4 צפייה בגלריה
סבא וסבתא של ליטל יעל מלניק ז"ל, בוגדן ולודמילה, בזירת הרצח
סבא וסבתא של ליטל יעל מלניק ז"ל, בוגדן ולודמילה, בזירת הרצח
"היה לי ברור שאני רוצה לראות היכן היא נקברה בחיים". סבה וסבתה של מלניק
חודש אחרי שנרצחה ב-2 באוקטובר, סבה וסבתה של ליטל יעל מלניק בת ה-17 הגיעו לזירת הרצח. בדמעות ועם זר ורדים אדומים ביד, הם ניצבו סמוך לתלולית שמתחתיה מלניק נקברה בחיים באתר הבנייה בקריית מוצקין.
הביקור בזירה התקיים לבקשת הסבתא לודמילה, הסב בוגדן והאחות רות, שפנו אל פיקוד היחידה המרכזית במחוז חוף של המשטרה, וביקשו להגיע לזירת הרצח. מי שליווה את השלושה למקום היה ראש צוות החקירה, רפ"ק תומר קסלסי, שסיפר לבני המשפחה על הרגעים הקשים שקדמו למות יקירתם. הסבתא לודמילה הניחה ביד רועדת זר ורדים על גבי האדמה. יותר משבועיים אחרי הביקור, זר הוורדים היבש מונח עדיין בזירת הרצח, כעדות אילמת לטרגדיה.
4 צפייה בגלריה
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
ליטל יעל מלניק והנאשם ברצח אדוארד קצ'ורה
(צילום: שרון צור, באדיבות המשפחה )
4 צפייה בגלריה
סבתא של ליטל יעל מלניק בזירת הרצח
סבתא של ליטל יעל מלניק בזירת הרצח
רפ"ק תומר קסלסי עם הסבתא לודמילה בזירת הרצח

"היה לי ברור שאני רוצה לראות היכן הנכדה שלי נקברה בעודה בחיים, וידעתי שהמעמד יהיה קשה לנו מאוד", סיפרה אתמול הסבתא לודמילה בכאב. "הבאתי איתי לשם זר שושנים אדומות - הייתי חייבת להניח משהו לזכרה".
רפ"ק קסלסי נשמע אתמול גם הוא נרגש. "מיומו הראשון של האירוע רתמנו את המשפחה אלינו", אמר. "דאגנו לשמור עמם על קשר יומיומי ברגישות גבוהה. לקחתי אותם איתי למקום. זאת הייתה ללא ספק אחת הנקודות היותר מרגשות והקשות שעברנו יחד. בסופו של יום אתה עומד מול משפחה, ומסביר להם איך אהובתם נרצחה באכזריות. אני רק יכול לדמיין מה עבר להם בראש".
4 צפייה בגלריה
ראש צוות חקירה רב פקד תומר קסלסי
ראש צוות חקירה רב פקד תומר קסלסי
"אני רק יכול לדמיין מה עבר להם בראש". רפ"ק תומר קסלסי
(צילום: נחום סגל)
לפני יומיים הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד אדוארד קצ'ורה (49) בגין רצח מלניק. קצ'ורה מואשם בעבירת רצח בנסיבות מחמירות - העבירה החמורה ביותר, שהעונש עליה הוא מאסר עולם חובה. בנוסף הוא נאשם בריבוי עבירות של בעילה אסורה בהסכמה תוך ניצול יחסי תלות ובריבוי עבירות של הפרת הוראה חוקית. בכתב האישום תיארה הפרקליטות את השתלשלות האירועים שבסופה נקברה מלניק בעודה בחיים, בעוד קצ'ורה מונע ממנה לצאת מהקבר שחפרו יחד ולא מאפשר לה לנשום.
מעצרו של קצ'ורה הוארך עד 27 בדצמבר, אז יתקיים הדיון בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. שופט בית המשפט המחוזי בחיפה ניצן סילמן קבע כי הדיונים במשפט יתנהלו בדלתיים סגורות.