ביקורת חריפה של בית המשפט על קצין המשטרה לשעבר שהביא להרשעה המקורית: היום השני בעדותו של רב-פקד בדימוס ירון שור במשפטו החוזר של רומן זדורוב המואשם ברצח הנערה תאיר ראדה הסתיים בצהריים (יום ד') בנימה צורמת. שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת הביעו מורת רוח גוברת והולכת מחוסר הוודאות של העד ביחס לנושאים שנקשרים לתחומו כמומחה בהשוואת סימנים.
עיקר הביקורת של השופטים הייתה על טענתו של שור שלפיה הוא יכול להסביר סימנים וכתמים התואמים את עקבות הנעל של זדורוב, ואינו יכול להתייחס לכתמים שאינם תואמים או להסביר את מקורם. בנוסף התברר כי שור בדק 11 טביעות של נעליים אחרות שאינן שייכות למי מהמעורבים בתיק, והשווה אותן לטביעות הדם על המכנסיים.
בתשובה לשאלת סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, השיב שור כי לא שמר תיעוד של בדיקות טביעות הנעליים הרלוונטיות. מדובר היה בסרטונים שאמורים היה להציג כיצד הוא מנסה להתאים ללא הצלחה את הטביעות אלה לאלה.
2 צפייה בגלריה
ירון שור, מומחה טביעות רגליים, נותן עדות במשפטו החוזר של רומן זדורוב
ירון שור, מומחה טביעות רגליים, נותן עדות במשפטו החוזר של רומן זדורוב
העד המומחה ירון שור
(צילום: גיל נחושתן)
2 צפייה בגלריה
רומן זדורוב במשפטו החוזר
רומן זדורוב במשפטו החוזר
רומן זדורוב במשפטו החוזר
(צילום: גיל נחושתן )
במהלך העדות חזרו השופטים פעם אחר פעם על טענה שלפיה הדברים לא ישמשו אותם בבואם לכתוב את הכרעת הדין. הם ציינו כי מה שיקבע הוא מה שכונה "השילוש הקדוש" - ההודאה בפני המדובב, ההודאה בפני החוקרים והשחזור – וכן טביעת הנעל על מכסה האסלה, כאשר אתמול דחו השופטים את עמדת התביעה כי מדובר ב"סימנים", וקראו להם לשנות את עמדתם. "זה יהיה רק לכבודכם", כדברי אב בית הדין השופט אשר קולה.
בשלב מסוים אמר היום השופט קולה: "אני מנסה להשתכנע כבר 45 דקות ולא מצליח. הראיה הזאת היא לא מעל ספק סביר. בלתי אפשרי בעליל לפי זה לקבוע ממצא. זה לא ישמש אותנו בהכרעת הדין. אני יכול להגיד שהמומחה אמר ש'יש דמיון', אבל האם זה מעל לכל ספק סביר? לא".
השופט דני צרפתי העיר בשלב מסוים כי במידה מסוימת כל הכתמים שעליהם מצביע העד מזכירים לו "מבחן רורשאך" (מדד להערכה פסיכולוגית של מאפייני אישיות ותפקודים חשיבתיים ורגשיים של האדם).
בהמשך הציג הסנגור לעד שור טביעת נעל אחרת (ששימשה במהלך הבדיקות) והראה - לשיטתו - כי היא תואמת את העקבות בצורה טובה יותר מאשר נעל ה"סלמנדר" של זדורוב. השופטים הסכימו חלקית עם טענה זו.

"הוא עשה צ'רקסייה כפולה על הגופה?"

מוקדם יותר ניסתה עו"ד מיטל רוזנפלד-חן מצוות התביעה להזכיר כי השחזור תואם את עקבות הנעל על המכנסיים. "הטיפוס על הגופה תואם את העקבות", העירה.
בעקבות כך התפתח דיון סוער בדיון. השופט קולה: "בגלל שפתחת את זה ,אני מזכיר שהעקבה המרכזית, L1, פונה לכיוון ההפוך מהדלת".
עו"ד רוזנפלד-חן: "זה מסלול... דריכה, דריכה וסיבוב".
השופט צרפתי: "מה זה, הוא עשה צ'רקסייה כפולה על הגופה?".
השופט קולה סיכם בכעס: "זה לא מסלול. העקבה על מכסה האסלה, העקבה על הניאגרה ועל קיר התא – זה מסלול. ושם אין התאמה (לנעליו של זדורוב)".