2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
נותרו פחות מעשרה ימים לפתיחת שנת הלימודים, והמשא ומתן בין משרד האוצר להסתדרות המורים - עדיין מתנהל. כשברקע ניסיונותיו של ראש הממשלה יאיר לפיד להביא לסיום המשבר, שר האוצר אביגדור ליברמן ערך היום (שלישי) פגישה עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. במהלך שיחתם הבהירו הצדדים את החשיבות של חתימה על הסכם שכר הוגן ופתיחת שנת הלימודים כסדרה.
נזכיר כי לפיד הגן אתמול על המורים הוותיקים במערכת החינוך - שעניין העלאת שכרם מהווה את סלע המחלוקת העיקרי. הוא ביקר את משרד האוצר, ואמר כי "החברה הישראלית צריכה לשאת אותם על כפיים". ליברמן מיהר להגיב לראש הממשלה, מבלי להזכיר את שמו: "לכל מי שלא בקיא בפרטים - כלל המורים ייהנו מתוספת שכר".
בהמשך לכך, צייץ ליברמן בחשבון הטוויטר שלו כי "שמעתי במהלך היום פרשנויות שונות ומשונות, ועל כן חשוב לי להבהיר: אין לי שום כוונה להתפטר - אלא להפך - אני מתכוון להמשיך ולהילחם בכל התערבות פוליטית במהלך המשא ומתן בין משרד האוצר להסתדרות המורים". הוא הוסיף: "אם מישהו רוצה לכפות על הדרג המקצועי הכרעה פוליטית - הוא יצטרך לפני זה לפטר את שר האוצר".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"המורים הוותיקים - עמוד התווך". לפיד
(צילום: AP)

המאמצים להגיע להסכמות ולהסכם שכר צפויים להימשך עד לרגע האחרון, אולם בתמיכת הנהגת ההורים הארצית, נערך האוצר לפנות לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה להוצאת צווים למניעת שביתה. אלא שהפעם, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ככל הנראה לא תצטרף לבקשה, אחרי שתקפה בחריפות את האוצר בעקבות ההצעות שהגיש.
כאמור, סלע המחלוקת המרכזי כעת בין האוצר לבין הסתדרות המורים הוא סוגיית תוספת למורים הוותיקים. לפני כשבוע הציגו ליברמן והממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן, את הצעת משרד האוצר להסכם השכר עם הסתדרות המורים. לפי ההצעה, מורה צעיר יקבל החל מהמשכורת הראשונה כ-9,000 שקלים מינימום. מחנכי כיתה ומורים המבצעים פעילות נוספת יקבלו 1,100 שקלים נוספים, ומנהלת גן תקבל תוספת של 1,500 שקל.
כמו כן, האוצר הציע גם מענק התמדה, ומי שעובד שלוש שנים ברציפות יקבל 24 אלף שקל. שכר התחלתי של מנהל בית ספר יהיה 20 אלף שקל, ומנהלים שירצו לקחת תפקידים נוספים יקבלו גמול גם עליהם בסך 2,000 שקלים נוספים. מורה ותיק יקבל תוספת של 800 שקלים. הסתדרות המורים טרם פרסמה את הצעת הנגד שלה בהתאם להצעת האוצר.