פחות מ-24 שעות מתחילת הדיונים על תקציב המדינה בכנסת, הח"כים החרדים מחריפים את הטון: יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), אומר בריאיון ל'כיכר השבת': "צריכים להעריך מחדש את מעמדנו בקואליציה הזו. ברגע שאין רפורמה, ואין גיוס ואין תקציב אנחנו צריכים לשקול מחדש מה אנחנו עושים".

ח"כ אייכלר הוסיף: "אולי יש ברירה שנקראת בחירות. 'למה זה אנוכי'? בשביל להיות ועדת העבודה? לא בשביל זה אנחנו פה".
דבריו של ח"כ אייכלר, מצטרפים לאיום של שר השיכון, יצחק גולדקנופף, שדרש שעד שלא יסודר התקציב שהובטח בהסכם הקואליציוני, קרי, תוספת של חצי מיליארד שקלים עבור מוסדות הפטור שלא מלמדים ליבה, סיעת יהדות התורה כולה תתנגד לתקציב במליאת הכנסת.
1 צפייה בגלריה
ישראל אייכלר
ישראל אייכלר
ישראל אייכלר
(צילום: אלכס קולומויסקי )
ביום ראשון אישרה הממשלה את הכספים הקואליציוניים, למרות התנגדותם של שרי יהדות התורה ועוצמה יהודית. האישור כולל גידול נוסף של הכספים הקואליציוניים שיועברו למפלגות החרדיות בכ-1.1 מיליארד שקל מעבר להסכמים שנחתמו עם הקמת הממשלה. על התוספת שמעוררת רוגז רב במשרד האוצר פורסם לראשונה ב-ynet לפני כשבועיים, כשדווח כי התוספת החדשה תחייב גם קיצוץ תקציבי נוסף מעבר ל-3% המתוכננים כבר לסוף חודש זה, בצמוד לאישור תקציב המדינה הדו-שנתי ל-2023-2024.
הקיצוץ התקציבי ייעשה בכל משרדי הממשלה, כולל ברווחה, בבריאות, בחינוך, בביטחון ובתקציב המשטרה, ויצמצם מתן שירותים לאזרחים. במשרד האוצר מתחו ביקורת קשה על ההיענות לתביעות הנוספות של החרדים, מה שהביא את ראש אגף התקציבים, יוגב גרדוס, להזהיר בשבוע שעבר כי המיליארדים שיתווספו לתקציבי המפלגות החרדיות יגרמו לפגיעה קשה בכלכלת ישראל בשנים הקרובות.