות הקורונה בקניונים, לנוכח חדירתו של זן האומיקרון לישראל, אך בין אנשי המשרדים התגלעו ריבים עזים ומאחורי הקלעים נרשמו לא מעט התנגדויות.